INDEXES

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer die interesse en/of kennis hee

Functieomschrijving Jij zult hier in het begin vooral aan de Front-end gaan werken en pas in een later stadium echt de Back-end werkzaamheden gaan oppakken. Daar krijg je veel vrijheid in waardoor je de mogelijkheid krijgt om ook je creativiteit los te laten. Al met al een hele toffe functie met heel veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen als developer. Dus....werk jij graag in een klein en sterk team met veel verantwoordelijkheid waar je de mogelijkheid krijgt om richting Fullstack te groeien?! Reageer dan direct! Functie-eisen - Je hebt minimaal een HBO diploma en het liefst in de richting van

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Ben jij de Front-end Developer die we zoeken? Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een gedreven engineer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en proactieve houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe je als Developer? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende uitdagende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie zijn, als binnen het Center of Excellence van Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en

Bekijk vacature »

Java Developer Digital

At KLM, we prefer to call back-end developers Java developers. It's because of our love of travel. The world we live in is changing rapidly, and as a developer, you're in the cockpit. Will you join us on a digital journey around the world? About the job What will your task be? You are the indispensable link in the big picture. Most of all, you will help make innovations a reality. For example, you can proudly stand next to the check-in that you have made possible. Because let's be honest: we are at the cutting edge of innovation, but without

Bekijk vacature »

Fullstack .Net Developer voor int. marktleider met

Voor een internationale marktleider in metaalbewerking ben ik op zoek naar een junior / midlevel Fullstack .Net developer. Wat je gaat doen: Onze klant maakt gebruik van hun zelf gebouwde logistieke applicatie. Nu willen zij deze sterk uitbreiden. Zo willen ze o.a. een klant portaal maken, een online factuur systeem bouwen en een mobiele applicatie bouwen. Alles om beter zaken te doen met hun klanten. Je werkt hierbij in .Net C# en later ook Azure. Wie jij bent: MBO / HBO afgestudeerd 2 - 6 jaar ervaring met C# en .NET applicaties Design ervaring is een plus Spreekt Nederlands en

Bekijk vacature »

Windows Systeembeheerder

Als jij ICT in- en uitademt, dan zijn wij op zoek naar jou! Voor ons team zijn wij op zoek naar een: Windows systeembeheerder Omschrijving: Voor onze klanten, allemaal MKB-bedrijven uit de regio, verzorgen wij de ICT-omgeving. Zowel remote als bij de klant op de vloer. Wij helpen onze klanten met alle voorkomende ICT-zaken en zorgen dat het op rolletjes loopt. Wij zoeken een no-nonsense collega die plezier haalt uit het oplossen van ICT-problemen, groot en klein. Herken jij jezelf in het profiel van Windows Systeembeheerder ? Je vindt klanten helpen leuk en bent klantgericht Je houdt van verantwoordelijkheid Je

Bekijk vacature »

Solution Architect

Denk jij vanuit architectuur uitgangspunten mee aan nieuwe oplossingen voor de digitale wereld met complexe vraagstukken bij diverse klanten? Lees dan snel verder! Solution Architect Wat ga je doen? Als Solution Architect bij CGI word jij eigenaar van de architectuur van één of meer digitale oplossingen, zowel op conceptueel als op technisch niveau. Door jouw inhoudelijk leiderschap ben jij de verbindende factor tussen business en IT, tussen strategie en uitvoering. Jij bepaalt mede welke (deel)oplossingen worden gekozen, en hoe deze tot één werkend geheel worden geïntegreerd. Je zorgt voor goed werkende digitale oplossingen doordat je de context begrijpt en afgewogen

Bekijk vacature »

Apex Developer/Ontwikkelaar in Zuid-Holland

Functieomschrijving Als Apex enthousiast ben jij een welkome versterking voor dit team dat momenteel 4FTE groot is op de IT-afdeling. Je komt zodoende terecht in een hecht team ben met mensen die graag met Apex en ook met Oracle werken. Binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor het achterhalen van de juiste behoeften bij de interne klanten. Daarnaast werk je aan het onderhouden, door ontwikkelen en nieuwbouw van maatwerk applicaties. Voor 80% bestaat het werk uit APEX en voor 20% uit PL/SQL. Daarbij kom je te werken binnen een gedreven team waarbij de communicatielijnen kort zijn en er zeker ook

Bekijk vacature »

PHP Developer met prachtig uitzicht op zee!

