IE detectie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jos Verstraeten

Jos Verstraeten

09/08/2013 11:40:56
Quote Anchor link
Ik zou graag een melding tonen wanneer de gebruiker gebruik maakt van IE omdat mijn programma dat nog niet ondersteund. Kan iemand mij helpen om dit juist te tonen want ik heb wat zitten opzoeken op het internet maar dit stukje code werkt niet bij mij. Althans lokaal werkt het niet. Ik weet niet of ik het moet uploaden om het te doen werken?

<code>
<!--[if IE]>
<div class="alert alert-info">Wij raden U aan gebruik te maken van Google Chrome en Firefox omdat we nog geen internet explorer supporteren.</div>
<![endif]-->
</code>

ALvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 20:23:57
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

09/08/2013 11:54:53
Quote Anchor link
In php kan je gebruik maken van $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']. Daar zou je eens naar kunnen kijken.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

09/08/2013 12:01:06
Quote Anchor link
Zo bv.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if(strpos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], 'MSIE') === FALSE) {
  echo 'niet IE';
}

else {
  echo 'IE';
}

?>
 
Jos Verstraeten

Jos Verstraeten

09/08/2013 12:06:50
Quote Anchor link
Bedankt en mag de naam van het bestand dan nog steeds index.html noemen of moet ik het dan veranderen naar index.php ?
 
Chris -

Chris -

09/08/2013 12:07:09
 
Jos Verstraeten

Jos Verstraeten

09/08/2013 12:09:04
Quote Anchor link
Ah ok, bedankt voor je reactie.
En de anderen ook heb weer wat bijgeleerd :)
 
Wouter J

Wouter J

09/08/2013 12:15:02
Quote Anchor link
of gewoon get_browser
 
Chris PHP

Chris PHP

09/08/2013 12:25:04
Quote Anchor link
Wouter J op 09/08/2013 12:15:02:
of gewoon get_browser


Leuke functie binnen PHP, je kunt zelf het OS ermee uitlezen. Ik gebruikte nu telkens $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] om gegevens te verzamelen van de gebruikers voor in de logfiles. Maar ik denk dat ik de switch ga maken naar get_browser, aangezien ik hier ook het OS mee kan zien en zo wellicht sneller kan troubleshooten in sommige situaties zonder direct klantencontact te hebben.

Thnx Wouter.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

09/08/2013 12:49:53
Quote Anchor link
Ach, en we negeren maar gewoon een derde van de bezoekers.
 
Lendl Verschoor

Lendl Verschoor

09/08/2013 13:03:32
 
Jos Verstraeten

Jos Verstraeten

09/08/2013 13:09:35
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 09/08/2013 12:49:53:
Ach, en we negeren maar gewoon een derde van de bezoekers.


Dat is helemaal niet de bedoeling.
Wel wil ik het gewoon de mensen laten weten dat niet alle functies werken op dit moment.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/08/2013 13:20:19
Quote Anchor link
Jos Verstraeten op 09/08/2013 13:09:35:
Wel wil ik het gewoon de mensen laten weten dat niet alle functies werken op dit moment.

Er is weinig dat niet op een of andere manier werkend te krijgen is in IE. Misschien een idee om het probleem hier te posten...
 
Kris Peeters

Kris Peeters

09/08/2013 13:31:07
Quote Anchor link
Ward van der Put op 09/08/2013 13:20:19:
... andere manier werkend te krijgen is in IE. Misschien een idee om het probleem hier te posten...


Ja, laat ons daar eens naar zien.
 
Chris -

Chris -

09/08/2013 13:32:44
Quote Anchor link
ligt maar net aan de doelgroep in the end. van de leden hier zullen er maar heel weinig standaard, dagelijks IE gebruiken. Meerendeels chrome, firefox, opera en daaronder ergens ie..
 
Wouter J

Wouter J

09/08/2013 13:35:59
Quote Anchor link
ik gebruik 24/7 IE...
 
