Installatie Zend framework

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »
Synaps Framework

Synaps Framework

21/09/2010 21:38:52
Quote Anchor link
Hiephoi,

Weet niet of dit de beste plaats is, maar dit was de enige plek waar ze over frameworks praten in de omschrijving.

Mijn vraag: Is het echt noodzakelijk te gaan rond kutten met een .bat bestand om te kunnen werken met het zend framework? Ik zit al die documentatie te lezen en ze hebben het alleen over dat .bat bestand welke je nodig hebt om te kunnen extracten?

Is er geen normale weg; hieronder versta ik dat ik die zooi upload en een index pagina kan aanmaken welke het MCV gedeelte aanroept.

Ik heb het al een keer geprobeerd met zend studie. Echter maakt deze zon rare constructie aan dat mijn hele host over de zeikt raakt met 505 errors.

Enige posts die ik kan vinden over hoe ik het graag wil hebben stammen uit 2008. Met wel te verstaan verouderde zend framework.

Ik hoor hier wel vaker dingen over het zend framework dus hopelijk kan iemand mij uitleggen hoe ik het aan de praat ga krijgen!

Cheers in advanced.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:08:33
 
Jelmer -

Jelmer -

21/09/2010 22:58:01
Quote Anchor link
Volgens mij zijn die .bat bestanden alleen maar onderdeel van Zend_Tool, wat vooral bedoeld is om via een interface de configuratie te veranderen (?) en snel template-bestanden voor je controllers en models te maken. ZF zelf is en blijft gewoon PHP code, uploaden, ervoor zorgen dat het ergens staat, bij voorkeur in je include path, en zorgen dat Apache (of PHP, als je cgi gebruikt) de bestanden kan lezen (en uitvoeren?) zou voldoende moeten zijn.
 
Synaps Framework

Synaps Framework

21/09/2010 23:01:55
Quote Anchor link
Jelmer, met het uploaden bedoel je dus het gehele Zend mapje uploaden waar alle classes instaan? Hoe bepaal ik die include path? Is dat een folder buiten de root? Zoja kan ik dat zelf aanmaken of moet dat via mijn host? Daarnaast mis ik nog een stuk script waarmee ik het geheel kan aanroepen en het MCV gebeuren start. Heeft iemand daar een voorbeeld van?
 
Hipska BE

Hipska BE

21/09/2010 23:06:19
Quote Anchor link
Voorbeeld kan je vast wel bij tutorials vinden.

En je php classes e.d. (dus ook die van Zend) zet je bij voorkeur altijd buiten de webroot, zodat mensen er niet zomaar via http aankunnen. Bij een goede host kan je dat via de ftp (of ssh) verbinding. Indien niet, dan heb je pech en zul je ze wel in de webroot moeten zetten.
 
Jelmer -

Jelmer -

21/09/2010 23:15:09
Quote Anchor link
Je kan ook heel include_path even achterwege laten als je niet weet wat het is, en gewoon "include" gebruiken zoals je dat dan waarschijnlijk wel kent, door ernaar te verwijzen.

Heb je tutorials over ZF gelezen? Ik meende dat je een bootstrap.php moet maken (of dat dat in iig handig is) en daarin een autoloader aanmaakt, zodat je in ieder geval van het includen van de rest van het framework niet meer hoeft om te kijken. Verder zal je een front-controller moeten aanmaken, en die aan je mvc moeten hangen. En bootstrap.php zal je in index.php moeten includen en daar zal je de frontcontroller moeten starten oid. index.php is immers het bestand waar meestal alles begint.

Maar dit zit toch wel ergens in een examples-mapje wanneer je ZF download? En anders staat het sowieso in een tutorial.
 
Synaps Framework

Synaps Framework

22/09/2010 21:55:15
Quote Anchor link
Heb ik het geheel zo ongeveer aan de praat, beland ik bij het .htaccess bestand.