Functieomschrijving Jouw creativiteit is van belang voor deze functie. Je werkt aan meerdere PHP projecten met meerdere frameworks maar voornamelijk met Laravel. Op elk softwaresysteem wordt weer een andere manier van code kloppen verwacht, daar moet je mee om kunnen gaan. De functie is gefocust op back-end development (dus mooie code kloppen en goedwerkende snelle koppelingen met diverse grote en kleine databases zoals No-SQL). Er wordt gewerkt in Linux omgeving. Het bedrijf regelt voor jou goedwerkende hardware en software waar je jouw energie in kan steken. De kans zit er dik in dat je meteen in het diepe gegooid wordt:

Bekijk vacature »

Business Intelligence Developer vacature

Jij ben niet bang om hard te werken. Uitdagingen zijn welkom. En problemen? Die zijn er om opgelost te worden of, nog beter, om voorkomen te worden! Voor jij aan de slag gaat met het ontwerpen van BI- en DWH-oplossingen, leg je eerst je oor te luister bij de klant. Zo weet jij wat de klant wil, en hoe jouw ontwerp eruit moet komen te zien. Simpel! Althans… met jouw Developer-kwaliteiten wel! Over deze BI vacature Als Business Intelligence Developer ga je zowel op locatie bij de klant aan de slag, als op een van de Sogeti-locaties. Je analyseert de

Bekijk vacature »

VB.NET / C# Winforms developer gezocht voor onderh

Voor een bedrijf in het centrum van Rotterdam zijn we op zoek naar een .NET developer. Het gaat om een bedrijf dat een software platform beheerd waarop verschillende partijen aangesloten zijn voor de afhandeling van financiële administratieve processen. De organisatie bestaat uit circa 200 mensen waarvan 80 op de locatie waar deze vacature speelt. Het team zelf bestaat uit 12 mensen waaronder 7 .NET developers. Er zijn 2 seniors en 5 mediors. Binnen het bedrijf draaien twee systemen. Het kernsysteem en het legacy systeem. Het kernsysteem is grotendeels op .NET gemaakt en deels .NET Core, de frontend is een MVVM

Bekijk vacature »

Xamarin Developer

Functieomschrijving Ben jij de Xamarin expert die de volgende stap in zijn carrière wil zetten? Houd jij er van om veelgebruikte apps verder uit te bouwen terwijl je de kwaliteit blijft waarborgen en heb je daarnaast zelf innovatieve ideeën ? Lees dan snel verder! Samen met het gehele mobile app team ben jij verantwoordelijk voor: de (door)ontwikkeling van Native applicaties voor Android en iOS; het verder samenbrengen van de applicatie en de web omgeving; de innovatie van de applicatie, het is belangrijk dat jij zelf meedenkt en jouw ideeën voorlegt binnen het team; feedback vanuit de gebruikers te behandelen en

Bekijk vacature »

Jr Business Intelligence developer

Functieomschrijving Hoor jij ook vaak dat je nog net niet genoeg werkervaring hebt als Business Intelligence developer? Terwijl jij nou juist beschikt over de technische skills en drive om een Business Intelligence developer te worden… Wil jij een BI developer worden en met grote hoeveelheden data werken binnen een grote en complexe (internationale) omgeving? Yacht IT en Randstad Groep Nederland bieden jou een fantastische kans om jouw expertise te vergroten en jouw carrière een boost te geven middels het Talent Programma van Yacht IT. Veel bedrijven zetten in op de transformatie naar ‘digital’ en vormen daarbij nieuwe teams. Naast jouw

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / API's / webservices / Micros

Functieomschrijving Wil jij als .NET Developer bij deze organisatie in Amsterdam als kartrekker in een Scrum team fungeren en je helemaal uitleven in de backend met C#? Krijg jij een grote kick van veel verantwoordelijk en mogelijkheden in een .NET backend? Vindt jij het leuk requirements op te halen bij de business en deze te vertalen in concrete oplossingen? Dan past deze functie jou perfect! Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Ben jij de Front-end Developer die we zoeken? Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een gedreven engineer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en proactieve houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe je als Developer? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende uitdagende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie zijn, als binnen het Center of Excellence van Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en

Bekijk vacature »

