Input type edit

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander Z

Sander Z

05/10/2012 13:40:06
Quote Anchor link
Vaak als ik met mijn iPhone een site bezoek en moet inloggen dan zet mijn iPhone bij het login veld automatisch het hoofdletter typen aan. Heel irritant, want bij websites waarbij ook de login case sensitive is moet je hem dus echt "uitschakelen" = extra handeling, dus ongewenst ;)
Dit doet de iPhone trouwens niet bij wachtwoorden.

Nu viel het mij op dat bij mijn prive mail server (mailtraq) dit niet gebeurt. Dus ik kijken naar de HTML code en wat zien ik?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="edit" value="" size="40" name="user">

Echter ken ik deze optie helemaal niet. En ik vroeg mij af of het gebruik ervan "negatieve" effecten kan hebben? Want het scheelt mij (en misschien andere bezoekers) een extra handeling op hun phone.
Gewijzigd op 05/10/2012 13:50:17 door Sander Z
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 11:53:15
 
Sander Z

Sander Z

08/10/2012 15:02:40
Quote Anchor link
Of is er een andere manier bekend waarop ik met juiste html code dit toch kan voorkomen?
excuses voor de bump
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/10/2012 15:10:00
Quote Anchor link
Wat is precies je vraag?

Normaal gesproken doe je het zo:

<input type="text" value="" size="40" name="user">

Ik weet niet of dat je vraag beantwoordt?

p.s. na 3 dagen geen reactie hoef je je niet te excuseren voor een bump hoor ;)
 
Sander Z

Sander Z

08/10/2012 17:19:18
Quote Anchor link
Ik weet dat dat de normale methode is. Maar ik kwam deze tegen

<input type="edit" value="" size="40" name="user">

Met dus type="edit". En ik vroeg me af of het een probleem of not done zou zijn om dit te gebruiken. Het lost wel een "issue" op.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

08/10/2012 17:43:12
Quote Anchor link
Deze attribute 'type' is niet juist. Dat de iphone de capslock aanzet, is dan of een instelling ergens in de telefoon of een grapje van Apple.

voor geldige type's kun je op w3schools.com een kijkje nemen. Wel een opmerking er bij dat er type's bij staan die pas met HTML5 gekomen zijn en nog niet door iedere browser ondersteund worden.

Groet, Frank
Gewijzigd op 08/10/2012 17:44:28 door Frank Nietbelangrijk
 
Eddy E

Eddy E

08/10/2012 21:13:31
Quote Anchor link
Ik merk dit ook hoor.
Op diverse plekken werkt de hoofdletter direct. Ook na een punt/vraagteken etc.
Op een gewone <textarea> of <input type="text"> is dat niet. Ik zou het wel handig vinden als die hoofdletter wel automatisch wordt gekozen.

Even getest op mijn Android 2.3-toestel: daar werkt <type=edit> niet met hoofdletter.
 
- Marco -

- Marco -

09/10/2012 09:38:34
Quote Anchor link
nvm
Gewijzigd op 09/10/2012 09:38:56 door - Marco -
 
Sander Z

Sander Z

09/10/2012 11:13:20
Quote Anchor link
Maar we hebben het hier dus eerder over "not done" dan dat het een probleem is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.