invoer velden gastenboek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 14:27:37
Quote Anchor link
ik heb weer een vraagje.

ik heb nu een gastenboek draaiend gekregen en wil er nog een invoer veld bij maken.

dit is het invoer veld naam en email.

//invulveld
echo "Naam:<br />";
echo "<input type= \"text\" name=\"naam\" cols=\"35\" value=\"" . htmlentities($_POST['naam']) . "\"><br />";
echo "Email:<br />";
echo "<input type=\"text\" name=\"email\" cols=\"35\" value=\"" . htmlentities($_POST['email']) . "\"><br />";
echo "<center>Bericht:<br /></center>";
?>

als ik deze bv. kopieer dan krijg ik er een nieuw invoer veld bij en daar kan ik ook een naam aan geven bijvoorbeeld je eigen site.
als ik er wat invoer gekopieerd hij dit ook naar het gekopieerde veld :S
ik kan niet terug vinden waar ik een verandering moet aanbrengen om een veld er bij te krijgen en dit ook een plek in het bericht te geven bv. achter je naam.

hoop dat jullie een kleine uitleg hierover kunnen geven ben nog niet heel wegwijs in php.
Gewijzigd op 29/05/2010 14:44:51 door Joren de Wit
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:53:36
 
Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 14:37:18
Quote Anchor link
Je zult in het PHP script dat dit formulier afhandelt, ook iets met de waarde van het nieuwe veld moeten doen. Hoe precies, dat hangt natuurlijk van je script af, daar kunnen we zonder een stukje relevante code niets over zeggen.

Edit: topic verplaatst naar het juiste board, dit heeft (nog) niets met SQL te maken...
Gewijzigd op 29/05/2010 14:45:32 door Joren de Wit
 
Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 14:44:51
Quote Anchor link
tis nogal een script je hebt me laatst geholpen met die database masafoto.
kan je me een hint geven welk stuk script je wilt zien?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 14:46:56
Quote Anchor link
Het stuk waar op dit moment wat gedaan wordt met de huidige invoervelden. Dus waar de variabelen $_POST['naam'] en $_POST['email'] gebruikt worden. Dat zal ook de plaats zijn waar je het nieuwe invoerveld moet gaan verwerken...
 
Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 14:51:51
Quote Anchor link
//zet bericht in database
$sql = "INSERT INTO gastenboek SET ";
$sql .= "id = ''";
$sql .= ", naam = '" . $_POST['naam'] . "'";
$sql .= ", email = '" . $_POST['email'] . "'";
$sql .= ", bericht = '" . $_POST['bericht'] . "'";
$sql .= ", datum = '" . $datum . "'";


dat moet deze zijn
 
Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 14:59:07
Quote Anchor link
Oke, dan zul je in je database dus ook een nieuw veld aan moeten maken waar je de data van het nieuwe invoerveld gaat opslaan. Vervolgens zul je dat betreffende veld moeten meenemen in je INSERT query.

Nog een paar andere opmerkingen:

- Pas op voor SQL injectie, je script is daar nu gevoelig voor! Gebruik altijd mysql_real_escape_string() of andere variant om data te beveiligen voordat je ze invoert in de database.
- Het is niet nodig om elke regel van je query af te sluiten en op een volgende regel verder te gaan.

Zo kan het ook:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$sql
= "
  INSERT INTO gastenboek (
    naam,
    email,
    bericht,
    datum
  )
  VALUES (
    '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."',
    '"
.mysql_real_escape_string($_POST['email'])."',
    '"
.mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."',
    '"
.$datum."'
  )
"
;
?>
 
Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 15:20:16
Quote Anchor link
ok super ik ga dit even proberen ik zal het hier berichten als het gelukt is of niet alvast bedankt!
en super dat je gelijk de beveiliging ook ff checkt!
 
Niels K

Niels K

29/05/2010 15:21:27
Quote Anchor link
Als je als datum nu een datetime neemt in de database kan je in de query dit gebruiken

NOW()
 
Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 15:21:49
Quote Anchor link
@Marcel: Tja, het is een beetje lullig om daar niets over te zeggen. Dan ben je straks misschien wel terug met de vraag waarom heel je database leeg is ;-)
Gewijzigd op 29/05/2010 15:25:47 door Joren de Wit
 
Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 15:41:27
Quote Anchor link
hoe kan ik hem uitlijken dat het dus naam datum/ tijd en dan website er achter kan.

ik heb nu dit

CREATE TABLE `gastenboek` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`naam` varchar(100) NOT NULL default '',
`email` varchar(200) NOT NULL default '',
`bericht` text NOT NULL,
`website` varchar(100) NOT NULL default '',
`datum` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
PRIMARY KEY (`id`)
);
 
Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 15:42:05
Quote Anchor link
krijg trouwens dat er iets fout is gegaan bij het invoeren in de database sinds website er bij staat
 
Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 15:44:42
Quote Anchor link
Marcel:
hoe kan ik hem uitlijken dat het dus naam datum/ tijd en dan website er achter kan.


