Ik zie iets over het hoofd... *Upload page*

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Jur Joosten

Jur Joosten

17/06/2011 23:14:47
Quote Anchor link
Hallo iedereen!
Ik ben gloedje nieuw hier op 't forum en wil bijdeze meteen even mijn bijdrage leveren aan het forum ;P

Ik zit met het volgende probleem:
Wanneer ik mijn upload page verzend krijg ik voortdurend errors waar ik het niet verwacht.. Nu beweert hij dat $_POST['fuel'] & ['features'] niet bestaan terwijl ik die net zo behandel als voorgaande (gelijke) variabelen. Heeft het te maken met het feit dat het checkboxes & radio buttons zijn? Ik heb daar nog nooit eerder mee gewerkt i.c.m. Php.
Overigens wanneer ik de pagina helemaal leeg hou (behalve de image) verwacht ik allereerst een error over de ['brand']post..

Nouwja, hier de code & de url:
http://athlon.exonero.nl/upload.php
Stukje php Code;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
    
            if(!check_field($_POST['brand'], T_TEXT)){
                $fout_bericht .= '<li>U hebt geen merk geselecteerd.</li>';
            }

            if(!check_field($_POST['type'], T_TEXT)){
                $fout_bericht .= '<li>U hebt geen auto-type meegegeven.</li>';
            }

            if(!check_field($_POST['fuel'], T_TEXT)){
                $fout_bericht .= '<li>U hebt geen brandstof geselecteerd.</li>';
            }

            if(!check_field($_POST['features'], T_TEXT)){
                $fout_bericht .= '<li>U heeft geen features geselecteerd</li>';
            }

            if(!check_field($_POST['price'], T_TEXT)){
                $fout_bericht .= '<li>U hebt geen prijs ingevoerd.</li>';
            }

            if(!check_field($_POST['build'], T_TEXT)){
                $fout_bericht .= '<li>U heeft geen bouwjaar geselecteerd.</li>';
            }
        }
        
    }
else{
    if($fout_bericht){
        echo "<h4>Er is een fout opgetreden</h4><ul>".$fout_bericht."</ul>";
    }

?>

Resterende html code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
                        <td style="vertical-align: top;">
                            <h4>Brandstof</h4>
                            <input type="radio" name="fuel" value="gasoline" />Benzine<br />
                            <input type="radio" name="fuel" value="diesel" />Diesel<br />
                            <input type="radio" name="fuel" value="gas" />Gas
                        </td>
                        <td rowspan="2">
                            <h4>Opties</h4>
                            <div style="font-size: 70%; overflow: auto; height: 150px; width: 175px; border: black solid 1px; padding: 4px;"><!-- overflow auto -->
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Metalic lak<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Airconditioning<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Lederen bekleding<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Stoelverwarming<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Centrale deurvergrendeling<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Afstandsbediening<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Licht metalen velgen<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Dakraam<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Electrische ramen<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Regen sensor<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Parkeersensoren<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Xenon licht<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Achteruitrij camera<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Navigatie systeem<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Cruisecontrol<br/>
                                <input type="checkbox" name="features" value="" /> Trekhaak<br/>
                            </div>
                        </td>
                        <td style="vertical-align: top;">
                            <h4>Prijs p.m. <br />
                            &euro; <input name="price" type="text" size="10"/></h4>
                        </td>
                    </tr>
                    <tr>


K hoop dat jullie me kunnen wijzen op m'n fouten ;)
Oh! Hoe kan ik html & php in één code blok jagen? Dit is natuurlijk niet zo handig..
Gewijzigd op 18/06/2011 01:10:50 door Jur Joosten
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 17:00:02
 

17/06/2011 23:17:14
Quote Anchor link
Plaats relevante code.
100+ is veel te veel.
Gebruik [code] en [/code] tags.
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

17/06/2011 23:25:31
Quote Anchor link
Wat jij over het hoofd ziet is dat je geen gehele script(s) moet posten

En je vraag: waarom "fuel" niet bestaat, wel het antwoord valt onder het kopje basiskennis.

En als je werkelijk het antwoord wilt weten: zoek dan op dit forum, want dit komt regelmatig voorbij.
 
Jur Joosten

Jur Joosten

18/06/2011 01:15:15
Quote Anchor link
Thanks Karl Karl :) I appreciate ^^
Heb het even gewijzigd.

Noppes Homeland, oké, overduidelijk weet jij waar de oorzaak van het probleem ligt.. en hoogwaarschijnlijk had je het in de 3 zinnen die je getypt hebt ook kunnen aanduiden wat de oorzaak ± is...

Ik ben er in ieder geval nog niet uit. Thanks voor dit warme welkom!
 
Jelmer -

Jelmer -

18/06/2011 09:55:14
Quote Anchor link
ALs je nu meerdere checkboxes aanklikt, stuurt de browser features=a&features=b naar PHP. PHP kan dat vervolgens niet verwerken, en $_POST['features'] is alleen de laatste feature. Doe je in plaats daarvan features[]=a&features[]=b, dan is $_POST['features'] een array met 'a' en 'b' erin. Moet je natuurlijk wel 'a' en 'b' als value meegeven voor die features.

Natuurlijk, als je helemaal niets aanklikt wordt features niet opgestuurd naar de browser. Dat geldt eveneens voor fuel.

Ow, en i]enctype="multipart.form-data"[/i] is geen geldig enctype, die punt moet een slash zijn -> enctype="multipart/form-data".
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.