ID meesturen met een ajax gerenderde knop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam Clauw

Sam Clauw

20/11/2012 19:59:02
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

ik heb mezelf eventjes met ajax bezig gehouden:

http://test.allemarkten.be.preview.in2red.be/nl/markt-registreren

Wanneer er een gemeente in de keuzelijst wordt gekozen (Kemmel bijvoorbeeld), worden de gekoppelde markten dankzij ajax in een tabel weergegeven. Op het einde van elke rij heb ik een <input> submit button voorzien. Het is de bedoeling dat het formulier bij een klik op deze submit naar de detailpagina van de gekozen markt gaat.

Ik vraag me echter af hoe je hier praktisch voor te werk moet gaan. Kan je met een verborgen ID in de eerste <td> van de desbetreffende <tr> de detailpagina oproepen? Zo ja, hoe stuur je deze ID dan met een sessie variabele door? Of sla ik de bal hiermee volledig verkeerd en pak je het beter op een andere manier aan?
Gewijzigd op 20/11/2012 19:59:30 door Sam Clauw
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:06:31
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

21/11/2012 15:14:19
Quote Anchor link
Laat je PHP code eens zien waar je een ajax call naar maakt. Waarschijnlijk haal je alles op uit een database. En echo je een input submit. Dit moet niet noodzakelijk een submit button zijn, dit zou ik ook niet doen. Beter kan je gewoon een linkje maken:
(kan je nog altijd stijlen zoals een button)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="detail.php?martkid=1"></a>

Deze link zal je doorsturen naar detail.php. Achter de URL staat een $_GET variabel namelijk marktid, in dit geval met de waarde 1. Nu kan je gewoon $_GET['marktid'] in je sql query zetten. Bv: WHERE id = mysql_real_escape_string($_GET['marktid']

Om die link te renderen doe je op de php pagina (naarwaar je die ajax call doet):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<a href="detail.php?marktid=' . $row['id'] . '">Bekijk detail</a>';
?>


Natuurlijk pas je dit zo aan als je zelf wilt.
Gewijzigd op 21/11/2012 15:15:09 door LEDfan nvt
 
Sam Clauw

Sam Clauw

21/11/2012 19:24:00
Quote Anchor link
Da's een knappe oplossing voor m'n vervelend probleem! Meteen ook even uitgeprobeerd and yes: it works! Dikke merci LEDfan ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.