include en variabelen meegegeven
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
$map = ""; //map waar al degeinclude bestanden staan. (voor de veiligheid)
$pagina = $_GET['pagina'];
if($pagina==""){
//echo "<h1>Geef pagina mee.</h1>";
include("nieuws.php");
}else{
include("$map$pagina");
}
$pagina = $_GET['pagina'];
if($pagina==""){
//echo "<h1>Geef pagina mee.</h1>";
include("nieuws.php");
}else{
include("$map$pagina");
}
nu wil ik een pagina includen in de index pagina en hieraan variabelen aan meegeven.
vb:
Maar dit geeft een error.
Hoe kan ik dit wel doen??
mzzl psy.
Vertel even welke ;-)
YES!!!!! 2000 POSTS!!!!!!!
Code (php)
1
2
3
2
3
Warning: main(startpaginaverwijder.php?linkID=35) [function.main]: failed to open stream: Invalid argument in c:\wamp\www\index.php on line 82
Warning: main() [function.include]: Failed opening 'startpaginaverwijder.php?linkID=35' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear') in c:\wamp\www\index.php on line 82
Warning: main() [function.include]: Failed opening 'startpaginaverwijder.php?linkID=35' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear') in c:\wamp\www\index.php on line 82
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo "<a href=\"?pagina=startpaginaverwijder.php?linkID=".$rij2["id"]."\">verwijder</a>";
?>
echo "<a href=\"?pagina=startpaginaverwijder.php?linkID=".$rij2["id"]."\">verwijder</a>";
?>
En gebruik enkele quotes voor php en dubbele voor html, dan hoef je niet te escapen.
Moet worden
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo '<a href="?pagina=startpaginaverwijder.php&linkID=' . $rij2['id'] . '">verwijder</a>';
?>
echo '<a href="?pagina=startpaginaverwijder.php&linkID=' . $rij2['id'] . '">verwijder</a>';
?>
Die GET waarde moet op de hoofdpagina worden meegegeven. Die kan je gewoon in de geïnclude pagina lezen.
SanThe:
Géén twee vraagtekens in een link zetten.
En gebruik enkele quotes voor php en dubbele voor html, dan hoef je niet te escapen.
Moet worden
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
?>
?>
Moet worden
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
?>
?>
Volgens mij probeert die gewoon:
"startpaginaverwijder.php?linkID=" te includen..
@Robert: Als dat zo is, dan heb jij het goede antwoord gegeven.
pagina bestaat blijkbaar niet
Dat is idd wat ik wil bereiken.
Zal u wmethode eens uit testen.
psy.