Wat bedoel je hiermee? De volgorde waarop jij data weergeeft bepaal je in je PHP script. Hoe ziet je INSERT query er nu uit?

ps. Niet bumpen, als je nog wat wilt toevoegen kun je je bericht aanpassen met het 'edit' knopje...
Gewijzigd op 29/05/2010 15:45:13 door Joren de Wit
 
Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 15:51:02
Quote Anchor link
ok prima

ik geef je ff het hele script tis wel lang maar ja tis makkelijker.

ik moet helaas er ff vandoor probeer weer zo snel mogelijk te reageren.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
 //voert de SQL code uit
    $res = mysql_query($sql);  
    
    if (!empty($res))
    {
  
        echo "<center><h1>Bericht toegevoegd</h1>";
    
        echo "<p>Bedankt voor je bericht. Het bericht is toegevoegd. Ga nu naar <a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\" title=\"Berichten overzicht\">het berichten overzicht</a>.</center>";
    }


    else
        echo "<center>Bericht NIET toegevoegd. Er is iets misgegaan met het invoeren in de database.</center>";  
}


elseif ($_GET['show'] == "add" || $_POST['show'] == "add")
{

    echo "<center><h1>Voeg een bericht toe</h1>";
    
    echo "<p>Toon mij <a href=\""  . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\" title=\"Berichten in gastenboek\">alle berichten in het gastenboek</a>.</p>";

?>


Gebruik om je code overzichtelijk weer te geven[/edit]
Gewijzigd op 30/05/2010 21:10:46 door Joren de Wit
 
Marcel sauer

marcel sauer

30/05/2010 20:12:12
Quote Anchor link
ik ben nog even aan het knutselen geweest maar blijkbaar snap ik toch nog niet genoeg van php krijg dat veld er echt niet in.
 
Marcel sauer

marcel sauer

30/05/2010 20:37:14
Quote Anchor link
heb net van alles veranderd voor de input en mijn gastenboek accepteerd de invoer vanhet nieuwe veld alleen als ik in myadmin kijk zie ik bij het aangemaakte tabel geen invoer staan blijkbaar verwerkt hij het niet in de database.

oeps vergeten te editen sorry


edit : hij neemt het nu wel op in de database nu het weergeven nog.
Gewijzigd op 30/05/2010 21:13:39 door marcel sauer
 
Joren de Wit

Joren de Wit

30/05/2010 21:09:51
Quote Anchor link
Ik zie nog nergens een INSERT query in de code die je gegeven hebt?
 
Marcel sauer

marcel sauer

30/05/2010 21:15:13
Quote Anchor link
heb de php code doorgezocht kon alleen niks vinden waar insert query te vinden was.

zag trouwens ook dat er geen tijd bij staat waneer het bericht geplaatst is wel de datum.
in de database wordt dit wel opgenomen.


edit : NICE!!!!!!! het is gelukt!!! duurt ff maar dan heb je ook wat

nu de tijd nog en kan je ook in 1 tabel een enter geven dat de rest van de info er onder komt?
Gewijzigd op 30/05/2010 21:24:28 door marcel sauer
 
Joren de Wit

Joren de Wit

30/05/2010 22:26:20
Quote Anchor link
Wat bedoel je met een 'enter geven in een tabel' en waaronder wil je de rest van de info?
 
Marcel sauer

marcel sauer

31/05/2010 16:06:16
Quote Anchor link
zodat ik bijvoorbeeld naam dan datum dan tijd achter elkaar en webadres van deze persoon er onder.

krijg trouwens met geen mogelijkheid die tijd achter de datum.
hij is wel in de database opgeslagen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<tr>
                
                <!--zin voor weergave in bericht-->
                
                  <td bgcolor="#A2C0EE" bgstyle="color: #FFCC66;"><?php echo "<p><a>" . $row['naam'] . "</a> schreef op <i>" . $row['show_datum'] . "</i>: <i>" . $row['website'] . "</i>  </td>"; ?>  
                </tr>
 
Joren de Wit

Joren de Wit

31/05/2010 17:48:45
Quote Anchor link
Tja, dit zijn echt allemaal hele basale vaardigheden waar het nu op aankomt. Als je die nog niet onder de knie hebt, is het misschien toch handiger om nog wat handleidingen door te lezen?
 
Marcel sauer

marcel sauer

31/05/2010 18:04:14
Quote Anchor link
is die tijd een basale vaardigheid?
die enter kom ik vanzelf wel achter alleen die tijd heb ik al vanalles geprobeerd.
ik denk dat het te maken heeft met show_datum dat die verandert moet worden maar waarin?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.