INSERT INTO erg langzaam

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sympathieke werkgever zoekt PHP ontwikkelaar!

Functieomschrijving Je komt te werken in een team met 1 andere ervaren ontwikkelaar. Hij wil een groot deel van de werkzaamheden langzaam over gaan dragen aan jou als nieuwe PHP developer in de organisatie. Uiteraard kun je wel met hem blijven sparren en overleggen. Hij zich zal zich dan samen met de andere collega's die dit al doen meer op het (systeem)beheer gaan richten voor de bestaande klanten. Voor heel veel bedrijven in de regio doen ze hier de kantoorautomatisering en de beveiliging daarvan. Daarbij komt veel maatwerk kijken en gebruiken de klanten ook de in eigen beheer ontwikkelde PHP

Bekijk vacature »

Senior Full Stack Developer

Senior Full Stack Developer Eindhoven The world wants simple apps that can manage the movements of millions of packages daily. But to get there, our apps go through a complex development process that is lead by the best developers in the industry. As someone who is highly familiar with C#, you will join us as a senior member of the team and manage apps for our Brokerage services – big business freight in global markets that cover over 76% of all international trade. Digital innovation plays a crucial role in choreographing the infinite movements of goods, funds and information. The

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Voor een grote organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar iemand met ruime ervaring in het ontwikkelen van applicaties in .NET C#. Het gaat hier om een organisatie met een maatschappelijke impact. Hun systemen zijn gericht op een groot aantal klanten waarbij het belangrijk is dat de applicaties helder, toegankelijk en up-to-date zijn. Als .NET C# developer werk je aan uiteenlopende applicaties, APIs en het interne framework. Dit doe je binnen een SCRUM team en meedenkt binnen het hele proces. Het team bestaat uit meerdere C# developers variërend van medior tot senior. Er is dus veel kennis en ervaring

Bekijk vacature »

Interaction Designer

Geen scherm ontwerpuitdaging is je te gek en je krijgt energie van klanten die tevreden met jouw oplossingen aan de slag zijn. Doordat je regelmatig contact hebt met klanten door het bijwonen van klantsessies of gebruikerstesten, ken je de wereld van je gebruikers en weet alles over UI interactie en patronen. Je werkt graag aan het opzetten en invullen van een gebruikersinteractie, waarbij aandacht voor detail en bruikbaarheid voorop staan. Accountancy is een complex vakgebied, waarbij je veel te maken krijgt met steeds veranderende regelgeving waar we met onze software op aan moeten haken. Het geeft jou een kick als

Bekijk vacature »

PHP/JAVA Developer

Wie zijn wij? Wireless Value ontwikkelt, produceert en verkoopt producten waarmee meetwaarden van sensoren draadloos kunnen worden overgestuurd naar plaatsen waar verdere bewerking en bewaking kan plaatsvinden. Wireless Value levert een familie van draadloze sensoren, basisstations (ontvangers) en toepassingen voor bediening en monitoring van processen en richt zich op de marktsegmenten industrie, utiliteit, energie en agri. Wie ben jij? Jij weet als geen ander wat je doet als je als PHP/JAVA ontwikkelaar aan de slag gaat, maar deze functie heeft bij ons ook andere verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Natuurlijk ben jij het merendeel van je tijd bezig met applicatie ontwikkeling zoals

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Altijd al graag met de nieuwste technieken willen werken. Bekijk dan deze vacature. Voor onze klant zijn wij op zoek naar een Medior of Senior PHP ontwikkelaar. Als backend developer werk je binnen een van de multidisciplinaire SCRUM-teams. Er is flink wat ruimte voor eigen inbreng, kennisdeling, creativiteit en je krijgt veel verantwoordelijkheid. Zij werken volgens de TDD en Solid principes. Zij werken met asynchrone berichten om de datastores van de microservices te vullen. Hiermee creëren zij een perfect viewmodel voor onze graphQL endpoints. Zij draaien het geheel op containers in de cloud om zo snel mogelijk te kunnen schakelen.

