include dbconnect.php in pagina, in pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ernst Jacobs

Ernst Jacobs

08/08/2012 16:56:47
Quote Anchor link
Hallo allemaal, ik zit momenteel met een klein probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb een connect.php bestand die een connectie maakt met de database, en dat werkt normaal gesproken.

Daarnaast heb ik de index.inc.php en index.php bestanden.
Bestand index.php roept index.inc.php aan en index.inc.php roept connect.php aan.
Maar hier gaat iets fout, index.inc.php kan connect.php niet vinden, waardoor is dit?

Mijn structuur is alsvolgt.
index.php
<include> - index.inc.php
<include> - <core> - connect.php

In index.php zeg ik INCLUDE 'include/index.inc.php';
In index.inc.php zeg ik INCLUDE 'include/core/connect.php';
INCLUDE 'core/connect.php'; (werkt ook niet)

Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?



Extra info:
Ik heb net een test uitgevoerd met file_exists.

In index.inc.php roep ik de include IN een if($_POST) aan.

Als ik file_exists 'include/core/connect.php' doe voor de if($_POST) dan kan hij het vinden, maar als ik het IN de POST doe dan kan hij het bestand niet vinden.

Toevoeging op 08/08/2012 16:57:51:

Ook als ik include_once 'include/core/connect.php'; voor de if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') zet, krijg ik alsnog dat hij niet kan connecten zodra ik op de submit knop druk.

Toevoeging op 08/08/2012 21:07:54:

Probleem heeft zich opgelost. Het lag niet aan de include maar aan een query, overigens gaven de foutmeldingen wel een fout aan bij de include. Bug?
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.