hulp nodig met .htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cor S

Cor S

21/12/2011 15:10:31
Quote Anchor link
RewriteEngine On
RewriteRule ^\.html$ /vakantie-frankrijk/index.php
RewriteRule ^vakantie-frankrijk/ain/$ /vakantie-frankrijk/ain.php
RewriteCond %1 !^www$




RewriteRule ^vakantie-frankrijk/ain/([A-Za-z0-9-]+)/?$ vakantie-frankrijk/sub.php?link=$1


===============================tot hier huidige werkenden htaccess


nu moet ik van de een pagina (is sub.php) door naar de laatste pagina camping.php


In sub.php geen ik de camping in de url een variabele mee en wel: $campingsnr

De bestemmingsurl die gemaakt wordt ziet er als volgt uit:
www.mijnreisje.nl/vakantie-frankrijk/40/ain/parijs/campingnaam/40/

Nu moet in htaccess een regel komen waarbij wordt aangegeven dat de de file camping.php de bestemmingsurl is die ik hierboven toon.


In de file camping.php haal ik de campingid op met:
$campingsnr = $_GET['campingsnr'];

Omdat ik twijfelde heb ik het id voor en achter in de url toegevoegd, echter de bedoeling is achteraan in url.


==================================================================================

Als ik het volgende doe heb ik wel output, erchter dit wil ik niet zo:


De php waarmee de url wordt gemaakt ziet erzo uit:
echo '<h1><b><a href="http://www.mijnreisje.nl/vakantie-frankrijk/'.$campingsnr.'/'.strtolower($departement).'/'.strtolower($plaatsje).'/campings/'.strtolower($campingslinkje).'/'.$campingsnr.'/">'.$campings['campingnaam'].'.</a></b></h1>';


De eerste '.$campingsnr.' uit de url kan wel weg, de achterste moet eigenlijk blijven.

Niemand een idee wat ik verkeerd doe, zie het zelf namelijk niet meer.
Aanvullend bericht:
wanneer ik de url afbreek tot achter vakantie-frankrijk/$campingsnr/ dan krijg ik wel weer output, dus geen 404 of 500 error, maar das niet de url structuur die ik wens.





dus als ik dit in htacces zet:

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine On
RewriteRule ^\.html$ /vakantie-frankrijk/index.php
RewriteRule ^vakantie-frankrijk/ain/$ /vakantie-frankrijk/ain.php
RewriteCond %1 !^www$




RewriteRule ^vakantie-frankrijk/ain/([A-Za-z0-9\-]+)/?$ vakantie-frankrijk/sub.php?link=$1
RewriteRule ^vakantie-frankrijk/([a-zA-Z0-9\-]+)/?$ vakantie-frankrijk/camping.php?campingsnr=$1



========================

en als url www.mijnreisje.nl/vakantie-frankrijk/40/ aanroep heb ik gewoon output.


Iemand ideeen of suggesties ???




Toevoeging op 22/12/2011 09:10:33:

Hallo mensen,

Zelf opgelost door een nachtje logisch te denken en slapen:

dit is de php url opbouw nu:

<a href="http://www.mijnreisje.nl/vakantie-frankrijk/'.strtolower($departement).'/'.strtolower($plaatsje).'/'.$campingkje.'/'.strtolower($campingslinkje).'/'.$campingsnr.'/">'.$campings['campingnaam'].'.</a>

dit is de htacces regel die mijn probleem oplost:

RewriteRule ^vakantie-frankrijk/([^/]*)/([^/]*)/([^/]*)/([^/]*)/([^/]*)/?$ vakantie-frankrijk/camping.php?departement=$1&plaats=$2&campingkje=$3&campingnaam=$4&campingsnr=$5
Gewijzigd op 21/12/2011 20:47:34 door Cor S
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.