Hulpvraag beveiliging WP Courseware

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX ontwikkelaar (interne functie) Rotterd

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is gevestigd in Rotterdam en opereert wereldwijd. Ze zijn een productiebedrijf die momenteel ruim 40 jaar bestaan. Het is een echt familiebedrijf met korte lijnen. Op de IT afdeling zijn in totaal 15 mensen werkzaam. Het team waar jij in komt te werken is 8 FTE groot. De organisatie is verder te typeren als informeel, pragmatisch en no nonsense. Functieomschrijving Ter uitbreiding is mijn klant op zoek naar een enthousiaste Oracle APEX ontwikkelaar. In deze functie ben je verantwoordelijk voor zowel de nieuwbouw alsmede het onderhoud van complexe achterliggende Oracle databasesystemen. Dit doe je binnen een team

Bekijk vacature »

Integration Developer

Functieomschrijving As integration developer at Randstad Groep Nederland IT you play an integral role in innovating and optimising our processes and way of working. As we continue to move towards a more internationally connected tech environment and build new global platforms, our integration team continues to grow. You will join the APK team (Applicatie Koppelingen), consisting of business analysts, developers, a product owner and scrum master. Together you are responsible for a fundamental aspect of our applications, provinding the basis for our other development teams. As integrations developer you work in an agile way, and are responsible for the continued

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars op de Veluwe!

Bedrijfsomschrijving Voor dit softwarehuis met ambitie ben ik op zoek naar een .Net software developer met een aantal jaar ervaring. Onze klant is een prettige werkgever met een informele cultuur waar vertrouwen en samenwerken voorop staat. Ze bouwen hier aan complexe eindproducten die gebruikt worden door HR afdelingen bij verschillende grote bedrijven, de producten helpen o.a. bij het monitoren van inzetbaarheid en stroomlijnen van het arbeidsproces. Er werken hier ongeveer 50 personen verdeeld over verschillende afdelingen, het IT team is hier een belangrijk onderdeel van de organisatie en bestaat uit een team van 25 mensen. Het delen van kennis binnen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer Team Artemis (ENG)

Senior Front-end Developer Team Artemis (ENG) Den Haag HBO/WO IT - software development Professional Join us and team Artemis as senior Front-End Developer to make the most important (data) supply chain of the Netherland real-time insightful" Wat ga je doen? PostNL has the ambition to become the most efficient and innovative logistical post and e-commerce platform of the Benelux. This is why we are building a department called Digital Supply Chain Management. Our goal is to digitize the whole parcel supply chain (averaging 1.1 million parcels per day), make it data driven and insightful for the users. By doing this

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Als Front-end Developer zullen jouw taken voornamelijk bestaan uit: Het (door)ontwikkelen van applicaties op het SaaS platform (met o.a. TypeScript, Angular 12, CSS); Het uitvoeren van code reviews; Het meebeslissen over de inzet van bestaande en nieuwe controls en deze onderbrengen in een referentie-applicatie; Het bijdragen aan de professionalisering en verbetering van de applicaties; Het onderhouden van contact met verschillende stakeholders (ook buiten Nederland). Hier ga je werken Wat ga ik doen? Als Front-end Developer ga jij je focussen op het ontwikkelen van applicaties op het SaaS platform van een organisatie die software ontwikkelt voor de

Bekijk vacature »

Java-softwaredeveloper

Wat je gaat doen: Dit ga je doen Daar kunnen we heel kort over zijn: software ontwikkelen met de agile-/scrumteams van toonaangevende organisaties. Zoals ministeries, gemeentes, financiële instellingen en retail- en energiebedrijven. En als het bij je past, begeleid je collega-developers in het ontwikkelproces. Doordat je tijdelijk aan een opdracht werkt, doe je in korte tijd veel mooie ervaringen op en leer je nieuwe technieken en tools kennen. Je teamleden werken bijvoorbeeld met Spring, JPA/Hibernate, AJAX, REST/JSON, GIT, AWS en TDD. Het interessante is dat jij volledig in control bent en zelf kiest welke opdrachten je oppakt. Het soort rol,

Bekijk vacature »

Webdeveloper

Bij VGZ hebben we een heldere missie: samen werken aan een gezonder Nederland, elke dag weer. Jij draagt binnen de rol van Webdeveloper bij VGZ direct bij aan het realiseren van deze missie. Benieuwd hoe? Bekijk hier de vacature. Hoe ook jij het verschil maakt Als Webdeveloper kom je te werken binnen de afdeling Customer Contact of Core Solutions. Momenteel zijn we op zoek naar diverse webdevelopers met elk haar eigen expertise. Als volgt Webdeveloper Als Webdeveloper is het jouw taak om met .Net en Angular softwarecomponenten, applicaties en interfaces voor onze online omgevingen te ontwikkelen, te optimaliseren en te