Bekijk vacature »

ASP.NET CORE developer Fullstack / Intern

Bedrijfsomschrijving Mijn klant houdt zich bezig met alleen maar maatwerk software. Door de flexibiliteit van de developers bedienen ze bijna elke markt; van start-ups tot aan de grotere internationaal georiënteerde bedrijven. Bepaalde applicaties zijn standaard geworden en worden als totaalpakket aan de klant aangeboden. Andere applicaties worden maandelijks onder de loep genomen. Kortom: genoeg uitdaging voor een .NET Developer. Je komt te werken in een gezellig team van ongeveer 20 mensen met een platte structuur. Er wordt veel voor het personeel geregeld en regelmatig ga je met het team op pad. Je collega's zijn IT minded mensen. Het gaat hier

Bekijk vacature »

Java Developer

Onze opdrachtgever heeft zsm ruimte voor twee java developers. Rotterdam, een jaar contract (ZZP mogelijk) met optie van verlenging van een jaar. Fulltime. Jouw profiel Je beschikt over de volgende competenties: Resultaatgerichtheid Kwaliteitsgericht (clean code) Integriteit Planmatig werken Samenwerken Sociaal Gericht op delen van kennis Beheersing van de Nederlandse taal Eisen Je beschikt over minimaal: Een afgeronde relevante HBO-opleiding (zoals Hogere Informatica Opleiding en/of Technische Informatica) of een afgeronde WO Bèta studie 5 jaar ervaring als Java ontwikkelaar (senior) opgedaan in de afgelopen 6 jaar 4 jaar ervaring met Spring opgedaan in de afgelopen 6 jaar 4 jaar ervaring met

Bekijk vacature »

.NET Developer Datawarehouse

.NET Developer Datawarehouse Werk jij als software developer het liefst met uitdagende systemen? Wil jij je steentje bijdragen aan een betere en efficiëntere zorg? Dan kun jij je bij onze vestiging in Amsterdam volledig uitleven als .NET Developer Datawarehouse. Jouw baan Je ontwerpt, ontwikkelt, ondersteunt en onderhoudt je eigen Datawarehouse module binnen HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg. Je schrijft objectgeoriënteerde code (we werken met Microsoft technologie, wat betekent dat je veel met C# gaat werken), speurt naar verbeteringen, werkt aan vernieuwende projecten, doet code reviews en voert testen uit. Een uiterst verantwoordelijke job, want dankzij jouw software kunnen zorginstellingen

Bekijk vacature »

Android Developer

As a Mobile Developer, you make sure our mobile app gives our users the best possible way to buy, browse and interact with Coolblue. How do I become an Android Developer at Coolblue? Your specialty is Android so you are successful in writing Kotlin or Java code and do some pair programming with your colleagues to guarantee higher quality. Besides that you think about technical decisions like architecture, tools and processes. You also keep an eye on the performance of the app and you analyze with your team how to improve it. Following scrum is second nature to you. In

Bekijk vacature »

Junior software developer

Functieomschrijving In jouw nieuwe functie ontwerp je voor de klanten geautomatiseerde processen in de richting van beveiligingsoplossingen. Jouw werkzaamheden bestaan uit: Maken van functionele-en technische ontwerpen Ontwikkelen van software applicaties Documenteren van ontwikkelde software Monitoren en beheren van kwaliteit van de ontwikkelde software Ondersteunde activiteiten bij het beheer van het interne netwerk Functie-eisen Kennis van languages: C# Aspnet Core MS SQL HTML LESS/CSS Json Kennis van Tools: Visual Studio VS Code Microsoft SQL Management Studio WiX Toolset Git (Github) Kennis van Libraries: Razor Pages Server Side Blazor Dapper Mediatr Automapper Fluentvalidation Nodatime Topshelf Bekend met Areas: Websites, Api’s, Windows Services,

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer Datawarehouse

Senior .NET Developer Datawarehouse Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons Datawarehouse. Als .NET Developer Datawarehouse ontwikkel jij een nieuwe generatie van het achterliggende framework. Je werkt dagelijks met zeer grote en complexe datasets en krijgt te maken met uitdagende issues, waarbij diepgaand onderzoek nodig

Bekijk vacature »

