Hulp met functies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Maikel van Ballegooij

Maikel van Ballegooij

16/05/2012 21:12:17
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben voor een schoolopdracht bezig met een EK poule te maken alleen ik zit vast met iets. Omdat het EK veel wedstrijden heeft zou het dus handig zijn om voor veel dingen functies te gebruiken, nou snap ik functies nog niet helemaal dus vraag ik hier maar wat om hulp.

Ik heb de volgende 3 lijnen er 24 keer in staan (voor elke wedstrijd)
Quote:
8-06-2012 18:00 Polen - Griekenland : <input type="text" name="uislag1_1" size="5" maxlength="2"> - <input type="text" name="uislag1_2" size="5" maxlength="2"><br><br>

08-06-2012 20:45 Rusland - Tsjechië : <input type="text" name="uislag2_1" size="5" maxlength="2"> - <input type="text" name="uislag2_2" size="5" maxlength="2"><br><br>

12-06-2012 18:00 Griekenland - Tsjechië: <input type="text" name="uislag3_1" size="5" maxlength="2"> - <input type="text" name="uislag3_2" size="5" maxlength="2"><br><br>


Zou het mogelijk zijn om na de wedstrijd een functie in te bouwen die automatisch dus de formuliervelden op de pagina zet met de goede naam (dus uitslag1_1, uitslag 2_1, uitslag 3_1. Dit zou een stuk overzichtelijker zijn. En voor de opdracht moet er ook verplicht een functie in staan. Ik weet niet eens of het mogelijk dus dus daarom vraag ik het maar hier.

Bvd,

Maikel van Ballegooij
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 01:04:05
 
Fons Seesink

Fons Seesink

16/05/2012 23:37:00
Quote Anchor link
Ja dat kan zeker, maar als je al problemen hebt met functies in php, dan ben je nog redelijk aan de basis bezig. begrijp me goed niets mis mee maar wordt wel lastig om dingen te automatiseren als je de basis nog niet onder de knie hebt.

Om het te automatiseren heb je een overzicht nodig van alle wedstrijden, datum tijd etc.
dit kan in een database of een tekst bestand.
dit bestand of database kan worden uitgelezen en regel voor regel een zelfde aktie bevatten om de tekst goed te zetten.

Voor nu, hou je aan de opdracht denk ik begin vast wat te lezen over functies in php op w3cschool

Succes!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.