If Else

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »
Wouter OOP

Wouter OOP

13/05/2009 17:31:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben nu bezig met een if else statement, maar ik komt er niet uit.

Graag zou ik:

Als in mijn database de prioriteit hoog staat, echo dan 'hoog' in rode kleur.


Ik had zoiets als dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php

$row
= mysql_query("SELECT prioriteit FROM TABLE");

$prioriteit = mysql_fetch_array($row);

?>


Verder zou ik het niet weten hoe ik het verder moet gaan doen met de if else, ik heb het idee dat het heel anders moet.



Kan iemand mij verder helpen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter OOP
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 10:54:19
 

13/05/2009 17:34:00
 
Wouter OOP

Wouter OOP

13/05/2009 18:15:00
Quote Anchor link
Bedankt, maar het selecteren van records begrijp ik wel.
(al zie ik dat ik het bovenaan anders zou moeten doen met het selecteren maar goed)

Verder begrijp ik niet hoe ik het in een if else moet zetten.
(U hoeft geen link te geven hoe if else werkt)


Eigenlijk hoopte ik dat iemand het mij voor zou kauwen :), maar als iemand nog een tutorial weet waar ik het uit kan halen, graag.



Bedankt,

Wouter
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter OOP
 

13/05/2009 18:30:00
Quote Anchor link
Naja, je moet die tutorial volgen want die heeft het ook over foutafhandeling e.d.
Voor de if zou je dit kunnen doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if ($prioriteit['prioriteit'] == 'hoog')
{

echo '<span style="color: red">Hoog</span>';
}

else
{
echo '<span style="color: green">Laag</span>'; // Hier vroeg je niet om, maar leek me wel logisch dat je dit wou
}
?>
 
Wouter OOP

Wouter OOP

13/05/2009 19:27:00
Quote Anchor link
Oke, nou wil ik zelf ook wel wat oplossen maar ik zie hier niet wat ik fout doe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$row2
= mysql_query("SELECT prioriteit FROM $tabel");

$prioriteit = mysql_fetch_array($row2);

if($prioriteit['prioriteit'] == 'hoog')
{

echo "Moet rood worden";
}


?>


iig, erg bedankt... ik had helemaal niet gedacht aan $prioriteit['prioriteit']
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter OOP
 
- SanThe -

- SanThe -

13/05/2009 19:31:00
Quote Anchor link
Foutafhandeling ontbreekt.
Verkeerde namen voor de $vars.

Waarom is dat een $var?
FROM $tabel
 
Wouter OOP

Wouter OOP

13/05/2009 19:38:00
Quote Anchor link
je bedoelt $tabel? die komt uit mn include waarbij die connect met de database/tabel.
en wat is er fout aan?
 
- SanThe -

- SanThe -

13/05/2009 19:42:00
Quote Anchor link
Dat is toch geen $var, dat is een vaste naam lijkt mij.
 

13/05/2009 19:55:00
Quote Anchor link
Wouter schreef op 13.05.2009 19:27:
iig, erg bedankt... ik had helemaal niet gedacht aan $prioriteit['prioriteit']

Daarom moet je die tutorial leren.
 
Wouter OOP

Wouter OOP

13/05/2009 20:01:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 13.05.2009 19:42:
Dat is toch geen $var, dat is een vaste naam lijkt mij.


Ik begrijp het even niet, sorry, leg uit :)



Bedankt voor alle reacties, ik volg die tutorials en probeer er verder zelf uit te komen.
 
- SanThe -

- SanThe -

13/05/2009 20:05:00
Quote Anchor link
SELECT veldnaam FROM tabelnaam WHERE .........
Dat zijn toch vaste namen en geen variabele namen
 
Wouter OOP

Wouter OOP

13/05/2009 20:13:00
Quote Anchor link
ja oke, maar wat wil je hiermee zeggen? wat doe ik verkeerd?
 
- SanThe -

- SanThe -

13/05/2009 20:22:00
Quote Anchor link
Geen $vars gebruiken dus.
 
Wouter OOP

Wouter OOP

13/05/2009 20:36:00
Quote Anchor link
dus $tabel niet gebruiken & gewoon 'tabelnaam' gebruiken?
 
- SanThe -

- SanThe -

13/05/2009 20:41:00
Quote Anchor link
Inderdaad.
 
Wouter OOP

Wouter OOP

13/05/2009 20:52:00
Quote Anchor link
Nou doe ik even moeilijk, maar in mijn connect_db.php heb ik dit staan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

$hostname
=    "localhost";        //Hostnaam
$username=    "root";            //MySQL gebruiker
$password=    "";            //MySQL wachtwoord
$database=    "afsprakensysteem";    //Databasenaam

mysql_connect("$hostname","$username","$password")or die("Kan niet verbinden.");
mysql_select_db("$database")or die("Kan database niet vinden.");

?>


die variabelen ook weg doen en de naam gebruiken?
 
- SanThe -

- SanThe -

13/05/2009 20:58:00
Quote Anchor link
Die kan je ook direct in de query's zetten. Deze $vars zouden in principe ooit kunnen veranderen maar een tabelnaam nooit. $vars niet tussen quotes zetten.
 
Wouter OOP

Wouter OOP

13/05/2009 21:00:00
Quote Anchor link
oke bedankt, weer wat geleerd :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.