IE Shit (Design)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

27/11/2007 17:08:00
Quote Anchor link
Hi There:),

Ik ben bezig om een website te ontwikkelen, het lijkt te werken in IE maar niets in minder waar. Als je de website op een resolutie bekijkt waarbij je verticaal moet scrollen (1024 * 768 en klijn er) of het scherm klein resised treedt het probleem op.
Als je naar beneden scrollt ontbreekt er een klein deel van de buitenste borders in IE, als je (benenden aangekomen) refresh zijn de border stukken ineens wel aanwezig.

KLinkt heel vaag, hier de link van de website Klik, en voor mensen zonder IE die het tóch willen zien: ook een klik

Het licht niet aan de computer, want ik heb het op 3 verschillende computers getest.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 11:23:53
 
Vincent

Vincent

27/11/2007 18:02:00
Quote Anchor link
Even iest anders :-P
Algemene voorwarden|
staat onderaan :-)
 
Kenny rokven

kenny rokven

27/11/2007 18:04:00
Quote Anchor link
je cellen background geven van de borders..?
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

27/11/2007 18:13:00
Quote Anchor link
cellen??


@Vincent: Ik weet het, dit is bij lange na de werkelijk content nog niet. Zullen nog teksten veranderd worden, maar toch bedankt ;-)
 
Wouter K

Wouter K

27/11/2007 19:04:00
Quote Anchor link
beetje code zou altijd helpen :)
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

27/11/2007 19:08:00
Quote Anchor link
Alle code staat op internet :)
Edit:
Hmm, ik zal ff de code opcleanen dit is niet leesbaaar, just a moment
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Citroen Anoniem Graag
 
Phpkunst t

Phpkunst t

27/11/2007 20:30:00
Quote Anchor link
Dit komt door het scrollen IE. ;)
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

27/11/2007 20:42:00
Quote Anchor link
Ja dat had ik ook al bedacht ;-) Maar ik heb liever de oplossing dan het probleem :P
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

27/11/2007 21:14:00
Quote Anchor link
Dat heeft bij IE een hele speciale reden, hoe het precies zit moet je me niet vragen, maar het kan komen doordat je de achtergrond, of in dit geval de border, niet aan het goede element geeft.

Mijn ervaring is dat je een doorlopende achtergrond het beste in je container kan douwen en daar alles overheen moet bouwen. Ik had bijvoorbeeld bij een lay-out dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
div#container
   div#header
   div#body
      div#menu
      div#content
De achtergrond van de content had ik netjes gezet waar je het verwacht, in de eigenschappen van #content. Dat was dan wel een achtergrond (plaatje), maar hij pakte het in IE6 niet op. Precies hetzelfde al bij jou.

Nu heb ik de achtergrond in #container en de 'witruimte' tussen de #header en de #body heb ik via de achtergrond van de bovenliggende elementen (t.o.v. #container) gedaan.
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

27/11/2007 21:18:00
Quote Anchor link
Aha dat is een antwoord wat heel erg in de richting komt.

Ik heb zo'n layout
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
div.container
    div.header
    div.menu
    div.content
        div.links
        div.rechts
    div.clearer
    div.footer


En hier is het de content die het specifieke border element meekrijgt. Maar wat zou nou de oplossing zijn?
Het meegeven van een border aan de clearer of aan de container werkt natuurlijk niet.

Bedankt alvast. Btw iemand een linkje/zoekterm
 
Remco

remco

27/11/2007 21:37:00
Quote Anchor link
Ik had ongeveer dezelfde problemen. Ik heb dit oplost door het volgende
(ik weet niet of het netjes is en ook niet 100% zeker of dit de oplossing had maar ik heb dit toegevoegd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
#Left1Menu,#Right1Menu,#MainContent {
    padding-bottom: 32767px !important;
    margin-bottom: -32767px !important;
}

je zult het left1menu etc wel even moeten aanpassen en ik weet niet 100% zeker of het werkt...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/11/2007 21:49:00
Quote Anchor link
Eerste vereiste in dit soort situaties is altijd dat je site valideert. En dat gaat al fout.

Tip: gebruik als DOCTYPE dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">


dat scheelt vaak al heel veel CSS ellende.
 
