inloggen registeren in sessie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

26/03/2004 11:22:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

ik ben al een tijdje bezig om een loginsysteempje te creeren.
Op zicht valt het allemaal wel mee.. (als beginner).
Het lukt me om een user te registreren, in te loggen enz. Ook met md5 (ook dat leek moeilijker als dat het is).

Nu wil ik na het inloggen, een sessie starten, zodat ik op meerdere pagina's kan checken of de gebruiker is ingelogd, en of hij genoeg rechten heeft.
Het starten van een sessie is me gelukt, ook het registreren van een sessie is gelukt. Maar nu nog controleren op een andere pagina. Dat wil me maar niet lukken. Ik ben gewoon bang dat ik er een foutje in maak, en dat het gewoon zo lek is als een mandje.
Ik weet:
boven aan de pagina:
- session_start();
- session_register(ingelogd);
als de gebruiker een correct username en password heeft ingegeven, dan zet ik $ingelogd op 1;

nu moet ik dus controleren of er een sessie bestaat, met de variabele INGELOGD op 1.
zoja, toegang = ok, zonee, toegang geweigerd.

lang, verhaal met een korte oplossing waarschijnlijk. maarja.. als je het niet weet, kun je op het inet gaan zoeken, maar vindt je door de bomen het bos nie meer..

Iig thnx alvast ;)
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 23:09:54
 

26/03/2004 15:05:00
Quote Anchor link
nobody??? :S
 
Mitch X

Mitch X

26/03/2004 15:38:00
Quote Anchor link
Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ik doe het meestal zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?
# Op de inlogpage ...
if($ingelogt) # Of weetikveel
{
$_SESSION['id'] = $hetiduitdedatabase;
$_SESSION['gebruiker'] = $degebruiker;
# En evt. nog meer
}

# Dan op andere pages ...
if($_SESSION['id'] && $_SESSION['gebruiker']) # En mss nog andere
{
# Pagina weergeven
}
else
{
# Toegang geweigerd!
}
?>
 

26/03/2004 15:41:00
Quote Anchor link
Hey THnx :)

Ik ga er mee aan de slag, en ga er vanuit dat et werkt..
 
Mitch X

Mitch X

26/03/2004 18:42:00
Quote Anchor link
En?
 

26/03/2004 18:48:00
Quote Anchor link
Na veel "Cannot send header information" fouten heb ik het eindelijk voor elkaar om de sessie te registreren en te controleren.

Als ik de code (na een aantal weken) ga bekijken, dan zie ik wel dat ik wat meer structuur mag aanbrengen, maar (zeker als eerste script) ben ik absoluut niet ontevreden.

Het gaat hier namelijk om een soort weblog, die ik als project voor school (mbo+) heb gemaakt.
Aangezien wij een school hebben met maar 1 leraar die iets van programmeren weet. (en die antwoord op de vraag: "wat kan ik met sessies?", zegt: "inloggen".)
Zijn wij gewoon lekker op ons zelf aangewezen.
(zo.. einde: frustratie uiting) :D
 

26/03/2004 23:09:00
Quote Anchor link
www.onlinemessenger.tk Erg handig voor als je op school bent en op msn wilt!!! heb het zelf ook, alleen in te loggen zoals je normale MSN en klaar is kees:)
VEEL PLEZIER DERMEE !
 
Rick

Rick

27/03/2004 00:57:00
Quote Anchor link
jij krijgt tenminste nog echte talen op school

bij mij bleef het vak webdesign bij uberbasic html/css/javascript

en bij javascript wat het uitgebreidste ongeveer dit

function popup(bericht){
alert(bericht);
}
popup('test');

hopeloos dus
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.