Hulp met puntjes op de i

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Alexander Tobe

Alexander Tobe

25/02/2026 10:53:46
Quote Anchor link
Bij de voetbalvereniging willen ze af van papier daarom hebben ze een tablet gekocht.
Nu heb ik er een site van gemaakt waarop ze kunnen aangeven of de teams/scheids aanwezig zijn, of er drinken is uitgedeeld en natuurlijk de uitslag.

Alle gegevens van de speeldag word geüpload vanuit een excel bestand naar deze site.
Nu zijn er 3 dingen die nog niet gelukt zijn.

1. De site werkt niet goed op android en windows (wel op de ipad)
2. Ik wil de datum bovenaan hebben in de titelbalk zodat er genoeg ruimte is voor de rest.
3. Het verzenden van de ingevulde speeldag in een bestand naar een emailadres.

Kun jullie mij helpen dit op te lossen.

https://jsfiddle.net/alext305/3savofxr/1/

Het zijn in totaal 5 bestanden dus doe de 2 andere los hieronder:

package.json
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
{
"name":"wedstrijd-app",
"version":"PRO-tablet-liggend",
"main":"server.js",
"dependencies":{
"express":"^4.18.2",
"nodemailer":"^6.9.4"
}
}

server.js
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
const express=require('express');
const nodemailer=require('nodemailer');
const app=express();

app.use(express.static(__dirname));
app.use(express.raw({type:'application/octet-stream',limit:'10mb'}));

app.post('/verzend',async(req,res)=>{
const transporter=nodemailer.createTransport({
service:'gmail',
auth:{
user:'[email protected]',
pass:'GMAIL_APP_WACHTWOORD'
}
});

await transporter.sendMail({
from:'[email protected]',
to:'[email protected]',
subject:'Speelronde uitslagen',
text:'Zie bijlage.',
attachments:[{
filename:'Speelronde.xlsx',
content:req.body
}]
});

res.sendStatus(200);
});

app.listen(3000,()=>console.log("Server draait op http://localhost:3000"));

PHP hulp

PHP hulp

26/05/2026 10:59:15

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/02/2026 12:46:44
Quote Anchor link
Dit klinkt een beetje als een vacature op deze site. In dat geval lijkt het mij handig om de criteria even door te nemen, en daar een topic te starten.

Of wees in dit topic even wat concreter en leg dan even uit wat je al geprobeerd hebt, en waar je op vast loopt.

1) wat is precies het probleem dat het niet goed werkt? Heb je een mockup zodat we kunnen testen? En wat gaat er niet goed?
2) De datum van de titelbalk kan je in <title> plaatsen.
3) Je hebt toch al een nodejs applicatie met een mogelijkheid om e-mails te versturen? Wat functioneert daar niet aan?
Gewijzigd op 25/02/2026 12:49:25 door - Ariën -

Alexander Tobe

Alexander Tobe

25/02/2026 13:58:25
Quote Anchor link
Ok ik ga het proberen beter uit te leggen.

Dit is wat ik zie op mijn ipad als ik het excel bestand heb geüpload en heb de bovenste teams aangevinkt.
Afbeelding

Het excel bestand ziet er zo uit en de titels zijn gekoppeld aan wat er in de site-bestanden staat duss die staan vast.
Afbeelding

Als je de site opent op android of pc dan staan alle titels tegen elkaar aan geplakt en werkt de upload-button ook niet meer.

In het excel bestand staat als eerste kolom de datum die wil ik duss die is elke week weer anders dan.

De derde snap ik niet wat je bedoeld maar als ik dus op de verzendknop druk moet er een bestand met alle uitslagen als bijlage mee worden gestuurd naar een email adres dat gebeurd nu allebei niet. Op de ipad krijg ik een pop-up met "Mailfunctie via server.js instellen met email gegevens."

