Hulp nodig bij query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remco

remco

10/08/2009 13:47:00
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben bezig met een systeem waar elke maand de opstelling van de maand toegevoegd kan worden.

Nu wil ik een overzicht tonen van de formatie met voor elke formatie het aantal keren dat deze is gekozen.
Nu krijg ik al wel een overzicht van de gehele tabel wat betreft de data maar wanneer ik de data wil beperken tot één maand, en er nog geen osptellingen zijn toegevoegd, dan krijg ik geen resultaten terug. Dit is opzich wel logisch maar ik wil, ook wanneer er nog geen opstelling is toegevoegd het resultaat weergeven.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
SELECT
COUNT(o.id) AS aantal,
f.id,
f.formatie,
f.afbeelding
FROM formatie AS f
LEFT JOIN opstellingvdmaand AS o ON o.formatie_id = f.id
WHERE o.datum BETWEEN '".$begindatum."' AND '".$einddatum."'
GROUP BY f.id


Het probleem is dus dat er geen resultaten zijn maar toch wil ik dan het aantal (0), en de formatie informatie hebben. Als ik de WHERE weg laat krijg ik wel netjes de resultaten (0, formatie id etc)

Weet iemand hoe ik, ondanks dat er geen resultaten zijn, toch de informatie kan krijgen of moet ik dit door middel van 2 query's oplossen.

Alvast bedankt voor het kijken/meedenken

Remco
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.