Input fields beveiligen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jay ---

Jay ---

25/01/2011 10:18:59
Quote Anchor link
Hoi,
Hoe kan ik het beste mijn input field beveiligen tegen codes?
Om mijn MySQL te beveiligen gebruik ik;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$naam
= mysql_real_escape_string($_REQUEST['naam']);
?>

Maar wanneer ik in de textbox bv. ' "> ' type, is er allemaal HTML code zichtbaar naast mijn textbox, is er een manier om dit tegen te gaan?

Ook wil ik dat wanneer er op de submit knop gedrukt is, hij controleert of het alleen uit letters bestaat. Normaal gesproken gebruikte ik ereg, maar met PHP 5.3 werkt dat niet meer? Ik heb nu;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
if(!preg_match("@[^a-zA-Z]+@i", $naam)){
    echo "fout";
}
else{
    echo "goed";
}

?>

Maar hij laat altijd fout zien..

Weet iemand hoe ik het beste een textbox/formulier kan beveiligen?
Gewijzigd op 25/01/2011 10:27:41 door Jay ---
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 19:09:57
 
Tim Fendt

Tim Fendt

25/01/2011 10:22:04
Quote Anchor link
Jay --- op 25/01/2011 10:18:59:
Maar wanneer ik in de textbox bv. ' "> ' type, is er allemaal HTML code zichtbaar, is er een manier om dit tegen te gaan?


htmlspecialchars($naam)
Gewijzigd op 25/01/2011 10:23:41 door Tim Fendt
 
Jay ---

Jay ---

25/01/2011 10:27:18
Quote Anchor link
Maar ik bedoel dat er naast mijn textbox HTML zichtbaar is.
(Als ik bv. " \"><span style=\"color:red;\">Haha</span> " invul in de textbox, komt er naast de textbox een rode Haha te staan.)


[Edit:]
Hoe kan ik zorgen dat wanneer er een karakter gebruikt is die niet toegestaan is er geen toegang is?
Gewijzigd op 25/01/2011 10:42:06 door Jay ---
 
Kris Peeters

Kris Peeters

25/01/2011 11:59:16
Quote Anchor link
Zo zou ik het niet aanpakken.

Als ik jou was, zou ik kiezen tussen twee opties:

htmlspecialchars($string)
schrijft alle karakters die actief zijn in html als tekst uit.

strip_tags($string)
haalt alles wat html is (de tag + attributes) weg
 
Jay ---

Jay ---

25/01/2011 12:27:15
Quote Anchor link
strip_tags was precies wat ik zocht, bedankt!
Oh wacht hij laat de quotes wel staan?
Ik heb nu een preg_replace, die alles wat geen a-zA-Z0-9 weghaalt. Misschien niet professioneel maar werkt perfect :).

Nog een klein vraagje, hoe kan ik zorgen dat ik meerdere errors tegelijk krijg ipv omstebeurt? Dus;
Naam is niet ingevuld!
E-Mail klopt niet!
Wachtwoorden komen niet overeen!

Of moet/zal ik hiervoor nieuwe topic starten?
Gewijzigd op 25/01/2011 12:31:55 door Jay ---
 
- Mark -

- Mark -

25/01/2011 12:38:08
Quote Anchor link
Dat kun je met array's doen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

    $error_log
= array();


    if(is_naam()){
        $error_log[] = 'fout...';
    }


    if(is_email()){
        $error_log[] = 'fout...';
    }


    if(is_wachtwoord()){
        $error_log = 'fout...';
    }

?>


Al je errors zitten nu in $error_log opgeslagen.

strip_tags alleen is niet voldoende. Altijd htmlspecialchars() of iets dergelijks erna doen.

HINT: <b<b>>Dit wordt vet gedrukt.</</b>>
Gewijzigd op 25/01/2011 14:02:44 door - Mark -
 
Kris Peeters

Kris Peeters

25/01/2011 12:40:40
Quote Anchor link
Jay --- op 25/01/2011 12:27:15:
Ik heb nu een preg_replace, die alles wat geen a-zA-Z0-9 weghaalt. Misschien niet professioneel


Je zegt het zelf; niet professioneel.

Zou ik echt niet doen hoor.

Ik weet niet of je enkel leden verwacht die Jan Kees heten, maar in de reële wereld is dat niet het geval. Je discrimineert iedereen die een accent of raar teken in de naam heeft.
François, Gaëlle, ... laat staan Turkse of Scandinavische namen ...

Mark Coenen op 25/01/2011 12:38:08:
strip_tags alleen is niet voldoende. Altijd htmlspecialchars() of iets dergelijks erna doen.
HINT: <b<b>>Dit wordt vet gedrukt.</</b>>


Probeer zelf eens
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$a
= '<b<b>>Wordt dit vet gedrukt?</</b>> I think not.';
echo strip_tags($a);
?>
Gewijzigd op 25/01/2011 12:58:45 door Kris Peeters
 
- Mark -

- Mark -

25/01/2011 13:11:10
Quote Anchor link
@Kris Dat is niet altijd zo geweest of wel? Anyway zelf ook weer wat geleerd.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

25/01/2011 13:18:21
Quote Anchor link
Goed mogelijk dat dat vroeger anders was. Als ik de documentatie op php.net lees, denk ik dat ze eerder te veel weglaten dan te weinig, indien je met tags begint te prutsen.
 
Jay ---

Jay ---

25/01/2011 13:29:03
Quote Anchor link
Mark Coenen op 25/01/2011 12:38:08:
Dat kun je met array's doen.


