Interactief multiplayer game: Flash of Java

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fromzon ngl

Fromzon ngl

14/11/2007 17:17:00
Quote Anchor link
Ik zou graag een interactief multiplayer game ( grafisch ) willen bouwen ( simpel spelletje ) op een PHP website.
Maar om te vermijden dat een gebruiker constant moet refreshen om de acties van zijn tegenstander te zien, zat ik te denken aan Flash of Java.

Of kan het misschien ook volgens een andere methode?

Kort samengevat:
- het is een kaartspel waarbij de ene speler ziet wanneer de andere speler een kaart op de tafel heeft gegooid, zodat hij meteen ziet: "nu ben ik aan de beurt"


Dit is te programmeren in PHP maar dan heb je een refresh nodig van de PHP pagina.
Dit moet absoluut vermeden worden.

Wat kan ik dan het beste gebruiken?
Flash? Java? Of is er nog een andere technologie dat dit kan oplossen?

Verder nog: hoe eenvoudiger de technologie, hoe beter, dus technologiën die een speciaal aangepaste webserver vereisen komen onderaan de ladder.

Iemand suggesties of ervaringen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Fromzon ngl
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 01:59:09
 
Jorn Engelbart

Jorn Engelbart

14/11/2007 17:20:00
Quote Anchor link
AJAX??

Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jorn Engelbart
 
Peter Dorn

Peter Dorn

14/11/2007 17:21:00
Quote Anchor link
Ajax is een mogelijkheid, maar als ik je zo hoor ben je toch eerder op zoek naar Flash denk ik.
 
Frank -

Frank -

14/11/2007 17:23:00
Quote Anchor link
Flash, ajax of Silverlight zijn eigenlijk wel de opties die je hebt.

En daarbij valt Silverlight eigenlijk al weer af, geen hond die dat in z'n browser heeft geinstalleerd.
 
Fromzon ngl

Fromzon ngl

14/11/2007 17:23:00
Quote Anchor link
Heeft Ajax een functionaliteit die ervoor zorgt dat de browser automatisch ( zonder een volledige pagina-refresh ) te weten komt dat de tegenstander een actie heeft gedaan?

Ik lees net:

With AJAX, your JavaScript can communicate directly with the server, using the JavaScript XMLHttpRequest object. With this object, your JavaScript can trade data with a web server, without reloading the page.


Dat lijkt wel te zijn wat ik zoek, goede keuze ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Fromzon ngl
 
Frank -

Frank -

14/11/2007 17:28:00
Quote Anchor link
Via javascript kun je op de achtergrond met de server kletsen, daar kun je dus bijhouden wie wat heeft gedaan.
 
Fromzon ngl

Fromzon ngl

14/11/2007 17:30:00
Quote Anchor link
Bedankt voor het advies :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.