.NET Developer Medicatie / Apotheek

Jij krijgt een kick van het ontwikkelen van complexe software. Voor onze vestiging in Heerenveen zoeken wij een .NET Developer Medicatie / Apotheek die graag met de laatste Microsoft-tools en -technieken wil werken. Interessant? Lees snel verder! Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van de module Medicatie / Logistiek & Apotheek. Je gaat nauw samen werken met zowel de interne als externe klant om nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen om onze klanten te ondersteunen in hun werkproces. Het gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. ChipSoft maakt

Bekijk vacature »
Sylvester vader

sylvester vader

25/08/2019 15:27:19
Quote Anchor link
hi uhm ik ben ff me database aan het optimaliseren maar ik vroeg mij af of ik ook een index kon maken op een specieke data in de kolom die ik dus een index will geven

kijk ik heb bv een eindtijd kolom die dus heel veel inputs heeft van jaren (50.000)

echter gaat het mij in meeste gevallen alleen om 00:00:00

en dat zijn er maar 10 max

mvg sylvester

PHP hulp

PHP hulp

27/01/2020 09:43:01

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/08/2019 17:47:04
Quote Anchor link
Je hebt een "eindtijd" met "jaren" en daarin is de tijd meestal "00:00:00": kun je dit toelichten?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2019 18:55:17
Quote Anchor link
en welk type heeft deze kolom? (bijv VARCHAR, INT, TIMESTAMP, TIME, DATE of DATETIME)

Sylvester vader

sylvester vader

26/08/2019 10:05:34
Quote Anchor link
ok uhm ik zal even toelichten :)

het gaat om een soort POS Touchscreen systeem die ik heb gemaakt met een soort stopwatch van bv een uur

de baas drukt op start dan wordt deze in de database gezet onder een starttijd, eindtijd, en een stoptijd
de start tijd is die tijd en dag van dat moment
de eindtijd is zelfde plus een 1 uur
stoptijd is op moment van start 0000-00-00 00:00:00 (DATETIME)

er moeten bepaalde taken gedaan worden door de medewerker binnen dat uur
als klaar is dan drukt de baas op stop en deze tijd wordt dan geupdate onder stoptijd

per willekeurig moment zijn er meestal 10 medewerkers aanwezig die op dat moment een bepaalde taak moeten verrichten

maar ik heb een database vol staan met inputs tot 7 jaar terug

nou heb ik me index al redelijk goed en snel maar als ik dus een index op 0000-00-00 00:00:00 kan zetten dan zou dat enorm schelen

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/08/2019 11:14:54
Quote Anchor link
zo ver ik weet zet je enkel een index op een of meerdere kolommen. De rest doe je met je query. Hierbij zorg je dat je enkel de data ophaalt die je daadwerkelijk nodig hebt. Wanneer je telkens weer filtert of sorteert op bepaalde kolommen zou je voor die kolommen een index moeten instellen.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

26/08/2019 11:40:42
Quote Anchor link
Concreet: je zet een index op kolommen die je in een WHERE of een ORDER BY gebruikt.

Je kunt geen index zetten op specifieke waarden, maar slechts op een kolom of een combinatie van meerdere kolommen.

Sorteer je op twee of meer kolommen tegelijk, dan kun je daarvoor één gecombineerde index definiëren — liefst met kolommen in de volgorde waarin je ze in je queries sorteert, inclusief ASC en DESC voor de sorteerrichting.

Sylvester vader

sylvester vader

26/08/2019 14:37:11
Quote Anchor link
ja ik dacht al zoiets, dan maak ik wel een gecombineerde
want als ik 1 maak voor stoptijd dan heeft dat geen zin :P

evengoed bedankt :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/08/2019 01:59:12
Quote Anchor link
Sylvester vader op 26/08/2019 10:05:34:

de baas drukt op start ...

er moeten bepaalde taken gedaan worden door de medewerker binnen dat uur
als klaar is dan drukt de baas op stop

wow ... klinkt als een plezierige werkomgeving :-/

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/08/2019 08:54:15
Quote Anchor link
Woef ;-)

Sylvester vader

sylvester vader

28/08/2019 13:21:18
Quote Anchor link
haha ja als je het zo leest wel ja maar zo kon ik het ff makkelijker uitleggen
het is iets ingewikkelder dan dat :P

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.