Id opvolgend in database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan geen

Jan geen

15/05/2007 15:13:00
Quote Anchor link
Ik heb een tabel met id als primary key en auto increment. Als je nu een record aanmaakt (en deze heeft bijv id 10) en deze gelijk verwijderd en vervolgens weer opnieuw een record aanmaakt wordt het id 11. is het mogelijk om het id toch bij 10 te laten beginnen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan geen
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 19:20:17
 
Mr D

Mr D

15/05/2007 15:19:00
Quote Anchor link
waarom zou je dat willen, heeft geen enkel nut. id is ervoor om elke rij in je tabel uniek te laten zijn
 
Jan geen

Jan geen

15/05/2007 15:26:00
Quote Anchor link
omdat ik deze ook ergens anders voor gebruik, misschien dat er een manier was ... dan los ik het op door een extra kolom aan te maken.
 
JvG G

JvG G

15/05/2007 15:28:00
Quote Anchor link
Je kunt met deze sql:

ALTER TABLE tbl_name AUTO_INCREMENT = xxx

De auto_increment waarde naar jouw eigen invulling wijzigen. alleen zie ik hiervan het nu ook niet echt. Waarom zou je auto_increment gebruiken als je niet automatisch wilt incrementeren :P
 
Jan geen

Jan geen

15/05/2007 15:51:00
Quote Anchor link
wel automatisch incrementeren maar niet dat ie een nieuw record aanmaakt met id = 13 als het hoogste id bijv. 9 is. als je records aanmaakt en gelijk verwijderd..
 
- SanThe -

- SanThe -

15/05/2007 16:14:00
Quote Anchor link
Het is niet verstandig om met de id te gaan rommelen. Niet doen dus.
 
Frank -

Frank -

15/05/2007 16:17:00
Quote Anchor link
Ga nooit met de auto-increment lopen kloten, dat is smeken om een corrupte database! Of heb je nog nooit van een foreign key gehoord?

Het maakt geen ene ruk uit dat de unieke identifier niet oplopend of aansluitend is. Ga je daar dus ook niet druk over maken. Hoe denk jij bv. in een database met een paar miljard records de boel op orde te houden? Onmogelijk zonder een gigantische berg updates uit te voeren, die helpen direct de hele performance om zeep.

Vergeet deze onzin. Wanneer jij een weergave (!) wilt hebben van het volgnummer van een record, dan doe je dat op het scherm. Dat zet je nooit en te nimmer in de database.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.