PHP Full Stack Developer

Bedrijfsomschrijving Met jouw nuchtere doenersmentaliteit pas jij goed tussen de Twentse cultuur die heerst op kantoor. Dit wil zeggen, geen, of een hele platte hierarchie en een sfeer waarin keuzes snel worden gemaakt. Jij krijgt een kick om te werken met strakke deadlines, de adrenaline gebruik jij de ene keer om robuuste PHP code te kloppen maar dit kan net zo goed de volgende keer een project zijn wat meer gefocust is op de front-end. Dit is een organisatie waarbij je met een klein team verantwoordelijk bent voor een essentieel onderdeel van de business. De manager van het vijfkoppig team

Bekijk vacature »

PHP Ontwikkelaar

Wij, Schulinck - onderdeel van Wolters Kluwer, zoeken een PhP Ontwikkelaar voor het ontwikkelen van onze online applicaties, zoals: Schulinck Grip op, Schulinck Antwoord op, Schulinck Traject51 and Schulinck e-forms. Je denkt mee in het functioneel ontwerp en draagt zorg voor een perfecte implementatie. Je verdiept je in bestaande modules en onderhoudt deze. Wat ga je verder doen? · Vertalen van klantbehoeften naar technische oplossingen; · Ontwikkelen en onderhouden van software in een SCRUM team; · Reviewen van gemaakte code en opstellen documentatie; · Ontwikkelen van (geautomatiseerde) testen. Over Schulinck Wij zijn een sterk groeiend onderdeel van Wolters Kluwer en

Bekijk vacature »

Full-stack .NET developer gezocht, Goeree-Overflak

Ben je een .NET software developer en op zoek naar een professionele werkomgeving binnen een wat groter innovatief en ambitieus bedrijf? Waar sprake is van een uitgebreid applicatielandschap met elke dag nieuwe uitdagingen, waar alles mogelijk is, binnen een goede collegiale sfeer? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakke zijn we momenteel op zoek naar een ervaren software developer. De IT afdeling bestaat uit circa 60 mensen waarvan zo'n 15 developers. Voor de recente architectuur wordt gebruikt gemaakt van de nieuwste technieken waaronder .NET Core, Docker en Angular. Echter bestaat het applicatielandschap uit een groot aantal verschillende applicaties waarbij

Bekijk vacature »
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

04/12/2013 09:10:21
Quote Anchor link
Hoi,

Als ik een simpele query uitvoer, duurt dit soms erg lang.

Deze query's zijn INSERT INTO, en query's om een tabel aan te passen of te maken (via phpmyadmin).
Met SELECT query's heb ik geen problemen.

Een simpele INSERT INTO query waarvan een tabel 4 kolommen heeft (waarvan 1 primary key), duurt soms wel 1 tot 2 seconden.
In mijn ogen is dit erg lang.

Kan ik hier zelf iets aan doen, of moet ik contact opnemen met de hosting-beheerder?

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2020 04:11:46

04/12/2013 09:20:01
Quote Anchor link
In de meeste gevallen ligt het óf aan de Dataverkeer (wat nu zeker nog hoog is lijkt mij, aan het begin v/d maand) óf je moet contact opnemen met je Hosting.

Tenzij je een script hebt met 50 query's zou het normaal goed moeten gaan.
Laat anders even (relevante) code zien.

Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

04/12/2013 09:44:43
Quote Anchor link
Hier wat code:

Index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if($oDb->query("UPDATE users SET cash=(cash-'".mysqli_real_escape_string($oDb->link(), $_POST['hoeveel'])."'), bank=(bank+'".mysqli_real_escape_string($oDb->link(), $_POST['hoeveel'])."') WHERE id='".$userinfo['id']."'")){
                $oDb->log_geld($userinfo['id'], 'bank_transactie', true, true, -$_POST['hoeveel'], $_POST['hoeveel']);
            }

echo "bedrag is op de bank gestord.";
?>

$oDb->query is een gewone mysqli_query.