Ik wil ook eigenlijk helemaal niet met mijn gmail inloggen. Laat staan mijn wachtwoord erin zetten.
Gewijzigd op 25/02/2026 14:05:20 door Alexander Tobe

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/02/2026 13:57:48
Quote Anchor link
Ik kan weinig met een screenshot van postzegelformaat. Maar ik kan altijd aanraden om een framework te gebruiken zoals Bootstrap 5. Als je het goed doet, dan zit je altijd goed met het schalen van je layout op desktops, tablet en smartphone schermen.

Over het mailen kan je natuurlijk ook een eigen API aanmaken in PHP, en die aanroepen. Als je PHPmailer gebruikt, dan kan je een stabiel en betrouwbare mailer maken. Ik heb geen ervaring hoe dit met NodeJS zit, en tot hoever dit aan de juiste voorwaarden voldoet. Naast Google kan je ook een andere SMTP gebruiken. Zoals die van je provider, webhosting, je eigen mailserver.

Alexander Tobe

Alexander Tobe

26/02/2026 14:19:39
Quote Anchor link
- Ariën - op 26/02/2026 13:57:48:
Ik kan weinig met een screenshot van postzegelformaat.

Je kunt op het blauwe pijltje drukken links onder dan is het wel groot.

Het gekke is dat alles goed staat en werkt op Chrome op de laptops maar als ik het op mijn pc en dus de Android tablet alles samengevoegd en niet werkt.

Ga wat je zegt is uitproberen of dat werkt.
Gewijzigd op 26/02/2026 14:20:19 door Alexander Tobe

Draven Godfrey

Draven Godfrey

21/05/2026 04:21:20
Quote Anchor link
** quoteknip **

Volgens mij zit het grootste probleem vooral in de responsive opmaak, omdat iPad vaak vergevingsgezinder is dan Android of Windows browsers. Ik zou eerst met devtools testen welke elementen buiten beeld vallen of vaste breedtes gebruiken, want de mailfunctie in server.js ziet er op zich al redelijk goed uit.

Edit:
Dit account is banned vanwege preventieve spam-alert....
Gewijzigd op 21/05/2026 11:19:46 door - Ariën -

Michael -

Michael -

21/05/2026 10:59:15
Quote Anchor link
server.js
Code (php)
1
2
3
4
5
auth:{
user:'[email protected]',
pass:'GMAIL_APP_WACHTWOORD'
}
});

Ik mag niet hopen dat je je gmail wachtwoord in JS zet. Die is dan gelijk openbaar.

Ten eerste snap ik niet helemaal waarom je een opdracht aanneemt, terwijl je dit eigenlijk niet kunt.

Gebruik je frameworks? Bootstrap, tailwind, etc. Deze maken het zoveel makkelijk om een responsive website op te zetten die op alle apparaten werkt.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/05/2026 11:17:24
Quote Anchor link
Je moet die server.js die je in NodeJS draait ook niet openbaar zetten.

Alexander Tobe

Alexander Tobe

21/05/2026 11:17:41
Quote Anchor link
Michael - op 21/05/2026 10:59:15:
Ik mag niet hopen dat je je gmail wachtwoord in JS zet. Die is dan gelijk openbaar.

Ten eerste snap ik niet helemaal waarom je een opdracht aanneemt, terwijl je dit eigenlijk niet kunt.

Tuurlijk was ik niet van plan het wachtwoord erin te zetten vandaar ook de vraag.
Het lag achteraf aan de gratis server waar de site op stond die het niet aan kon en niet aan mij.
De opmerking over een opdracht aannemen. Ik hoop dat als je bij een vereniging zit ze ook ondersteuning geeft en ze niet op kosten wilt jagen.

Ik heb uiteindelijk de site omgezet in een app die inmiddels al een aantal maanden in gebruik is.

Michael -

Michael -

21/05/2026 13:10:18
Quote Anchor link
Quote:
De opmerking over een opdracht aannemen. Ik hoop dat als je bij een vereniging zit ze ook ondersteuning geeft en ze niet op kosten wilt jagen.

Ja en nee. Als jij het niet kunt houd het op toch? Er zijn genoeg mensen die het kunnen of iemand kennen die het kan doen. Maar goed, dat is off-topic.
Goed om te horen dat het nu werkt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.