Invoer controleren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:07:53
Quote Anchor link
Hoi iedereen,
voor een schoolopdracht ben ik bezig met een oefening om Haakjes weg te werken.
Ik heb hiervoor natuurlijk 2 scripts, eentje voor invoer en eentje voor controle.. En dit werkt ook allemaal. Enkel met het controleren van het antwoord gaat er iets mis:
Ik probeer het op de volgende manier te doen:
$goedeantwoord = 'X²+'.$getal1.'X+'.$getal2.;
Waarbij Getal 1 het product is van 2 random getallen, en Getal 2 het optellen van diezelfde twee getallen is.. Enkel als ik iets invoer in het andere script krijg ik de fout:
Parse error: syntax error, unexpected ';' in /sites/vh02/informaticajbc.nl/5v/jbcv513/invoercontroleren.php on line 17
Waarbij line 17 de regel van de variabele $goedeantwoord is.

Mijn eerste post hier, dus sorry als ik iets fout doe ;)
Gewijzigd op 20/12/2010 13:08:19 door Rickzor van Swa
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 13:01:30
 

20/12/2010 13:12:00
Quote Anchor link
kijk eens voor de ;
 
Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:19:34
Quote Anchor link
$goedeantwoord = 'X²+'.$getal1.'X+'.$getal2.;
Dat staat er op die regel, dus de enigste ; staat op het eind..
 

20/12/2010 13:27:36
Quote Anchor link
vóór de punt komma kijken.
En kijk wat de melding zegt:
unexpected ';'
 
Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:31:02
Quote Anchor link
Ik heb nu die puntkomma weggehaald.. Maar als ik nou iets invoer (ook al is het goed) krijg ik dit:

Controle
De haakjessom die u moest oplossen luid als volgt:
(X+10)(X+1)

De oplossing is:
X² + 10 X + 11
Jouw antwoord was:
X² + 10 X + 11
Je hebt het fout!

Dus $goedeantwoord = 'X²+'.$getal1.'X+'.$getal2. is het nu, en $antwoord is de invoer: X² + 10 X + 11 . Wanneer deze precies hetzelfde zijn, is het nog fout..
 

20/12/2010 13:33:55
Quote Anchor link
Waarom kijk je toch niet voor die puntkomma. Een teken eerder. Wat staat daar? En wat doet die operator? Dus wat moet er gebeuren?
 
Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:35:32
Quote Anchor link
$goedeantwoord = 'X²+'.$getal1.'X+'.$getal2. staat er voor die puntkomma, maar ik heb dus geen idee wat er fout aan is.. Uiteraard zit die er wel in.
 

20/12/2010 13:40:19
Quote Anchor link
Kijk 1, één, 'n, een, n-1, pos()-1, length()-1, -1 positie, x-1, teken eerder dan ;.
Ik heb het over een teken.
Niet over een zin.
 
Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:41:52
Quote Anchor link
Éen teken voor het puntkomma? Daar staat een punt =) . Maar de fout zit 'm in regel 17.. Wat die is, dat weet ik niet. Jij wel..?
Gewijzigd op 20/12/2010 13:42:16 door Rickzor van Swa
 

20/12/2010 13:44:45
Quote Anchor link
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:41:52:
Éen teken voor het puntkomma? Daar staat een punt =) . Maar de fout zit 'm in regel 17.. Wat die is, dat weet ik niet. Jij wel..?


Je zit jezelf ontzettend tegen te spreken:
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:07:53:
(...)
$goedeantwoord = 'X²+'.$getal1.'X+'.$getal2.;
(...)
Parse error: syntax error, unexpected ';' in /sites/vh02/informaticajbc.nl/5v/jbcv513/invoercontroleren.php on line 17
Waarbij line 17 de regel van de variabele $goedeantwoord is.
 
Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:45:39
Quote Anchor link
Waarin dan..?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/12/2010 13:47:05
Quote Anchor link
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:07:53:

$goedeantwoord = 'X²+'.$getal1.'X+'.$getal2.;

Parse error: syntax error, unexpected ';' in /sites/vh02/informaticajbc.nl/5v/jbcv513/invoercontroleren.php on line 17
Waarbij line 17 de regel van de variabele $goedeantwoord is.


Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:41:52:
Éen teken voor het puntkomma? Daar staat een punt =) . Maar de fout zit 'm in regel 17.. Wat die is, dat weet ik niet. Jij wel..?