$oDb->log_geld:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
public static function log_geld($user_id, $bron, $cash, $bank, $cash_aantal, $bank_aantal){
        $sql = "INSERT INTO geld
        (user_id, bron, cash, bank, cash_aantal, bank_aantal, time, ip)
        VALUES
        ('"
.mysqli_real_escape_string(Data::$log_connection, $user_id)."',
        '"
.mysqli_real_escape_string(Data::$log_connection, $bron)."',
        '"
.mysqli_real_escape_string(Data::$log_connection, $cash)."',
        '"
.mysqli_real_escape_string(Data::$log_connection, $bank)."',
        '"
.mysqli_real_escape_string(Data::$log_connection, $cash_aantal)."',
        '"
.mysqli_real_escape_string(Data::$log_connection, $bank_aantal)."',
        '"
.mysqli_real_escape_string(Data::$log_connection, time())."',
        '"
.mysqli_real_escape_string(Data::$log_connection, getIp())."')";
        $query = @mysqli_query(Data::$log_connection, $sql);
        if($query){
            return true;
        }
else{
            return Database::sqlError($sql, mysqli_error(Data::$log_connection));
        }
    }

?>

Ik denk zelf dat hier niet zo veel fout aan kan gaan.
Misschien dat mysqli_real_escape_string niet erg snel is?

Toevoeging op 04/12/2013 09:46:13:

Misschien vind hij het niet leuk dat ik 2 databases gebruik?
Ik gebruik een 'gewone' database. En ik gebruik een database voor de logs.

Erwin H

Erwin H

04/12/2013 12:45:07
Quote Anchor link
Hoeveel data staat er al in de tabel en hoeveel indices heb je erop zitten? Hoe meer indices (en hoe meer data), hoe langer een insert zal gaan duren. Daar is op zich niet veel aan te doen.

Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

04/12/2013 16:12:08
Quote Anchor link
Sorry voor mijn late reactie.

Op dit moment:
In de users tabel heb ik 8 rijen.
In de geld (logs) tabel heb ik 34 rijen. (Dit kunnen er veel gaan worden, denk aan een paar duizend).

En ik heb nergens een index ingesteld.
Gewijzigd op 04/12/2013 16:12:22 door Tom aan t Goor

04/12/2013 16:16:58
Quote Anchor link
2 databasen leveren extra tijd op. Dat heb ik zelf namelijk ook.

Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

05/12/2013 09:32:44
Quote Anchor link
Oke, dan ga ik alles in 1 database stoppen.

Is er een mooie manier om toch de tabellen overzichtelijk te houden in de database?
(Behalve overal 'logs_' voor te zetten)

Erwin H

Erwin H

05/12/2013 10:19:55
Quote Anchor link
2 databases op zich is ook niet zo'n probleem, zolang je maar niet een extra connectie gaat maken om in de andere database te kunnen invoeren. Als je een database user gebruikt die de juiste rechten heeft op beide databases, dan kan je vanuit 1 connectie alle inserts doen.

Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

05/12/2013 12:34:17
Quote Anchor link
Oke, ik heb nu dus wel 2 connecties.

Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik de 2e connectie weghaal, en mijn query's aanpas.

Erwin H

Erwin H

05/12/2013 12:36:32
Quote Anchor link
Zorg dan wel dat de database die niet is gespecificeerd in de connectie, gebruikt wordt in de query:
Code (php)
1
2
INSERT INTO database_name.geld(kolom1, kolom2, etc)
VALUES(...);

Op die manier selecteer je de geld tabel, in de betreffende database.

Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

11/12/2013 11:26:12
Quote Anchor link
Erwin H op 05/12/2013 12:36:32:
Zorg dan wel dat de database die niet is gespecificeerd in de connectie, gebruikt wordt in de query:
Code (php)
1
2
INSERT INTO database_name.geld(kolom1, kolom2, etc)
VALUES(...);

Op die manier selecteer je de geld tabel, in de betreffende database.

Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb het nogal druk de laatste tijd.

Ik heb dit getest, maar helaas gaat dit ook erg langzaam.

Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

12/12/2013 13:57:36
Quote Anchor link
Opgelost:

Ik heb contact opgenomen met de server beheerder.
En deze heeft het één en ander aangepast.

Het probleem was blijkbaar dat alle insert into query's erg lang duurden, maakt niet uit in welke database.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.