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Fullstack Developer Aurelia C#

Dit ga je doen Je werkzaamheden bestaan onder andere uit: het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties en functionaliteiten middels Aurelia, Open Layers en Signal R; meedenken (met de Product Owner) over User Stories, requirements en doorontwikkeling van de applicatie(s); samenwerken in een DevOps team middels Agile/Scrum. Hier ga je werken Als Fullstack Developer kom je te werken bij een gerenommeerde organisatie in de regio Ede waar gewerkt wordt aan een bedrijfskritische applicatie die opereert binnen een complexe IoT- en webbased omgeving. Deze oplossingen worden internationaal uitgerold en worden zeer veel gebruikt in de infra branche. Samen met je team

Bekijk vacature »

(Senior) Frontend Developer

Functieomschrijving Houd jij van afwisseling, uitdaging, en werken aan oplossingen die echt waarde toevoegen? Als frontend developer binnen Randstad Groep Nederland speel je een onmisbare rol in onze dienstverlening. Samen met je collega’s ontwikkel je de online omgeving ter ondersteuning van onze B2B dienstverlening - portals die miljarden Euros verwerken. Wat ga je doen? Als frontend developer sluit je aan bij een van twee teams: Corporate Client Solutions (CCS), met focus op grote corporate klanten en meer (semi)maatwerk, of Online Client Solutions (OCS), met focus op MKB segment. Beide teams werken agile en bestaan naast een product owner en scrum

Bekijk vacature »

Project Manager Asset Data Management (all genders

TenneT is growing fast to realize its strategic ambitions. We play a leading role in driving the energy transition. We are looking for a passionate Project Manager Asset Data Management (all genders) at our location/s Lehrte/Hannover or Arnhem who will contribute to this and that might be you? Your contribution to TenneT As Project Manager Asset Data Management (all genders) at Grid Field Operations Offshore (GFO-O) you help setting the strategic focus of asset data management at GFO-O and help prepare our business unit for growth. You develop concepts and support the implementation of IT-supported processes for asset data management

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »
Marcel Oers

Marcel Oers

22/12/2018 11:37:18
Quote Anchor link
Voor de Salespage van onze website hebben we gekozen voor WP Courseware om een Online cursus aan te bieden aan onze klanten maar nu heb ik een “Beschermvraag”.

Op veel andere landingspagina’s (van andere bedrijven) krijg ik na het invullen van een Opt-In form een mail toegestuurd met login en wachtwoord. Wanneer ik die mail met login en wachtwoord vervolgens doorstuur naar mijn college, kan hij met diezelfde login en wachtwoord “gewoon” inloggen en dus betaalde content eigenlijk gratis bekijken.

Ik vind ook wel online cursussen van zeg 8000,- dollar en het lijkt me toch niet de bedoeling dat vervolgens 10 collega’s die login en wachtwoord gebruiken en zo’n bedrijf 80.000,- dollar misloopt.

Mijn vraag: Weet iemand hoe we die content alleen door een betalende klant kunnen laten bekijken en niet door allerlei anderen die niet betaald hebben. De vraag heeft vanzelfsprekend wel betrekking op de plug-in van WP Courseware.

Mocht iemand een tip of antwoord hebben, mail mij op *knip* of bellen kan ook op *knip* Alvast bedankt en iedereen hele fijne feestdagen.
Gewijzigd op 22/12/2018 11:49:46 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

09/12/2022 23:10:54

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/12/2018 11:55:31
Quote Anchor link
Goedendag. Ik heb je contactgegevens verwijderd omdat we hier een forum zitten en wij graag met elkaar willen discussiëren over een mogelijke oplossing.

Om op je vraag terug te komen: er bestaat geen waterdichte oplossing om het verspreiden van cursusmateriaal te voorkomen. Wat iemand nou eenmaal tegen betaling gedownload heeft, kan diegene ook helaas doorgeven aan iemand anders.

Je kan uiteraard wel drempels ontwerpen om dat te voorkomen. Zet alle cursusdocumentatie altijd buiten de webroot, zodat ongeautoriseerde bezoekers dat materiaal niet zomaar kunnen downloaden. En je kan ervoor kiezen om het materiaal niet in pdf te verspreiden, en dat gewoon als een beveiligde website te verwerken.

Uiteraard is het niet de bedoeling dat andere hun inloggegevens aan derden doorgeven, en dat kan je prima in de voorwaarden vermelden. Zo lijkt het mij zeer logisch dat je bij misbruik iemand kan uitsluiten van het gebruik van jouw dienst.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/12/2018 15:09:10
Quote Anchor link
Je zou je kunnen afvragen welke factoren je wel kunt beïnvloeden, want aan de integriteit van je eindgebruikers kun je (zeker op afstand) niet zoveel aan veranderen.

