ip omzetten in domein

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rick

rick

17/03/2009 16:28:00
Quote Anchor link
Ik ben nu bezig met een webserver thuis, maar ik wil hierop meerdere websites draaien, dus meerdere domeinnamen. Hoe moet ik dat instellen dat deze te bereiken zijn voor de buitenwereld? Waar zou ik mijn domeinnamen moeten kopen? Bij mijn provider of kan dat ook ergens anders?
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 02:29:59
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

17/03/2009 16:39:00
Quote Anchor link
Hiervoor heb je DNS server nodig, dit is een database die een IP adressen vertaald naar een namen. De domeinboer die ik gebruik is networking4all.com hier heb je een eigen DNS beheer zodat je makkelijk subdomeinen en domeinen naar jou eigen IP kan linken.

Je betaald overigens wel per domein omdat dit bij de SIDN geregistreerd moet worden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

17/03/2009 16:54:00
Quote Anchor link
Er zijn meerdere providers voor de domeinen, dat is geen probleem. De meesten bieden ook de DNS-service aan, dus zoek gewoon eentje die jij betrouwbaar en te betalen vind.

Op je server thuis moet je dan je webserver zo configureren dat alle domeinnamen een andere site hebben (zoek op 'virtual host').
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.