Omdat mijn host op windows servers werkt gebruik ik IsapiRewrite4.ini voor de rewrite rules. Echter, als ik dan de condities upload zoals het in de documentatie staat krijg ik een dikke 404 error.

Iemand hier ook problemen mee gehad?

.htaccess
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^.*$ - [NC,L]
RewriteRule ^.*$ /index.php [NC,L]


Misschien handig om mijn structuur erbij te zetten? het mapje wwwroot is mijn root zoals de naam je misschien al heeft doen vermoeden

Afbeelding
Gewijzigd op 22/09/2010 22:11:22 door Synaps Framework
 
Pim -

Pim -

22/09/2010 23:17:10
Quote Anchor link
.htaccess werkt slechts op apache. Google hier eens op
 
Synaps Framework

Synaps Framework

22/09/2010 23:18:15
Quote Anchor link
Synaps Framework op 22/09/2010 21:55:15:
Omdat mijn host op windows servers werkt gebruik ik IsapiRewrite4.ini voor de rewrite rules.


Wat ik hierin zet werkt precies hetzelfde als in een .htaccess bestand.
 
Jelmer -

Jelmer -

23/09/2010 00:03:17
Quote Anchor link
Kan je index.php wel rechtstreeks aanroepen? Wat als je die slash voor index.php weghaalt? Wordt die 404 gemaakt door IIS, of door ZF zelf? Wat als je de handelingen op http://framework.zend.com/wiki/display/ZFDEV/Configuring+Your+URL+Rewriter volgt?
Gewijzigd op 23/09/2010 00:04:37 door Jelmer -
 
Synaps Framework

Synaps Framework

23/09/2010 09:33:14
Quote Anchor link
Jelmer. Nee dat kon niet. de root, dus http://www.site.nl veranderde in een 404.
Echter, heb ik naar je link bekeken. Ik heb de rewrite nu wat veranderd, en nu kan ik de pagina wel openen, maar de rest niks. zoals http://www.site.nl/test/.

Mijn Rewrite is momenteel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule !\.(js|ico|gif|jpg|png|css)$ index.php


Ik heb de setHttpResponseCode(*); uitgecommenteerd, dus ik neem aan ZF de header niet verzend.
 
Niels K

Niels K

23/09/2010 10:22:30
Quote Anchor link
Je krijgt een witte pagina bedoel je?
 
Synaps Framework

Synaps Framework

23/09/2010 10:30:20
Quote Anchor link
Nee ik krijg een 404
 
Niels K

Niels K

23/09/2010 10:33:31
Quote Anchor link
Ok. En wat is je error handler tot nu toe?
 
Synaps Framework

Synaps Framework

23/09/2010 10:37:46
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
class ErrorController extends Zend_Controller_Action {

    public function errorAction() {
        $errors = $this->_getParam('error_handler');
 
        switch ($errors->type) {
            case
Zend_Controller_Plugin_ErrorHandler::EXCEPTION_NO_ROUTE:
            case
Zend_Controller_Plugin_ErrorHandler::EXCEPTION_NO_CONTROLLER:
            case
Zend_Controller_Plugin_ErrorHandler::EXCEPTION_NO_ACTION:
                // 404 error -- controller or action not found
                //$this->getResponse()->setHttpResponseCode(404);

                $this->view->message = 'Page not found';
                break;

            default:

                // application error
                //$this->getResponse()->setHttpResponseCode(500);

                $this->view->message = 'Application error';
                break;
        }

 
        $this->view->exception = $errors->exception;
        $this->view->request   = $errors->request;
    }
}

?>
 
Pim -

Pim -

23/09/2010 11:45:02
Quote Anchor link
Maar krijg je die 404 van apache of gaat het wel door het ZF?

Toevoeging op 23/09/2010 11:45:02:

Maar krijg je die 404 van apache of gaat het wel door het ZF?
 
Niels K

Niels K

23/09/2010 11:53:47
Quote Anchor link
En als je die cases even opdeelt, welke specifieke error krijg je dan?

Route, controller of action?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.