invoer velden gastenboek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 14:27:37
Quote Anchor link
ik heb weer een vraagje.

ik heb nu een gastenboek draaiend gekregen en wil er nog een invoer veld bij maken.

dit is het invoer veld naam en email.

//invulveld
echo "Naam:<br />";
echo "<input type= \"text\" name=\"naam\" cols=\"35\" value=\"" . htmlentities($_POST['naam']) . "\"><br />";
echo "Email:<br />";
echo "<input type=\"text\" name=\"email\" cols=\"35\" value=\"" . htmlentities($_POST['email']) . "\"><br />";
echo "<center>Bericht:<br /></center>";
?>

als ik deze bv. kopieer dan krijg ik er een nieuw invoer veld bij en daar kan ik ook een naam aan geven bijvoorbeeld je eigen site.
als ik er wat invoer gekopieerd hij dit ook naar het gekopieerde veld :S
ik kan niet terug vinden waar ik een verandering moet aanbrengen om een veld er bij te krijgen en dit ook een plek in het bericht te geven bv. achter je naam.

hoop dat jullie een kleine uitleg hierover kunnen geven ben nog niet heel wegwijs in php.
Gewijzigd op 29/05/2010 14:44:51 door Joren de Wit

PHP hulp

PHP hulp

19/06/2025 15:32:54

Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 14:37:18
Quote Anchor link
Je zult in het PHP script dat dit formulier afhandelt, ook iets met de waarde van het nieuwe veld moeten doen. Hoe precies, dat hangt natuurlijk van je script af, daar kunnen we zonder een stukje relevante code niets over zeggen.

Edit: topic verplaatst naar het juiste board, dit heeft (nog) niets met SQL te maken...
Gewijzigd op 29/05/2010 14:45:32 door Joren de Wit

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 14:44:51
Quote Anchor link
tis nogal een script je hebt me laatst geholpen met die database masafoto.
kan je me een hint geven welk stuk script je wilt zien?

Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 14:46:56
Quote Anchor link
Het stuk waar op dit moment wat gedaan wordt met de huidige invoervelden. Dus waar de variabelen $_POST['naam'] en $_POST['email'] gebruikt worden. Dat zal ook de plaats zijn waar je het nieuwe invoerveld moet gaan verwerken...

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 14:51:51
Quote Anchor link
//zet bericht in database
$sql = "INSERT INTO gastenboek SET ";
$sql .= "id = ''";
$sql .= ", naam = '" . $_POST['naam'] . "'";
$sql .= ", email = '" . $_POST['email'] . "'";
$sql .= ", bericht = '" . $_POST['bericht'] . "'";
$sql .= ", datum = '" . $datum . "'";

dat moet deze zijn

Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 14:59:07
Quote Anchor link
Oke, dan zul je in je database dus ook een nieuw veld aan moeten maken waar je de data van het nieuwe invoerveld gaat opslaan. Vervolgens zul je dat betreffende veld moeten meenemen in je INSERT query.

Nog een paar andere opmerkingen:

- Pas op voor SQL injectie, je script is daar nu gevoelig voor! Gebruik altijd mysql_real_escape_string() of andere variant om data te beveiligen voordat je ze invoert in de database.
- Het is niet nodig om elke regel van je query af te sluiten en op een volgende regel verder te gaan.

Zo kan het ook:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$sql
= "
  INSERT INTO gastenboek (
    naam,
    email,
    bericht,
    datum
  )
  VALUES (
    '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."',
    '"
.mysql_real_escape_string($_POST['email'])."',
    '"
.mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."',
    '"
.$datum."'
  )
"
;
?>

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 15:20:16
Quote Anchor link
ok super ik ga dit even proberen ik zal het hier berichten als het gelukt is of niet alvast bedankt!
en super dat je gelijk de beveiliging ook ff checkt!

Niels K

Niels K

29/05/2010 15:21:27
Quote Anchor link
Als je als datum nu een datetime neemt in de database kan je in de query dit gebruiken

NOW()

Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 15:21:49
Quote Anchor link
@Marcel: Tja, het is een beetje lullig om daar niets over te zeggen. Dan ben je straks misschien wel terug met de vraag waarom heel je database leeg is ;-)
Gewijzigd op 29/05/2010 15:25:47 door Joren de Wit

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 15:41:27
Quote Anchor link
hoe kan ik hem uitlijken dat het dus naam datum/ tijd en dan website er achter kan.

ik heb nu dit

CREATE TABLE `gastenboek` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`naam` varchar(100) NOT NULL default '',
`email` varchar(200) NOT NULL default '',
`bericht` text NOT NULL,
`website` varchar(100) NOT NULL default '',
`datum` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
PRIMARY KEY (`id`)
);

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 15:42:05
Quote Anchor link
krijg trouwens dat er iets fout is gegaan bij het invoeren in de database sinds website er bij staat

Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 15:44:42
Quote Anchor link
Marcel:
hoe kan ik hem uitlijken dat het dus naam datum/ tijd en dan website er achter kan.

