Input type edit
Vaak als ik met mijn iPhone een site bezoek en moet inloggen dan zet mijn iPhone bij het login veld automatisch het hoofdletter typen aan. Heel irritant, want bij websites waarbij ook de login case sensitive is moet je hem dus echt "uitschakelen" = extra handeling, dus ongewenst ;)
Dit doet de iPhone trouwens niet bij wachtwoorden.
Nu viel het mij op dat bij mijn prive mail server (mailtraq) dit niet gebeurt. Dus ik kijken naar de HTML code en wat zien ik?
Echter ken ik deze optie helemaal niet. En ik vroeg mij af of het gebruik ervan "negatieve" effecten kan hebben? Want het scheelt mij (en misschien andere bezoekers) een extra handeling op hun phone.
Dit doet de iPhone trouwens niet bij wachtwoorden.
Nu viel het mij op dat bij mijn prive mail server (mailtraq) dit niet gebeurt. Dus ik kijken naar de HTML code en wat zien ik?
Echter ken ik deze optie helemaal niet. En ik vroeg mij af of het gebruik ervan "negatieve" effecten kan hebben? Want het scheelt mij (en misschien andere bezoekers) een extra handeling op hun phone.
Gewijzigd op 05/10/2012 13:50:17 door Sander Z
Of is er een andere manier bekend waarop ik met juiste html code dit toch kan voorkomen?
excuses voor de bump
excuses voor de bump
Wat is precies je vraag?
Normaal gesproken doe je het zo:
<input type="text" value="" size="40" name="user">
Ik weet niet of dat je vraag beantwoordt?
p.s. na 3 dagen geen reactie hoef je je niet te excuseren voor een bump hoor ;)
Normaal gesproken doe je het zo:
<input type="text" value="" size="40" name="user">
Ik weet niet of dat je vraag beantwoordt?
p.s. na 3 dagen geen reactie hoef je je niet te excuseren voor een bump hoor ;)
Ik weet dat dat de normale methode is. Maar ik kwam deze tegen
<input type="edit" value="" size="40" name="user">
Met dus type="edit". En ik vroeg me af of het een probleem of not done zou zijn om dit te gebruiken. Het lost wel een "issue" op.
<input type="edit" value="" size="40" name="user">
Met dus type="edit". En ik vroeg me af of het een probleem of not done zou zijn om dit te gebruiken. Het lost wel een "issue" op.
Deze attribute 'type' is niet juist. Dat de iphone de capslock aanzet, is dan of een instelling ergens in de telefoon of een grapje van Apple.
voor geldige type's kun je op w3schools.com een kijkje nemen. Wel een opmerking er bij dat er type's bij staan die pas met HTML5 gekomen zijn en nog niet door iedere browser ondersteund worden.
Groet, Frank
voor geldige type's kun je op w3schools.com een kijkje nemen. Wel een opmerking er bij dat er type's bij staan die pas met HTML5 gekomen zijn en nog niet door iedere browser ondersteund worden.
Groet, Frank
Gewijzigd op 08/10/2012 17:44:28 door Frank Nietbelangrijk
Ik merk dit ook hoor.
Op diverse plekken werkt de hoofdletter direct. Ook na een punt/vraagteken etc.
Op een gewone <textarea> of <input type="text"> is dat niet. Ik zou het wel handig vinden als die hoofdletter wel automatisch wordt gekozen.
Even getest op mijn Android 2.3-toestel: daar werkt <type=edit> niet met hoofdletter.
Op diverse plekken werkt de hoofdletter direct. Ook na een punt/vraagteken etc.
Op een gewone <textarea> of <input type="text"> is dat niet. Ik zou het wel handig vinden als die hoofdletter wel automatisch wordt gekozen.
Even getest op mijn Android 2.3-toestel: daar werkt <type=edit> niet met hoofdletter.
nvm
Gewijzigd op 09/10/2012 09:38:56 door - Marco -
Maar we hebben het hier dus eerder over "not done" dan dat het een probleem is.