Iemand kennis van NuSOAP?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Koen Schouten

Koen Schouten

22/04/2011 14:04:13
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben erg benieuwd of er op dit forum mensen zijn die enige kennis hebben van SOAP.

Ik ben bezig met het schrijven van een NuSOAP server. Dit moet verwerkt worden in een CMS.

Hier mijn vraag:

Hoe kan ik een NuSOAP server aanmaken in een functie binnen een klasse?
Buiten de klasse om werkt de server prima. Maar deze moet gebruik maken van de functies van het CMS.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is?

Graag reactie van iemand hoe dit opgelost kan worden, of een eventuele workaround.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:52:03
 
Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

22/04/2011 16:24:23
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

Ik werk samen met Koen aan een project. Samen niet heel veel ervaring met SOAP. Maar het is uiteindelijk de bedoeling dat een .NET client gaat communiceren met deze PHP SOAP server.

Om de functies te gebruiken heeft de .NET client een WSDL nodig. In deze WSDL staat precies beschreven hoe de .NET client, de functies van de PHP SOAP server moet gebruiken. Nu is een WSDL bestand redelijk raadselachtig.

Heeft iemand ervaring met een WSDL bestand opbouwen (genereren) of zelf schrijven?

Ik hoop dat iemand ons wat meer inzicht kan geven in dit onderwerp.

Met vriendelijke groet,
Jack Sierkstra
 
Koen Schouten

Koen Schouten

26/04/2011 08:52:14
Quote Anchor link
Niemand?
 
Koen Schouten

Koen Schouten

28/04/2011 16:14:07
Quote Anchor link
Probleem al opgelost. Bedankt voor de reacties mensen...
 
TJVB tvb

TJVB tvb

28/04/2011 16:15:00
Quote Anchor link
Zou je dan ook even de oplossing wille plaatsen? Dan kunnen andere er van leren.
 
Koen Schouten

Koen Schouten

29/04/2011 10:16:17
Quote Anchor link
*oplossing*
WSDL adres verwezen naar verkeerde SOAP server.
 
Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

29/04/2011 10:19:08
Quote Anchor link
NuSoap wordt nu alleen gebruikt om een WSDL te genereren. Soap:address location = "<link>" moet verwijzen naar de soap server die hem verwerkt. De soap server wordt nu aangemaakt met de native SOAP extension. Deze server verwijst uiteraard naar de WSDL die gegenereerd is met NuSoap.

Aanvulling:
WSDL bestand beschrijft welke functies er aangesproken kunnen worden op de server. Dat maakt het mogelijk om een .NET client te laten communiceren met een PHP server.
Gewijzigd op 29/04/2011 10:20:52 door Jack Sierkstra
 
Kees Schepers

kees Schepers

29/04/2011 13:18:19
Quote Anchor link
Waarom gebruiken jullie nuSoap? Ik ben redelijk bekend met deze lib maar als je meer over het nuSOAP project leest dan zul je zien dat deze bijna nooit onderhouden word. Hij is ook nog eens PHP4 en dat maakt het al slecht!

Een beter alternatief is Zend_SOAP, wel moet je dan de PHP soap extensie op je server geinstalleerd hebben (is bij de meeste servers wel het geval) maar heb je een veel flexiebelere en stabielere interface die ook werken met WSDL files ondersteund :)
 
Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

29/04/2011 14:09:49
Quote Anchor link
Kees Schepers op 29/04/2011 13:18:19:
Waarom gebruiken jullie nuSoap? Ik ben redelijk bekend met deze lib maar als je meer over het nuSOAP project leest dan zul je zien dat deze bijna nooit onderhouden word. Hij is ook nog eens PHP4 en dat maakt het al slecht!

Een beter alternatief is Zend_SOAP, wel moet je dan de PHP soap extensie op je server geinstalleerd hebben (is bij de meeste servers wel het geval) maar heb je een veel flexiebelere en stabielere interface die ook werken met WSDL files ondersteund :)



We maken gewoon gebruik van de native SOAP extensie in PHP. Voor de rest gebruiken we NuSoap om een WSDL te genereren.

Wat voor voordelen zou Zend_Soap bieden ten opzichte van de huidige situatie?

Apart van dat het als een WSDL generator + server kan fungeren.
Gewijzigd op 29/04/2011 14:10:57 door Jack Sierkstra
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.