iDeal in iframe

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jason Koopman

Jason Koopman

05/01/2013 03:00:30
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

Ik zit met een probleem en hopelijk kunnen jullie mij daar bij helpen.

Een vriend van mij heeft een website waar hij een webshop in wilt hebben.
Hij heeft mij verzocht dit te doen en ben daarna aan de slag gegaan met prestashop. Ik heb de webshop d.m.v. iFrame in de website geplaatst en het probleem waar ik tegen aan loop zit m in de betaling via iDeal. Zodra er een bank geselecteerd wordt, wordt de pagina van de bank in zijn geheeld geopend i.p.v. dat hij in de frame blijft. Nadat de betaling voltooid is stuurt de bank de gebruiker door naar de webshop link en niet naar de website waar de iFrame in zit. Ik heb uren gegoogled en veel gelezen maar kon helaas geen oplossing vinden. Ik maak overigens gebruik van Mollie als betaal gateway.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 05:36:48
 
Kees Schepers

kees Schepers

05/01/2013 09:36:17
Quote Anchor link
Ik denk dat het niet mogelijk is om ideal betalingen in een iframe aan te bieden. Dit in verband met veiligheid.
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

05/01/2013 11:59:18
Quote Anchor link
Waarom in een iframe anderen sites hebben dat toch ook niet?
Een popup is toch ook goed?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

05/01/2013 13:17:17
Quote Anchor link
De meeste banken verhinderen frame hijacking met JavaScript dat het gebruik van een frame of iframe onmogelijk maakt, bijvoorbeeld:

if (parent.frames.length != 0) {
top.location.href = '...';
}
 
Jason Koopman

Jason Koopman

05/01/2013 15:15:40
Quote Anchor link
Hmm dat zou het idd wel zijn.

In een pop-up lijkt me ook wel goed maar hoe zit het dan als de betaling voltooid is. Wordt de popup afgeloten en gaat de rest weer door in de frame?
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

05/01/2013 15:19:47
Quote Anchor link
Dat weet ik niet want ik gebruik zelf geen ideal(ik heb ook geen webshop ofzo ;)).
maar dat zou je toch kunnen te door bijv iets te kopen van 1 euro en dan die euro terug krijgen van die vriend, het wordt toch op zijn rekening geplaats of niet?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

05/01/2013 15:24:20
Quote Anchor link
Als de iDEAL-betaling is voltooid, voert de bank een redirect uit naar een URL die je zelf kunt instellen: dáárvan moet je dus de complete frameset maken.
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

05/01/2013 15:28:06
Quote Anchor link
Dank kan je hem toch redirecten naar een pagina waar een script staat dat die popup moet worden afgesloten:
http://www.javascript-coder.com/files/window-popup/javascript-window-close-example1.html
http://www.javascript-coder.com/window-popup/javascript-window-close.phtml
Gewijzigd op 05/01/2013 15:28:53 door Keizer Webdesign
 
Jason Koopman

Jason Koopman

05/01/2013 15:34:01
Quote Anchor link
Gelukkig is het mogelijk om ideal in een test modus te zetten zodat je eindeloos kunt testen zonder dat er daadwerkelijk een transactie plaatsvind.

Ward, dat is een goeie! Dus alleen de pagina waar de gebruiker naar geredirect wordt, daarvan de layout aanpassen
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

05/01/2013 15:46:38
Quote Anchor link
Je kunt aan de return-URL één variabele meegeven (en bij sommige banken of PSP's ook meerdere). Je kunt daarvan dus een frameset.php?id=1234567890 maken en daarna die unieke id afvangen om deze ene klant en transactie een aparte behandeling te geven. En dan werkt de beoogde opzet ook: laadt de complete frameset en gebruik de id om in het inline frame te melden dat de iDEAL-betaling is geslaagd.
Gewijzigd op 05/01/2013 15:46:58 door Ward van der Put
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.