Hulp met command line

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ama saril

ama saril

03/04/2015 10:35:42
Quote Anchor link
Hallo php mensen,
Ik ben al een tijdje bezig met symfony 2 en heb nu eindelijk een volledige applicatie gemaakt (lokaal via xampp). Nu wil ik deze graag live zetten. Na het uploaden naar de server wil ik dan wat dingen uitvoeren (onder andere cache:clear en install:assets, tevens wil ik wat dingen erop plaatsen met composer.phar). Nu heb ik alleen het probleem dat ik niet weet hoe ik dat op deze server (het is een shared hosting) moet uitvoeren.

In me locale command line kan ik simpelweg met de command prompt (het is xampp windows) app/console uitvoeren voor commando's. Ik heb nu alleen geen idee hoe ik dit doe op de remote server.

Ik heb root acces en heb hiermee verbinding gemaakt met bitvise en vervolgens krijg ik dan de command line te zien. Er staat dan root@ipadres. Als ik met ls kijk wat erin staat kan ik niet echt veel zien waar ik denk ik wat mee kan.

Ik heb mijn project via ftp geupload naar een subdomein test.website.nl maar ik weet niet hoe ik nu hier nu app/console mee kan aanspreken. Normaliter ben ik wel veel van eerst zelf klooien (zoals in me lokale xampp installatie) totdat het werkt maar op een live server ben ik wat voorzichtiger.

Heeft iemand enig idee hoe ik nu verder kan zodat ik de juiste commando's kan uitvoeren om me symfony installatie af te maken?

Alvast bedankt!

Toevoeging op 03/04/2015 11:42:22:

Hallo mensen,
Het is inmiddels opgelost. Ik had niet via het root account moeten inloggen maar via een ander account :)

Bedankt in ieder geval.
 
PHP hulp

PHP hulp

01/05/2024 16:17:45
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

03/04/2015 13:04:19
Quote Anchor link
Via het root account had zeker ook gekund maar wellicht is het inderdaad raadzaam om dit te voorkomen zolang je niet heel erg goed weet wat je aan het doen bent.

Het probleem was dat je onder root niet direct in de juiste directory stond. Een simpele truc om de lokatie te achterhalen waar een PHP script zich bevindt is deze:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo __DIR__;
?>


Vervolgens kun je zolang je voldoende rechten hebt op de command prompt naar de juiste directory navigeren door het "cd ..." commando te gebruiken.

Wat betreft Symfony is het ook mogelijk om de commandline tool links te laten liggen en de volgende stappen te verichten:

- Op de eigen PC de caches legen
- dan alles uploaden inclusief de vendor enz enz
- desgewenst config.yml nog even bijstellen

en klaar :-)

Ook kun je met FTP de cache gewoon legen.
in de map app/cache de twee sub-directories dev en prod deleten..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.