IE9 crashed door html?
Hallo mensen ik zit met een vraag:
Op het moment ben ik een kleine applicatie aan het maken (met PHP, html en jquery) maar het probleem is dat hij in IE crahsd). Nu wil ik niet direct de code plaatsen omdat ik het eerst het liefst zelf wil uitzoeken waarom he gebeurt. Maar na een zoektocht op internet kwam ik wel sites tegen die code plaatsten die IE lieten crashen (http://www.howtogeek.com/howto/33394/how-to-crash-any-version-of-internet-explorer-with-simple-html/) maar er staat niet bij WAAROM die code IE laat crashen.
Nu wil ik eigenlijk weten of iemand hier een site weet waarop staat beschreven waarom IE crashed bij bepaalde HTML/CSS code? Heb al veelvuldig dus op internet gezocht maar kan niks vinden.
Op het moment ben ik een kleine applicatie aan het maken (met PHP, html en jquery) maar het probleem is dat hij in IE crahsd). Nu wil ik niet direct de code plaatsen omdat ik het eerst het liefst zelf wil uitzoeken waarom he gebeurt. Maar na een zoektocht op internet kwam ik wel sites tegen die code plaatsten die IE lieten crashen (http://www.howtogeek.com/howto/33394/how-to-crash-any-version-of-internet-explorer-with-simple-html/) maar er staat niet bij WAAROM die code IE laat crashen.
Nu wil ik eigenlijk weten of iemand hier een site weet waarop staat beschreven waarom IE crashed bij bepaalde HTML/CSS code? Heb al veelvuldig dus op internet gezocht maar kan niks vinden.
Als je je code niet plaatst, kun je geen hulp verwachten ook. Er zijn hier genoeg mensen die verstand van HTML, CSS en JS hebben en die je zouden kunnen helpen..
Er kunnen best met opzet scripts gemaakt worden die browsers laten crashen.
Het ligt niet aan IE opzich, een browser kan hier vaak niks aan doen.
De crash kan worden veroorzaak doordat er een pagina bijvoorbeeld automatisch 10000x wordt gerefreshed in 1 seconde. of het is omdat een website met opzet heeel veeeel cookies aanmaakt bij het bezoeken.
ook kan het zijn dat er bij het bezoeken van een pagina een hele zware download begint, die (te) zwaar is voor je computer.
Het ligt niet aan IE opzich, een browser kan hier vaak niks aan doen.
De crash kan worden veroorzaak doordat er een pagina bijvoorbeeld automatisch 10000x wordt gerefreshed in 1 seconde. of het is omdat een website met opzet heeel veeeel cookies aanmaakt bij het bezoeken.
ook kan het zijn dat er bij het bezoeken van een pagina een hele zware download begint, die (te) zwaar is voor je computer.
Gewijzigd op 20/12/2011 16:09:12 door jan terhuijzen
@voornaam, en alle opmerkingen die je hier geeft zijn goed maar hebben NIKS met HTML te maken.
@ama, ook als je code geeft zul je het zelf moeten oplossen. We geven hier slechts alleen hulp, dat betekend dat we aangeven waar ong. de fout zit en dat je zelf naar een oplossing moet zoeken. Je moet toch even de goede richting in worden geduwd? Je hebt ook niet leren spellen als je je 'juf' op de basisschool niet zo nu en dan liet zien hoe je woorden spelt...
@ama, ook als je code geeft zul je het zelf moeten oplossen. We geven hier slechts alleen hulp, dat betekend dat we aangeven waar ong. de fout zit en dat je zelf naar een oplossing moet zoeken. Je moet toch even de goede richting in worden geduwd? Je hebt ook niet leren spellen als je je 'juf' op de basisschool niet zo nu en dan liet zien hoe je woorden spelt...
En daarnaast: heb je het je al in andere browsers getest?
Wouter, er zijn gevallen waarbij je met alleen een beetje "ongeveer op regel xx kan een fout zitten" er niet komt. Als iemand een oplossing heeft mag hij hier deze gerust plaatsen. Mensen moeten er alleen niet "standaard" van uitgaan dat men het klaar maakt.
In dit geval vind ik dat Ama het erg netjes vraagt, alleen denk ik niet dat hij zo de hulp krijgt die hij nodig heeft. Vandaar mijn opmerking.
In dit geval vind ik dat Ama het erg netjes vraagt, alleen denk ik niet dat hij zo de hulp krijgt die hij nodig heeft. Vandaar mijn opmerking.