Chris PHP

Chris PHP

09/08/2013 13:41:00
Quote Anchor link
@Chris,

Wellicht dat mensen thuis en/of wij als ontwikkelaars/designers andere browsers gebruiken is waar. Echter maakt 80% van het bedrijfsleven en een groot deel van de particulieren nog steeds gebruik van IE. Wanneer ik kijk via Google Analystics is het merendeel toch IE, en ook behoorlijk wat oudere versies zoals 7 en 8.

Mijn main focus van webesign is toch IE aangezien ik voornamelijk voor de zakelijke markt schrijf, eventuele 'bugs' m.b.t. de layout voor Firefox en Chrome pas ik aan als ze hinderlijk zijn. Tenzij de klant specifiek aangeeft een voorkeur te hebben voor een browser zullen wij ons daarop aanpassen.
 
Wouter J

Wouter J

09/08/2013 13:43:46
Quote Anchor link
Chris Niet van Toepassing, zoals Chris Streepje al zei (duidelijk...) is dit dus afhankelijk van je doelgroep. Dat is het geen jij alleen maar onderstreep, eerlijk gezegd begrijp ik dus niet volledig het nut van jouw reactie...
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/08/2013 13:47:33
Quote Anchor link
Risico = kans × effect

Percentages zijn irrelevant als die ene IE-gebruiker die je weigert te ondersteunen anders je allergrootste klant was geworden.
 
Chris -

Chris -

09/08/2013 14:00:31
Quote Anchor link
Offtopic:
Had nog leuker geweest als ik ipv streepje ook nvt had genomen.... LOL!


@Chris NVT: op een website waar een heel breed publiek kwam, was er inderdaad een ruime hoeveelheid die IE gebruikte. Het daalt echter wel al jaren.

@Wouter J: ah, nou toevallig dat je het zelf wel altijd gebruik! bedoelde er overigens verder niets mee hoor, ieder z'n eigen browser :)

@Ward: daar heb je overigens een goed punt hoor! sluit zelf IE gebruikers niet uit overigens, maar ga er geen extra uren in steken als er een css-bug is die enkel in IE zit. risico van 't vak gehe
 
Kris Peeters

Kris Peeters

09/08/2013 14:04:51
Quote Anchor link
Ward van der Put op 09/08/2013 13:47:33:
... Percentages zijn irrelevant als die ene ...


Toch een beetje een vreemde uitspraak.

Alsof je zegt: de kans om de lotto (of Euro millions) te winnen is irrelevant als je net die ene mens bent die het winnend biljet heeft.
Klopt natuurlijk, maar ja ...
Gewijzigd op 09/08/2013 14:05:04 door Kris Peeters
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/08/2013 14:42:56
Quote Anchor link
De formule risico = kans × effect helpt bij het kwantificeren van de omvang van het probleem: het is namelijk een verwachtingswaarde. Je kunt dit bijvoorbeeld zo gebruiken:

gederfde omzet = aantal IE-gebruikers × omzet per IE-gebruiker

Daarmee hebben we meteen een formule voor het bepalen van een (kost)prijs. Als je 1.000 IE-gebruikers laat lopen die je € 0,05 per gebruiker hadden opgeleverd, kost de bug je maar € 50. Niet de moeite om naar om te kijken. Zijn het er echter 50.000 die gemiddeld € 0,10 opbrengen, dan laat je € 5.000 liggen. Dan loont het dus de moeite om te investeren in het oplossen van de bug.

Bij een loterij heb je een uitzonderlijk hoge opbrengst met een extreem kleine kans. Dat verandert het perspectief zodanig dat mensen niet meer rationeel beslissen. De kans dat je de jackpot van de Nederlandse Staatsloterij wint, is bijvoorbeeld maar 0,00000016%. Als je die kans vermenigvuldigt met een paar miljoen opbrengst, valt de verwachtingswaarde nogal tegen :)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.