insert in mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan vb

Johan vb

28/06/2012 11:19:03
Quote Anchor link
Ik ondervind een probleem bij het wegschrijven naar mysql.

Ik heb een formulier gemaakt en laat dit mailen (werkt perfect) en de velden wegschrijven in mysql. De insert werkt maar bij enkele vrije tekstvelden heb ik een probleem indien men daar gebruik maakt van quotes '' of dubbele "". IN dat geval krijg ik een error.

Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 06:28:48
 
Erwin H

Erwin H

28/06/2012 11:32:03
Quote Anchor link
Beveiliging heb je dan zeker ook nog niet ingebouwd?
Punt is dat je user input altijd veilig moet maken. Als je de mysql_ functies gebruikt dan kan je mysql_real_escape_string gebruiken om allerlei gevaarlijke tekens (waaronder quotes en dubbele quotes) te escapen. Daarmee kan je die ook in je database zetten. Helpt ook meteen tegen SQL injection.
 
Johan vb

Johan vb

28/06/2012 11:33:57
Quote Anchor link
dat had ik gedaan maar dan krijg ik lege velden...
 
Erwin H

Erwin H

28/06/2012 11:35:55
Quote Anchor link
Dan moet je eens laten zien wat je hebt, lege velden lijkt me sterk als je het goed doet.
 
Johan vb

Johan vb

28/06/2012 11:44:58
Quote Anchor link
Opgelost. Ik had mijn $a = msyql_real_escape_string($test); gezet voordat ik effectief connectie miek met de db. Dit is de reden van lege velden. Mijn connectie hoger geplaatst en nu werkt het wel.

Bedankt voor je reactie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.