IE crashed door dat je HTML niet goed is als je CSS en HTML valid is crashed IE niet.
En dat script op die site die jij zei http://www.howtogeek.com/howto/33394/how-to-crash-any-version-of-internet-explorer-with-simple-html/ crashed om dat de form niet word afgesloten. Na het plaatsen van crashed IE niet meer.
En dat script op die site die jij zei http://www.howtogeek.com/howto/33394/how-to-crash-any-version-of-internet-explorer-with-simple-html/ crashed om dat de form niet word afgesloten. Na het plaatsen van crashed IE niet meer.
Gewijzigd op 20/12/2011 20:56:44 door Joey Drieling
Dit is de code waar de TS het over heeft:
Als je de comments leest, dan lijkt het erop dat het aan het formaat window ligt.
ie rendert hem en kan het niet verder vergroten dan 100% waardoor hij vast loopt.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<html><head>
<style type="text/css">
#a {
margin:0 10px 10px;
}
#b {
width:100%;
}
</style>
<title>IE Crasher</title>
</head>
<body>
<table><tr><td>
<div id="a">
<form id="b">
<input type="text" name="test"/>
</div>
</td><td width="1"></td></tr></table>
</body></html>
<style type="text/css">
#a {
margin:0 10px 10px;
}
#b {
width:100%;
}
</style>
<title>IE Crasher</title>
</head>
<body>
<table><tr><td>
<div id="a">
<form id="b">
<input type="text" name="test"/>
</div>
</td><td width="1"></td></tr></table>
</body></html>
Als je de comments leest, dan lijkt het erop dat het aan het formaat window ligt.
ie rendert hem en kan het niet verder vergroten dan 100% waardoor hij vast loopt.
Dat hij hem niet kan renderen is logisch dat komt om dat de form niet is af gesloten doe je dat wel weet ie waar hij moet eindigen.
IE is minder slim dan de andere browsers; chrome en firefox bijvoorbeeld lossen dit soort problemen zelf op.
Wel raar overigens dat hierdoor de browser crasht..
Wel raar overigens dat hierdoor de browser crasht..
Ach, IE is op sommige plekke gewoon dom.
In IE 7 ging hij al op zijn plaat met dit in de head-sectie van een hele website:
Blanko scherm... Je zou toch anders verwachten....
In IE 7 ging hij al op zijn plaat met dit in de head-sectie van een hele website:
Blanko scherm... Je zou toch anders verwachten....
Gewijzigd op 20/12/2011 22:03:15 door - Ariën -
Chris Horeweg:
IE is minder slim dan de andere browsers; chrome en firefox bijvoorbeeld lossen dit soort problemen zelf op.
Hier ben ik het half mee eens. IE is niet minder slim alleen zijn HTML parser is minder slim. De JS parser van IE is daarin tegen op sommige punten vroeger ver vooruit geweest, maar nu niet meer waardoor er weer verschillen zijn ontstaan.
Overigens zijn Chrome en Firefox en Safari niet van zichzelf slim. Voor HTML5 is er een algemene HTML parser gekomen die elk browser in zich moet hebben rond 2020 ofzo. Chrome, FF en Safari hebben deze al in gebruik genomen. Hierdoor parsen zij de HTML zoals wij denken dat het normaal is.
Opera en IE zijn daarin tegen weer totaal anders gaan denken in de nieuwere versies. Leuk om te zien: In IE8 was de HTML parser bijna gelijk aan de HTML5 parser in IE9 gaat hij opeens hele vreemde dingen doen.
Als je meer wilt weten over de HTML5 parser: Code.google :: HTML5lib
En als je wilt testen hoe de DOM eruit ziet met de HTML5 parser: http://livedom.validator.nu/
En als je wilt weten hoe de DOM eruit ziet in het browser waarin je nu werkt: http://software.hixie.ch/utilities/js/live-dom-viewer/
@Aar, dat is geen fout van IE7 maar een fout van de HTML code. Geen 1 parser gaat daar goed mee om. Test dit maar eens in de verschillende browsers. Je zult overal zien dat de HTML tags worden toegevoegd in de title tag en de body tag leeg gelaten wordt.
Als je nog niet overtuigt bent kun je dit eens langslopen in elk browser: http://tinkerbin.com/6KMqvRq9 (vergeet niet op run te klikken linksonderin). Je zult bij elk browser een lege output krijgen.
NOTE: De bovenstaande bewering klopt voor IE9, FF8, Ch17 (dev), niet getest in Safari of Opera.
Gewijzigd op 20/12/2011 22:29:44 door Wouter J