id opvullen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis

Dennis

20/09/2005 22:35:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een klein vraagje.
Hoe kan ik zorgen dat een id in MySQL weer bijvult.

Stel ik heb id 1, 2, 3, 4, 5, 6 en ik gooi id 4 weg.
Nu wil ik dan dat als er een record wordt toegevoegd dat hij eerst id 4 pakt voordat hij vanaf 7 verder nummert.
Hoe doe ik dit, of eigenlijk welke instelling moet ik hebben in phpmyadmin?

Mvg Dennis
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 17:24:03
 
Jelmer -

Jelmer -

20/09/2005 22:46:00
Quote Anchor link
Kan niet via een commando in PHPMyAdmin. Het is ook helemaal niet logisch waneer je dat zo gaat bijvullen. Dan zouden dus in eens alle waarden in andere tabellen die gekoppeld waren aan id numero 4 worden toegewezen aan de nieuwe gebruiker. Dus waarom zou je dat uberhaupt willen?

(Er is vast wel een leuke query voor te verzinnen, maar het gaat niet via auto-increment)
 
Dennis

Dennis

20/09/2005 22:53:00
Quote Anchor link
Hmm wil het eigenlijk om lege plekken weg te houden
 
Jelmer -

Jelmer -

20/09/2005 22:56:00
Quote Anchor link
Zouden dezen dan een probleem vormen?
 
TnT -

TnT -

20/09/2005 23:04:00
Quote Anchor link
het enige denk ik wat je zou kunnen doen, in phpmyadmin is dat je een ander veld dat id geeft, maar dan moet je wel oppassen dat je geen links verschijft, zoals wat jelmer zegt.
 
Dennis

Dennis

20/09/2005 23:52:00
Quote Anchor link
Hmm naja ik laat wel zo, tegen de tijd dat ik rond de 100000 id's zit neem ik toch wel een andere site :P

Iig bedankt voor de moeite ;)

Greetz Dennis
 

21/09/2005 00:24:00
Quote Anchor link
Dat wil je echt niet! Wanneer je database ook maar een heel klein beetje complexer wordt, raak je het overzicht kwijt wanneer je 'gaten' probeert te vullen. Laat de database lekker zelf de juiste getallen 'verzinnen'. Wanneer jij op het scherm het aantal id's wilt hebben, dan kun je dit met COUNT() ophalen en lijstjes kun je met <OL> samenstellen.

Probeer je eens iets meer te verdiepen in databases, dan wordt het nog duidelijker waarom het een slecht idee is om 'gaten' te gaan vullen.
 
Eris -

Eris -

21/09/2005 07:52:00
Quote Anchor link
Als je echt bang bent
256^4 = 4.294.967.296 rijen voordat INT zijn limiet heeft gehaald. Dus dat duurt nog wel even ;) dat is een bijna 4,3 miljard rijen. Als jij dat haalt dan kom ik wel een biertje drinken (Betaal hem ook nog wel)
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

21/09/2005 10:22:00
Quote Anchor link
Ik zou het nooit doen, om de redenen die boven al vermeld staan, maar er is ook nog iets anders mogelijk:

'Verwijderen' wordt gewoon een kolom in de record wijzigen. Dat is de kolom 'verwijderd' ofzo. Zodra je die record verwijderd zet je die kolom op 1 of 0, maar net wat je verzint.

Zodra je een nieuwe record invoegd kijk je of er een oudere record als verwijderd staat. Zo ja, dan die record veranderen naar de nieuwe record (UPDATE) en anders een nieuwe record maken (INSERT).

Elwin
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.