inhoud javascript variabele overnemen in php-variabele

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Leendert

leendert

31/05/2007 21:35:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<pre id="firstlist_debug"></pre>
<pre id="secondlist_debug"></pre>
<pre id="thirdlist_debug"></pre>

 <script type="text/javascript">
 // <![CDATA[
  
 Sortable.create("firstlist",
     {dropOnEmpty:true,containment:["firstlist","secondlist", "thirdlist"],constraint:false,
      onChange:function(){$('firstlist_debug').innerHTML = Sortable.serialize('firstlist') }});

   Sortable.create("secondlist",
     {dropOnEmpty:true,containment:["firstlist","secondlist", "thirdlist"],constraint:false,
     onChange:function(){$('secondlist_debug').innerHTML = Sortable.serialize('secondlist') }});

     Sortable.create("thirdlist",
     {dropOnEmpty:true,containment:["firstlist","secondlist", "thirdlist"],constraint:false,
     onChange:function(){$('thirdlist_debug').innerHTML = Sortable.serialize('thirdlist') }});

 // ]]>
 </script>


Ik maak gebruik van script-aculo.us en dit is een stukje code die ik gebruikt.

Waar het om gaat: Je ziet dus dat de inhoud van 3 javascript variabeles dmv innerHTML gerpint worden in de drie <pre> tags.

Nu wil ik de inhoud van die drie javascript variabelen niet printen dmv innerthtml maar ik wil de inhoud van deze variabelen overnemen in een php variabele.

Ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen. Wie kan mij helpen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leendert
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 22:53:44
 
Jelmer -

Jelmer -

31/05/2007 22:33:00
Quote Anchor link
Ajax.Request([. al je parameters e.d. .]). Vervolgens kan je de variabelen die je hebt meegestuurd gewoon als GET of POST variabelen afhandelen.

En er is ook nog een engelstalige tutorial over. Nu ik dit typ, bedenk ik me net dat er hier ook eentje op PHPhulp.
 
Leendert

leendert

01/06/2007 12:47:00
Quote Anchor link
Ik had me vannacht al bedacht dat dit wel moet AJAX moet ;-)

Bedankt voor je links, maar ik heb ook een boek over AJAX waar het wel in zal staan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.