ik heb geen kennis van joins, maar toch even geprobeerd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pascal vanholder

pascal vanholder

08/10/2012 20:26:44
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb al een tijdje gewerkt met PHP en begin er al iets van te begrijpen.
Maar nu ben ik bezig aan een website en geraak er niet wijs uit.

Ik heb een inlog script, wanneer er ingelogt is, zou ik de gegevens willen oproepen van de ingelogde persoon en dit plaatsen op 1 pagina. Dit lukt mij als dit in een mysql tabel staat maar in dit geval staan de gegevens in 2 tabellen users en profiel en in beide tabellen heb ik een kolon username.

Met deze kan ik de ingelogde persoon weergeven $session->username, dit komt uit de inlog sessie.

hoe kan ik nu een mysql code samenstellen om alle gegevens uit de beide database tabellen te halen over de ingelogde persoon.

ik had geprobeerd en strand hier op deze code

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
    include_once 'lang/common.php';    
    
    $naam1 = $session->username;
// Constanten voor mysql_connect() insluiten:
        require_once('mysql_connect.inc.php');
// Databaseverbinding openen en database selecteren:
        $verbinding = mysql_connect(MYSQL_SERVER, MYSQL_GEBRUIKERSNAAM, MYSQL_WACHTWOORD) or die(mysql_error());
        mysql_select_db("website") or die(mysql_error());
// De eerste query uitvoeren:

$result = mysql_query("select * from users where username = '".$naam1."' INNER JOIN profiel on users.username = profiel.username")
or die (mysql_error());


?>

deze geeft mij de fout melding:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'INNER JOIN profiel on users.username = profiel.username' at line 1

kan er mij iemand hier bij helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 02:14:48
 

08/10/2012 20:41:46
Quote Anchor link
select users.* from users where username.....

of

select u.* from users u where username....

of beide tabellen

select u.*, p.* from users u where username......
 
Jaron T

Jaron T

08/10/2012 20:44:49
Quote Anchor link
joins moeten voor een where statement
 
Eddy E

Eddy E

08/10/2012 21:11:25
Quote Anchor link
't Zou dus iets worden als dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$result
= mysql_query("
    SELECT u.username
    FROM users AS u
     INNER JOIN profiel AS p
        ON a.username = p.username
    WHERE u.username = '"
.mysql_real_escape_string($naam1)."'
    LIMIT 0, 1 "
);
?>
 
Jaron T

Jaron T

09/10/2012 18:32:55
Quote Anchor link
kleine tip, gebruik ipv 0,1 gewoon 1 ;)
 
Pascal vanholder

pascal vanholder

20/10/2012 17:25:16
Quote Anchor link
ok bedankt, voor alle info, ik geraakte er nog niet wijs uit maar een maat van mij heeft het opgelost en herschreven.

Bedankt allemaal
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.