Wellicht zou je iets met IP-tracking kunnen doen, en deze proberen te vertalen naar een fysieke (geo)locatie. Dan zou je aan een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen vaststellen dat iemand vanaf een vaste - en zelfde - locatie de dienst afneemt.

Een andere mogelijkheid is wellicht een cookie dat wordt ingesteld bij de eerste inlog waarmee je de cursus in wezen verzilvert. Hier wordt uitgegaan van een opstelling waarbij van een vaste PC gebruik wordt gemaakt.

Wellicht is het ook mogelijk dat je afdwingt dat iemand op enig moment maar maximaal 1x is ingelogd. Maar hiermee garandeer je niet dat dit eenzelfde eindgebruiker is.

Dit zijn dingen die ik zo from the top of my head kan bedenken. In wezen zoek je dus naar een gegeven waarmee je het abonnement op een of andere manier kunt "verankeren".

Maar het zou natuurlijk makkelijker zijn als je je gebruikers kunt vertrouwen (maar dan zouden we wellicht op zoek moeten naar een andere broodwinning ;)). Zoals @Ariën aanhaalt kun je dit opnemen in de algemene (gebruiks)voorwaarden en aangeven dat je je het recht voorbehoudt om, wanneer je iemand verdenkt van het delen van inloginformatie, iemand de toegang tot een cursus onmiddellijk te ontzeggen. Tegelijkertijd zou je dat dus steekproefsgewijs kunnen testen op een van de bovenstaande manieren.
Gewijzigd op 22/12/2018 15:10:14 door Thomas van den Heuvel

Marcel Oers

Marcel Oers

22/12/2018 15:26:42
Quote Anchor link
Dankjewel Arien,

Ik was mij er niet van bewust dat het niet de bedoeling is om contactgegevens te posten sorry daarvoor. Ik hoop dat er nog meer reacties komen. Grtz Marcel

Aad B

Aad B

22/12/2018 16:02:28
Quote Anchor link
Eigenlijk is er geen waterdichte methode vrees ik. De IP-tracking zoals Thomas beschrijft is een optie maar ook dat kan gezeur opleveren van bijvoorbeeld reizende clienten die op hun hotelkamer verder studeren. Een tijdje geleden heb ik een cursus gedaan en deze cursus was voor een x bedrag slechts 30 dagen beschikbaar. Daarmee begrenst de verkoper mogelijk misbruik een beetje. Uiteraard heeft hij ook de eerdergenoemde regel in zijn leveringsvoorwaarden. Het beschikbaar stellen in de vorm PDF's blijft natuurlijk meer riskant, die kun je downloaden en zonder un/pw van de website weer doorsturen per email naar een andere belangstellende. Helaas is dat inherent aan cursusmateriaal via internet. Wil je je cursus meer uniek houden dan huur je een lokaaltje en ga je lesgeven en geef je papierenmateriaal mee. Met de genoemde 8000,- dollar kan je met 5 cursisten nog ruim voldoende winst scoren.
Gewijzigd op 22/12/2018 16:12:19 door Aad B

Marcel Oers

Marcel Oers

22/12/2018 17:02:18
Quote Anchor link
Beste Aad en Thomas,

Echt cool dat jullie mij als leek even van goeie bruikbare tips en trics willen voorzien. We hebben vanzelfsprekend de algemene voorwaarden (terms of use) helemaal waterdicht dichtgetimmerd alleen dat voorkomt i.i.d. niet dat ze het alsnog doorsturen. Ik heb ook een tip gekregen om de individuele "lessen" steeds separaat te sturen en na 1 keer kijken weer te blokkeren maar ik wil eigenlijk dat ze nog eens terug kunnen kijken als ze dat willen dus daar gaan we niet voor kiezen. Misschien is het een idee om een soort certificaat te versturen als ze na het afronden van de cursus een soort "Toets" succesvol hebben afgerond. Dan laat ik ze alsnog (nog een keer) hun emailadres invullen om dat certificaat te ontvangen. Komt dat emailadres niet voor op mijn emaillist dan hebben ze het dus via derden ontvangen. Wat zijn jullie gedachten bij deze "oplossing"

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

23/12/2018 18:26:29
Quote Anchor link
Je zou het in ieder geval zo kunnen maken dat "de cursus" maar eenmalig doorlopen kan worden. Een evt. collega ziet dan de antwoorden van "de echte deelnemer" al staan, en dan is zo'n cursus toch minder "uitdagend".

IP tracking heeft ook andersom niet zo veel zin: het hele kantoor zit vaak "uit" achter hetzelfde IP-adres.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.