Include PHP bestand MET alle bestanden die daaraan vast zitten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Reinder Bos

Reinder Bos

23/10/2012 16:46:31
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met om een cms te maken. Ik heb inmiddels al een een aantal modules gemaakt. Nu wil ik de front-end, dus bijvoorbeeld een "agenda-module" invoegen op de pagina waarop deze weergegeven moet worden.

Situatie: ik heb een PHP bestand waar een .txt database aan hangt, het PHP bestandje geeft de inhoud hiervan weer. Dit PHP bestand wil ik includen in een ander php bestand. Maar op het moment dat ik dit wil doen, kan hij die database niet vinden. Logisch, omdat het pad niet goed is.

Mijn vraag: Is er een manier waarop ik een bestand kan includen ZONDER dat ik andere paden hoef te veranderen die naar dat bestand lijden? Ik heb namelijk ook andere bestanden met hetzelfde probleem waar veel meer paden naar dat bestand toeleiden, dus dat is te veel werk om alles te veranderen.

Bij voorbaat dank!
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:20:10
 
Roy -

Roy -

23/10/2012 17:02:07
Quote Anchor link
"Absolute path" gebruiken in plaats van een "relative path"?
 
Reinder Bos

Reinder Bos

23/10/2012 17:05:23
Quote Anchor link
Dus je bedoeld met een / voor het pad en dan vervolgens het hele pad vanaf de root beschrijven? dat lukt ook niet, hij pakt dan niet de bestanden mee die aan dat bestand gekoppeld zijn, bijvoorbeeld een CSS.

Ik zit hier echt enorm mee, kan op deze manier niet verder. Hulp is enorm gewaardeerd!

Toevoeging op 23/10/2012 17:17:12:

Het probleem is al opgelost, toch bedankt!
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

23/10/2012 18:44:11
Quote Anchor link
Reinder Bos op 23/10/2012 17:05:23:
Toevoeging op 23/10/2012 17:17:12:
Het probleem is al opgelost, toch bedankt!

Wat is de oplossing dan?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.