hyperlink???

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »
Shyaak Nana

Shyaak Nana

10/06/2010 19:07:11
Quote Anchor link
Hallo alleen,

Onderstaande script gebruik ik om data uit te tonen op mijn website (namen en adresgegevens). Nu wil ik dat men naar de websites van de naamhouders kan doorklikken. Ik heb begrepen dat het kan en mogelijk in sql databse dat op een of andere manier kan worden aangegeven.

Weet een van jullie hoe dat moet??

alvast bedankt







Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
<?php

$server
= 'localhost';
$user = 'XXXX';
$pass = 'XXXXXXXXXX';
$dbname = 'XXXXXXXXXXXXX';

$type = $_POST['type'];
$regio = $_POST['regio'];
$plaats = $_POST['plaats'];

if($type != "" && ($regio == "" && $plaats == ""))
{

    $query = "SELECT * FROM tabelnaam WHERE type='$type' ORDER BY 'naam'";
}



elseif($type == "" && $regio != "" && $plaats == "")
{

    $query = "SELECT * FROM xxxxxxxxxxxxxxxn WHERE regio='$regio' ORDER BY 'naam'";
}



elseif($type == "" && $regio == "" && $plaats != "")
{

    $query = "SELECT * FROM xxxxxxxx1 WHERE plaats='$plaats' ORDER BY 'naam'";
}



elseif($type != "" && $regio != "" && $plaats == "")
{

    $query = "SELECT * FROM ssssssssssssss WHERE type='$type' AND regio='$regio' ORDER BY 'naam'";
}


elseif($type != "" && $regio == "" && $plaats != "")
{

    $query = "SELECT * FROM xxxxxxx WHERE type='$type' AND plaats='$plaats' ORDER BY 'naam'";
}



elseif($type != "" && $regio != "" && $plaats != "")
{

    $query = "SELECT * FROM xxxxxxxxxx WHERE type='$type' AND regio='$regio' AND plaats='$plaats' ORDER BY 'naam'";
}


else
{
   $message .= "kan niet op aparte criteria sorteren.<\br>\n"; //wat moet er in dit geval gebeuren?
}

if($db = mysql_connect($server, $user, $pass))
{

    $message = "";
    
    if(mysql_select_db($dbname, $db))
    {

        $message .= "";
        
        if($result = mysql_query($query, $db))
        {

            $message .= "";
        }

        else
        {
            $message .= "tabel kan niet geselecteerd worden.<\br>\n";
        }
    }

    else
    {
        $message .= " Database $dbname niet gevonden.<\br>\n";
    }
}

else
{
    $message = "Verbinden met database is mislukt.<\br>\n";
}


echo "<table width='715' border='0' cellspacing='0' cellpadding='2' bgcolor='#ffffff' >\n";
echo "<tr>\n";
echo "<td width='90'></td>\n";
echo "<td width='90'></td>\n";
echo "<td width='90'></td>\n";
echo "<td width='60'></td>\n";
echo "<td width='90'></td>\n";
echo "<td width='110'></td>\n";//echo "<td widht='140'>Adres</td>\n"; dit zou adres weergeven in de kolom
echo "<td width='90'></td>\n";
echo "</tr>\n";

// alle cellen tussen <tr> (tabelrij) plaatsen zodat ze op een rij zijn

while(list($id, $type, $naam, $website, $regio, $postcode, $plaats, $adres, $telefoonnummer) = mysql_fetch_row($result))
{
   echo "<table width='715' border='0' cellspacing='0' cellpadding='2' bgcolor='#Ffffff' style='table-layout:fixed' \n";
    echo "<tr>\n";
    echo "<td width='169'><FONT size='-2' color='#FE4D1B'/>$naam</FONT></td>\n";
    echo "<td width='150'><FONT size='-2' color='#666666'/>$adres</FONT></td>\n";
    echo "<td width='55'><FONT size='-2' color='#666666'/>$postcode</FONT></td>\n";
    echo "<td width='74'><FONT size='-2' color='#666666'/>$plaats</FONT></td>\n";
    echo "<td width='90'><FONT size='-2' color='#666666'/>$telefoonnummer</FONT></td>\n";
    echo "<td width='178'><FONT size='-2' color='#666666'/>$website</FONT></td>\n";
    echo "</td>\n";
    echo "</tr>\n";
}

echo "</table>\n";


mysql_close($db);

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 11:32:19
 

10/06/2010 19:10:53
Quote Anchor link
Fijn voor je dat je dat scriptje hebt.
En wat verwacht je nu van ons?
Dat we gaan maken wat je wilt?
Als je niet weet hoe het moet ga je eerst maar eens de boel leren.
Verder lijkt het me slim om mysql_real_escape_string te gebruiken.
 
