If ... is then

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam van Broemsen

Sam van Broemsen

07/11/2013 19:49:38
Quote Anchor link
Hoi!
Ik ben net begonnen met PHP en andere talen.
Van mij zelf hoef ik de talen niet van buiten te kennen, alleen het principe.
Dan kan ik verder nog Knippen&Plakken.
Maar nu mijn probleem:
Ik wou voor mensen een soort systeempje maken waarmee ze een code invoeren en dan komt er een Bericht van JavaScript ofzo. Om het gemakkelijker te maken en omdat ik het leuk vind. Maar ik kwam één probleempje tegen dat mijn hele "Console" niet liet werken: als ik bijvoorbeeld in de "console" Test in typ en ik druk
op Reken om dan moet hij een bericht laten zien. Maar dat doet hij niet. Ik denk dat de fout is dat ik PHP en JavaScript door elkaar heb gedaan of dat de variabelen niet kloppen.
Weet iemand met verstand van PHP hoe ik dit kan oplossen?

Code (html)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<!DOCTYPE html>
<head>
<script>
function closeEditorWarning(){
return 'WAARSCHUWING: Sla eerst uw functie op, als u dit niet doet gaat al uw werk verloren.'
}

window.onbeforeunload = closeEditorWarning
</script>
<title> Kera Console v0.1 </title>
</head>

<form action="#" method="post">
Console:<br />
<textarea name="Console" id="Console" style="width:320px;height:180px;background-color:#000000;color:#5FB404;font:18px/24px cursive;scrollbar-base-color:#638E0D;">
[console code]
</textarea><br />
<input type="submit" value="Reken om" style="background-color:#53760D;color:#D0F18F;" />
</form>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$Test
="Dit is een testbericht";
$Console_input = $_POST['Console'];

echo "<script>
{
if $Console_input = $Test
  {
  alert("
Klopt, dit is een tekstbericht");
  }


</script>


?>


Graag de volgende keren je codes tussen de code-tags zetten ipv quote-tags[/modedit]
Gewijzigd op 15/11/2013 19:57:43 door Nick Dijkstra
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:47:13
 
Roel -

Roel -

07/11/2013 19:56:13
Quote Anchor link
Dit is grappig. Je combineert nu PHP met JavaScript.
Als je wilt leren programmeren, dan kun je beter eerst HTML, dan JavaScript en dán PHP gaan leren.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/11/2013 20:45:54
Quote Anchor link
Quote:
Ik ben net begonnen met PHP en andere talen.

Begin gewoon met één taal, en als je daar goede ervaring mee op hebt gedaan kan je een treetje hogerop....
 
Steven Huynen

Steven Huynen

07/11/2013 21:02:13
Quote Anchor link
Volg het advies van de moderators. Bij scripting is het heel belangrijk om elk (,{,",;,... goed te gebruiken. Als je bijvoorbeeld " gebruikt, moet dat symbool minstens nog een keer voorkomen. Start met één taal, vanaf nul en leer uit de duizenden kleine fouten die je maakt.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

07/11/2013 21:16:50
Quote Anchor link
Grappig verhaal hier Roel. Ik begon met PHP. Daarna HTML. Daarna Javascript en daarna CSS. Volgorde maakt niet heel veel uit.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

08/11/2013 08:18:31
Quote Anchor link
Oke je script is echt waardeloos, en ik weet niet wat voor analfabeet je bent (sorry) maar iemand met een heel klein beetje logisch verstand ziet dat dit zo niet werkt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
    $Test
="Dit is een testbericht";
    $Console_input = $_POST['Console'];

    echo "<script> // Je opent echo met een " is het dan niet handig om hem weer af te sluiten?
    {
// Je opent hier een { maar waarom? en waarom sluit je hem nergens

    if $Console_input = $Test // = is verkeerd en als je logisch na zou denken zou dit altijd false zijn want $Console_input is nooit $Test. $Console_input is namelijk altijd $Console_input. Gebruik == (staat voor gelijk aan) en dan vergelijkt hij waardes van de varabele.
      {
          alert("Klopt, dit is een tekstbericht"); // Javascript in PHP? Dit word gezien als een string, echoen dus!
      }

    </script>
// Ergens in de freaking no where iets neerzetten in PHP? echoen dus!
?>


Waarom ene keer wel echo, andere keer geen echo. Als je niet weet wat echo doet zoek dat dan op op google. Je opent { ergens in de middle of no where? Waarom? En als je dan logisch nadenkt moet je hem ook weer sluiten?

En hou PHP, HTML en Javascript gescheiden. Het zijn 3 verschillende talen.

Verbeterde versie van jou code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
    if ($_POST['Console'] == 'Dit is een testbericht') {
          echo '<script>alert(\'Klopt, dit is een tekstbericht\');</script>';
    }

</script>

?>
 
Albert de Wit

Albert de Wit

08/11/2013 09:23:47
Quote Anchor link
@Mental Hertog Jan,
Dit zijn simpele beginnersfoutjes. Mensen leren die heel snel af. En de meeste mensen hebben wel een logisch verstand maar dit gaat puur om programmeurs inzicht. Als je nieuw bent met het hele programmeren dan maak je dit soort fouten snel.
 
Sam van Broemsen

Sam van Broemsen

15/11/2013 19:30:09
Quote Anchor link
Jullie snappen wel dat ik nu niet meer op phphulp.nl kom hè? Dat moet wel duidelijk zijn. Ik had deze code anders wel 80% van internet.
 
Jack Maessen

Jack Maessen

15/11/2013 19:43:45
Quote Anchor link
Laat je niet op de kast jagen Sam zou ik zeggen. Natuurlijk zitten er een aantal basale fouten in je code maar het is aan anderen om daar een professioneel antwoord op te geven en niet te gaan gillen met woorden als "analfabeet". Dat is gewoon NOT DONE...
Gewijzigd op 15/11/2013 19:44:13 door Jack Maessen
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

15/11/2013 19:44:43
Quote Anchor link
@Mental Hertog Jan,

Dit vind ik erg bot van je. Kijk nou zelf eens wat je schrijft!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.