J V

J V

03/12/2007 12:36:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 27.11.2007 21:49:
Eerste vereiste in dit soort situaties is altijd dat je site valideert. En dat gaat al fout.

Tip: gebruik als DOCTYPE dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">


dat scheelt vaak al heel veel CSS ellende.


Ik weet niet of dit mag, maar gebruik jij die altijd jan? Als je met css werk is dit dan de juiste doctype?
 
Frank -

Frank -

03/12/2007 12:46:00
Quote Anchor link
Wanneer je strict gebruikt, kun je een anchor <a> géén target meegeven. Dit is dus ongeldig in strict:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="http://www.w3schools.com" target="_blank">W3Schools</a>

In Transitional en Frameset mag je wel een target gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Thewaterboy

thewaterboy

03/12/2007 14:23:00
Quote Anchor link
Ik heb ook steeds opnieuw last met het gebruiken van IE, IE vervormt de HTML code die achter je site zit, en interpreteerd CSS anders dan andere browsers. Waarom moet je mij ook niet vragen, ik stel enkel maar vast.

TIP: gebruik MOZILLA Firefox, deze browser geeft elke site correct weer, zoals geprogrameerd staat in je code.

je kan dan ook steeds op de site van mozilla een icoontje downloaden met de vermelding Best vieuwed in mozilla firefox...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door thewaterboy
 
Joep

Joep

03/12/2007 14:26:00
Quote Anchor link
Leuke tip, maar geef je die tip ook aan je honderden gebruikers ?
Testen doe je nu eenmaal in minimaal 4 tot 5 browsers. IE7 en Firefox hebben gelukkig elkaar een beetje gevonden in standaarden..Ie6 loopt idd nog achter, maar wat Jan zei, check je doctype, dat is probleem nr 1 in css.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

03/12/2007 14:29:00
Quote Anchor link
Quote:
IE vervormt de HTML code die achter je site zit
HTML is HTML of het nu gelezen wordt door IE of FF. Het is dus ook niet waar dat IE de HTML code vervormt of iets dergelijks.

Het heeft enkel met interpretatie van de HTML en CSS code te maken. IE (vooral oudere versies) houden zich veel minder aan de W3C standaard dan dat andere browsers dat doen. Het gevolg is dat pagina niet juist weergegeven worden in IE terwijl dat in andere browsers wel gebeurt.

Quote:
TIP: gebruik MOZILLA Firefox, deze browser geeft elke site correct weer, zoals geprogrameerd staat in je code.
Om je site te bouwen gebruik je inderdaad FF, maar testen zul je ook moeten doen in de verschillende versies van IE. Deze laatste blijft nog steeds de meest gebruikte browser en je zult moeten zorgen dat je site er in die browser ook goed uit ziet...
 
Thewaterboy

thewaterboy

03/12/2007 14:37:00
Quote Anchor link
klopt wat je zegt, hopelijk veranderd dit snel want geef nu zelf toe, FF is gewoon beter ...

Hier een voorbeeldje:

http://www.deadia.be

bekijk de banner maar eens in IE en dan in FF, ik zou in hemelsnaam niet weten aan wat dat het ligt... maar wat ik wel weet is dat firefoc duidelijk mijn CSS opmaakt correcter weergeeft...
 
Frank -

Frank -

03/12/2007 14:44:00
Quote Anchor link
@thewaterboy: Opmaak met tabellen... Dat is nog van de vorige eeuw, jaren '90. Je loopt dus een jaar of 10 achter de feiten aan.

Ps. Ga niet lopen spammen met kansloze scriptjes, daar zit geen mens op te wachten.
 
Thewaterboy

thewaterboy

03/12/2007 14:50:00
Quote Anchor link
ja, ik weet het tabellen, dat was mijn aller eerste site, nu gebruik ik ook div's hoor ...

Heb je toevallig een oplossing voor mijn probleem met mijn banner?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

03/12/2007 14:54:00
Quote Anchor link
thewaterboy, het is niet netjes om iemands topic te kapen met een vraag die helemaal niet over hetzelfde probleem gaat. Heb je zelf een vraag, open dan gewoon een nieuw topic...
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.