Wat regel 17 is, geef je zelf aan. En wat er fout gaat, wordt hierboven verschillende keren door Karl Karl aangegeven. Kwestie van goed lezen en beetje basiskennis php.
Gewijzigd op 20/12/2010 13:47:32 door Obelix Idefix
 

20/12/2010 13:49:39
Quote Anchor link
Dat je niet kunt lezen.
 
Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:49:39
Quote Anchor link
Ja regel 17 is die van de variabele goedeantwoord :). Maar het spijt me echt, maar ik snap niet wat jullie bedoelen..? Allang niet meer met php gewerkt..

Toevoeging op 20/12/2010 13:51:21:

Aangezien ik echt een leek ben.. Zouden jullie aub willen typen wat die regel dan wél zou moeten zijn..? Nogmaals sorry dat ik het niet zie =).
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/12/2010 13:52:07
Quote Anchor link
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:49:39:
Allang niet meer met php gewerkt..


Wat is er niet duidelijk in het antwoord van Karl Karl dat je moet kijken naar het nut van de . voor de ; ????

Toevoeging op 20/12/2010 13:55:02:

Wat is het: lang niet mee gewerkt of een leek? :)

Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:49:39:
Allang niet meer met php gewerkt..

Aangezien ik echt een leek ben.. Zouden jullie aub willen typen wat die regel dan wél zou moeten zijn..? Nogmaals sorry dat ik het niet zie =).


Het is jouw schoolopdracht...

Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:07:53:
voor een schoolopdracht ben ik bezig met een oefening om Haakjes weg te werken.


En het is echt een kwestie van lezen; het antwoord staat er al....
 
Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:55:15
Quote Anchor link
Dus $goedeantwoord = 'X²+'$getal1'X+'$getal2; is wel goed?

Toevoeging op 20/12/2010 13:57:13:

Dan krijg ik dit: Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /sites/vh02/informaticajbc.nl/5v/jbcv513/invoercontroleren.php on line 17

De variabelen zijn doorgegeven als volgt:
$getal1 = $_SESSION["getal1"];
$getal2 = $_SESSION["getal2"];


Ik ben hopeloos met Informatica ik weet het. Het is echt een interessant vak, maar onze leraar maakt het zo saai.. Vandaar dat ik tegen dit soort fouten aanloop, en jullie gewoon totaal niet begrijp..
Gewijzigd op 20/12/2010 13:58:30 door Rickzor van Swa
 

20/12/2010 14:02:45
Quote Anchor link
Nonsens. De leraar maakt het niet saai. Je kunt het heus zelf zo leuk mogelijk maken. Maar blijkbaar heb je zelf er geen inzet voor.
Ik zeg dat je naar
Afbeelding
teken moet kijken, maar dat is al te moeilijk?
En daarna kijk je naar meerdere tekens?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/12/2010 14:03:56
Quote Anchor link
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:55:15:
Dus $goedeantwoord = 'X²+'$getal1'X+'$getal2; is wel goed?

Nee, want je krijgt een foutmelding....
En waarom haal je nou weer alle punten weg uit je declaratie?

@Karl Karl: wat ben je toch weer heerlijk subtiel.... ;-)
Gewijzigd op 20/12/2010 14:04:40 door Obelix Idefix
 
Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 14:06:40
Quote Anchor link
Ja naar die punt.. En dan..? Alleen die ene punt weghalen? Daarom heb ik ze allemaal weggehaald.. Oh en met die inzet zit het wel goed hoor.. Anders had ik niet eens de moeite genomen hier te komen / al die scripts al geschreven te hebben..
Gewijzigd op 20/12/2010 14:07:20 door Rickzor van Swa
 
Wouter J

Wouter J

20/12/2010 14:21:28
Quote Anchor link
Lees eens wat Karl zegt:
"Kijk 1 teken voor de ;"

En wat doe jij je kijkt naar alle tekens voor de ;. Kijk naar 1 teken, daar staat een
Rickzor van Swa:
Daar staat een punt =) .

En wat betekend een . in php? En waarom zou hij daar dus niet moeten? En waarom zou hij ergens anders wel moeten?
 
Justin S

Justin S

20/12/2010 14:33:32
Quote Anchor link
Nou ben ik het zat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$goedeantwoord = 'X+'.$getal1.'X+'.$getal2;


De punt is voor de ; weggehaald. Was dat nou zo moeilijk?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.