Shyaak Nana

Shyaak Nana

10/06/2010 19:15:23
Quote Anchor link
Beste Karl,

Als je niet postiever kan reageren op mijn topic, dan verzoek ik je dat na te laten. Ik heb mijn topic geplaats op het beginnersdeel van deze site. Indien je je dusdanig bevorderd acht om zulk hoogmoedigheid uit te stralen, dan mag je op het gevorderde gedeelte je meningen en feedback geven.

Ik hou het simpel. kan je wat voor me beteken dan graag ene positieve reactie anders maar geen reactie.
 

10/06/2010 19:17:40
Quote Anchor link
Shyaak Nana op 10/06/2010 19:15:23:
Als je niet postiever kan reageren op mijn topic, dan verzoek ik je dat na te laten. Ik heb mijn topic geplaats op het beginnersdeel van deze site. Indien je je dusdanig bevorderd acht om zulk hoogmoedigheid uit te stralen, dan mag je op het gevorderde gedeelte je meningen en feedback geven.

Ik feliciteer je met dit script.

Shyaak Nana op 10/06/2010 19:15:23:
Ik hou het simpel. kan je wat voor me beteken dan graag ene positieve reactie anders maar geen reactie.

En vraag wat je nu wilt.
Het is hier wel een hulp site. Dus is het wellicht wat handiger om je gewoon effe in de stof te verdiepen zodat je een select query kan schrijven zodat je troep uit de database kan trekken. Verder wijs ik je ook nog een keer op mysql_real_escape_string aangezien ze dat blijkbaar nagelaten hebben in je vorige topic.
 
Shyaak Nana

Shyaak Nana

10/06/2010 19:27:03
Quote Anchor link
Hoi Karl, Ik vond je bot overkomen. Vandaar mijn reactie terug.
Ik probeer al doende te leren, want klakkeloos blijven lezen werkt ook niet. Dit neemt niet weg dat ik een prille beginner ben, tutorial , forums lees etc.
maar toch tegen dingen aanloopt.

maar bedankt voor verwijziging naar de escape string. ik ga me in verdiepen
 
Jelmer -

Jelmer -

10/06/2010 22:34:21
Quote Anchor link
Karl is altijd bot, altijd geweest, en al 'ie waarschijnlijk ook altijd blijven. Net als PHP kan je daarmee leren omgaan :P

PHP werkt door op verzoek van een browser HTML pagina's te genereren—meestal door strings, stukjes platte tekst, aan elkaar te plakken—en dezen dan als antwoord op die request terug te sturen. Dat is een heel belangrijk principe dat veel beginners vaak niet meteen inzien.

Ow, wacht, dat is helemaal niet relevant voor m'n antwoord zie ik net. Stom, maar ach, misschien verheldert het nog iets.

Anyway, een link maken is heel simpel. Immers:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="http://google.com">Google!</a>

is al een werkende link. Nu wil jij dat hij niet verwijst naar google, maar naar de waarde van $website. Dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo "<td width='178'><FONT size='-2' color='#666666'><a href='$website'>$website</a></FONT></td>\n";
?>


Let wel op dat naar SQL injection (waar mysql_real_escape_string een middel tegen is) je op deze manier ook vatbaar bent voor HTML injection, of uiteindelijk XSS (cross-site-scripting) Het gaat bijvoorbeeld al fout wanneer er per ongeluk een quote in $website zit. htmlspecialchars($website, ENT_QUOTES) is daar al een oplossing voor. Maar voordat je dit script online voor publiek zet, zou ik me toch eerst even inlezen in die hack-trucjes.
 
Shyaak Nana

Shyaak Nana

10/06/2010 23:09:51
Quote Anchor link
Hoi Jelmer. Goeie tip zowel over Karl:-) als over de kwestbaarheid van mijn script. Valt nog veel te lezen en te leren. maar het is ook leuk om te zien;
actie=reactie :-)

thnx
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.