implode array in insert query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jordy

Jordy

12/09/2006 16:21:00
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik ben bezig om mijn eigen weblog te bouwen. Ik probeer een werkwijze voor query's te hanteren die schijnbaar niet werkt.

Ik maak gebruik van 2 array's , in de 1 zitten de veldnamen, de andere zitten de waardes die in de DB moeten komen.

ik probeer ze dmv. implode in de Query te zetten, dit lukt normalitair niet. Als ik de query uitvoer krijg ik een fout te zien. Dit komt omdat ik bij de waardes geen qoutes ervoor en erachter zet. Dit doe ik dus handmatig in de array, maar dat ziet er niet mooi uit.

Is er een manier om tijdens de implode qoutes voor de waardes te zetten?

Alvast bedankt,


Jordy
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:02:03
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/09/2006 16:24:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
implode("','",$array);
?>
Maar dan heb je wel het probleem dat begin en eind niet klopt. Dus moet je ook nog met substr() werken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z
 
PHP erik

PHP erik

12/09/2006 16:27:00
Quote Anchor link
Nee niet substr(), want er wordt juist niets aan begin en eind toegevoegd. Je moet juist zo doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$string
= "'" . implode("','", $array) . "'";
?>
 
Jordy

Jordy

12/09/2006 16:34:00
Quote Anchor link
Bedankt Willem-Jan. Ik heb jou versie gebruikt, en dat werkte, alleen zijn de waardes die ik gebruik niet egt handig met de werkwijze. Maar voor de volgende keren zal dit zeker handig zijn.

Bedankt.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/09/2006 16:35:00
Quote Anchor link
Oh wacht Erik, je hebt gelijk :) Ik dacht even te moeilijk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.