Ok, en hoe kan ik zorgen dat als alles wel correct is hij het script wel verder uitvoert? Als ik een else gebruik is het alleen maar voor de bijbehorende if.

En als ik htmlspecialchars gebruik en daarna strip dan is er idd geen HTML meer zichtbaar maar de tags zijn er nog wel, met die preg_replace zorgde ik ervoor dat ze werden weggehaald, is hier ook al een speciale functie voor?

[En moet ik trouwens $naam = htmlspecialchars($_REQUEST['naam']; of strip_tags($_REQUEST['naam'];)
Gewijzigd op 25/01/2011 13:30:59 door Jay ---
 
Kris Peeters

Kris Peeters

25/01/2011 13:37:16
Quote Anchor link
Je kan ze voor de veiligheid ook combineren

$naam = htmlspecialchars( strip_tags($_REQUEST['naam']) );

Jay --- op 25/01/2011 13:29:03:
Mark Coenen op 25/01/2011 12:38:08:
Dat kun je met array's doen.


Ok, en hoe kan ik zorgen dat als alles wel correct is ...


Toon zelf eens wat je nu hebt.
We moeten je loop zien waar je je records fetcht
Gewijzigd op 25/01/2011 13:43:38 door Kris Peeters
 
- Mark -

- Mark -

25/01/2011 13:40:16
Quote Anchor link
Waarom gebruik je eigenlijk $_REQUEST? dat is eigenlijk een grabbelbak zullen we maar zeggen. Het kan nu namelijk $_GET, $_POST of $_COOKIE zijn.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
     #| Controleren of het formulier is verzonden.
    
        if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
            
        // Foutafhandeling
            
            
        #| Kijken of er iets is fout gegaan.

        
            if(empty($error_log)){
                
                // Rest van het script
                
            }
        }

?>
Gewijzigd op 25/01/2011 13:41:30 door - Mark -
 
Jay ---

Jay ---

25/01/2011 13:49:33
Quote Anchor link
Dat heb ik nu gedaan, maar nu als ik bv. ads?> in typ komt er adsgt te staan.

Ik heb ook de array toegepast, maar ik snap niet echt hoe het werkt, bij komt er alleen maar "Array" te staan.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
if(isset($_POST['submit'])){
    $naam = htmlspecialchars( strip_tags($_REQUEST['voornaam']));
    $anaam = htmlspecialchars( strip_tags($_REQUEST['achternaam']));
    $errorlog[] = array();
    
    if(empty($naam){
        $errorlog[] = "De naam is niet ingevuld..";
    }

    if(empty($anaam){
        $errorlog[] = "De achternaam is niet ingevuld..";
    }

    echo $errorlog;
}


echo"<input type='text' value='.$naam.' id='naam' name='naam' />";
?>
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 13:53:53
Quote Anchor link
Om een array uit te lezen moet je een PHP: foreach loop gebruiken.
 
Jay ---

Jay ---

25/01/2011 14:00:14
Quote Anchor link
Ik heb nog nooit foreach gebruikt maar het is volgens mij bijna het zelfde als een while lus dus;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?
$errorlog
[] = array($naam, $achternaam);
foreach($errorlog as $f){
   echo "De veld ".$f." is niet correct ingevuld!";
}

?>

Klopt dit?
Gewijzigd op 25/01/2011 14:00:44 door Jay ---
 
- Mark -

- Mark -

25/01/2011 14:03:49
Quote Anchor link
die [] moet achter errorlog weg. Foutje in mijn voorbeeld. De [] is om een nieuwe key aan te maken als je een error toevoegt.
 
Jay ---

Jay ---

25/01/2011 14:09:48
Quote Anchor link
Oja! Zo werkt hij bedankt! :D


Maar ik zit nu nog met het HTML probleem, hoe kan ik zorgen dat alleen juiste tekens worden uitgelezen, of dat het een foutmelding geeft wanneer je leestekens gebruikt, en accenten wel gewoon werken?
bvd
 
Chris -

Chris -

25/01/2011 14:15:27
Quote Anchor link
Gebruik overigens liever htmlentities ;-)
 
Jay ---

Jay ---

25/01/2011 14:28:08
Quote Anchor link
Maar daar kan ik ook geen if statement meet maken toch? En hij laat nog de leestekens zien, hij heeft ze alleen gedecodeerd. :)

Wat ik wil is een if statement;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
if $naam bevat een leesteken zoals "><":'>?" : echo $error; endif;
?>

Daarvoor gebruiken meeste mensen ereg en preg_, maar zoals Kris P al zei; mensen met accenten worden dan gediscrimineerd..
Is er een andere methode die uitsluitend lees- en specialetekens weghaalt en niet omzet naar HTML?
 
Chris -

Chris -

25/01/2011 14:51:20
Quote Anchor link
Jay, htmlentities al eens uitgebropeerd? is anders dan specialchars namelijk..
 
Jay ---

Jay ---

25/01/2011 14:59:37
Quote Anchor link
Nee nog nooit eerder gebruikt, ik gebruik hem denk ik verkeerd;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
echo htmlentities($_POST['naam']);
?>

Geeft exact hetzelfde als htmlspecialchars.
Hoe moet ik hem gebruiken?

[Edit: En ik wil ook dat er een waarschuwing komt wanneer je onjuiste tekens gebruikt.] Is dit mogelijk? Of is er een pattern voor accenten in preg_match?
Gewijzigd op 25/01/2011 16:16:45 door Jay ---
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.