Includes overerven met AJAX?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Alex

Alex

26/09/2008 11:46:00
Quote Anchor link
Goedemorgen PHP'ers

Geen idee in welk deel van het forum dit thuishoort dus heb ik het maar hier neergezet.
Ik ben net een beetje begonnen met het spelen met ajax, en had een vraag..
Als ik een pagina ophaal met ajax, dan neemt deze de includes van de pagina waarin hij word geladen niet mee.
Is er een manier voor om dit toch te laten doen (soort van overerving dus) of moet ik bij elke pagina die bijvoorbeeld een connectie naar een db maakt en word opgehaald door ajax weer een nieuwe include naar mijn connect.php maken?

Hoop dat het een beetje duidelijk is, en iemand hier ervaring mee heeft!

Alvast bedankt..
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 11:00:56
 
Douwe

Douwe

26/09/2008 11:47:00
Quote Anchor link
Moet bij elke pagina, PHP heeft namelijk eigenlijk niets met Ajax (JS dus) te maken.
 
Alex

Alex

26/09/2008 11:51:00
Quote Anchor link
Hey, bedankt voor het supersnelle antwoord!
Maar in principe haalt ajax alleen de php pagina op, en geeft deze weer in een andere php pagina.
Overerving daar is dus echt niet mogelijk?
Zou wel heel jammer zijn aangezien je dan telkens een nieuwe connectie naar de database opent.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Alex
 
Douwe

Douwe

26/09/2008 11:54:00
Quote Anchor link
PHP maakt HTML (met JS), de JS haalt een andere PHP-pagina op, die HTML maakt, en die naar de eerste PHP/HTML-pagina stuurt. Tussen de twee PHP-pagina's zit dus alleen de JS, en JS kan niks doen met databases. Je moet dus inderdaad twee keer verbinden met de database.
 
Alex

Alex

26/09/2008 11:56:00
Quote Anchor link
Ok, heel erg bedankt voor je snelle reacties!
Ik ga weer verder prutsen.. ;)
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

26/09/2008 12:28:00
Quote Anchor link
Ajax surft naar een bepaalde pagina (met GET, evt. POST, SESSION, ...), net zoals een gewoon venster het zou doen.

Alles wat jij wil echo'en naar de Ajax request zal precies het zelfde reageren als bij een gewone http request (surfen naar een pagina), inclusief Includes, databases, ...

De echo wordt als platte HTML opgeslagen in een javascript variabele, dus inderdaad, dat request zal zich niets aantrekken van welke php code het parent venster heeft aangemaakt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.