Wat bedoel je hiermee? De volgorde waarop jij data weergeeft bepaal je in je PHP script. Hoe ziet je INSERT query er nu uit?

ps. Niet bumpen, als je nog wat wilt toevoegen kun je je bericht aanpassen met het 'edit' knopje...
Gewijzigd op 29/05/2010 15:45:13 door Joren de Wit

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 15:51:02
Quote Anchor link
ok prima

ik geef je ff het hele script tis wel lang maar ja tis makkelijker.

ik moet helaas er ff vandoor probeer weer zo snel mogelijk te reageren.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
 //voert de SQL code uit
    $res = mysql_query($sql);  

if (!empty($res))
    {

echo "<center><h1>Bericht toegevoegd</h1>";

echo "<p>Bedankt voor je bericht. Het bericht is toegevoegd. Ga nu naar <a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\" title=\"Berichten overzicht\">het berichten overzicht</a>.</center>";
    }

else
        echo "<center>Bericht NIET toegevoegd. Er is iets misgegaan met het invoeren in de database.</center>";  
}

elseif ($_GET['show'] == "add" || $_POST['show'] == "add")
{

echo "<center><h1>Voeg een bericht toe</h1>";

echo "<p>Toon mij <a href=\""  . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\" title=\"Berichten in gastenboek\">alle berichten in het gastenboek</a>.</p>";

?>

Gebruik om je code overzichtelijk weer te geven[/edit]
Gewijzigd op 30/05/2010 21:10:46 door Joren de Wit

Marcel sauer

marcel sauer

30/05/2010 20:12:12
Quote Anchor link
ik ben nog even aan het knutselen geweest maar blijkbaar snap ik toch nog niet genoeg van php krijg dat veld er echt niet in.

Marcel sauer

marcel sauer

30/05/2010 20:37:14
Quote Anchor link
heb net van alles veranderd voor de input en mijn gastenboek accepteerd de invoer vanhet nieuwe veld alleen als ik in myadmin kijk zie ik bij het aangemaakte tabel geen invoer staan blijkbaar verwerkt hij het niet in de database.

oeps vergeten te editen sorry

edit : hij neemt het nu wel op in de database nu het weergeven nog.
Gewijzigd op 30/05/2010 21:13:39 door marcel sauer

Joren de Wit

Joren de Wit

30/05/2010 21:09:51
Quote Anchor link
Ik zie nog nergens een INSERT query in de code die je gegeven hebt?

Marcel sauer

marcel sauer

30/05/2010 21:15:13
Quote Anchor link
heb de php code doorgezocht kon alleen niks vinden waar insert query te vinden was.

zag trouwens ook dat er geen tijd bij staat waneer het bericht geplaatst is wel de datum.
in de database wordt dit wel opgenomen.

edit : NICE!!!!!!! het is gelukt!!! duurt ff maar dan heb je ook wat

nu de tijd nog en kan je ook in 1 tabel een enter geven dat de rest van de info er onder komt?
Gewijzigd op 30/05/2010 21:24:28 door marcel sauer

Joren de Wit

Joren de Wit

30/05/2010 22:26:20
Quote Anchor link
Wat bedoel je met een 'enter geven in een tabel' en waaronder wil je de rest van de info?

Marcel sauer

marcel sauer

31/05/2010 16:06:16
Quote Anchor link
zodat ik bijvoorbeeld naam dan datum dan tijd achter elkaar en webadres van deze persoon er onder.

krijg trouwens met geen mogelijkheid die tijd achter de datum.
hij is wel in de database opgeslagen.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<tr>

<!--zin voor weergave in bericht-->

<td bgcolor="#A2C0EE" bgstyle="color: #FFCC66;"><?php echo "<p><a>" . $row['naam'] . "</a> schreef op <i>" . $row['show_datum'] . "</i>: <i>" . $row['website'] . "</i>  </td>"; ?>  
                </tr>

Joren de Wit

Joren de Wit

31/05/2010 17:48:45
Quote Anchor link
Tja, dit zijn echt allemaal hele basale vaardigheden waar het nu op aankomt. Als je die nog niet onder de knie hebt, is het misschien toch handiger om nog wat handleidingen door te lezen?

Marcel sauer

marcel sauer

31/05/2010 18:04:14
Quote Anchor link
is die tijd een basale vaardigheid?
die enter kom ik vanzelf wel achter alleen die tijd heb ik al vanalles geprobeerd.
ik denk dat het te maken heeft met show_datum dat die verandert moet worden maar waarin?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.