IRC Bot, Anti Spam

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cake Masher

Cake Masher

20/02/2013 13:52:04
Quote Anchor link
Beste PHPhulp Community,

Op het moment ben ik, alweer, bezig met een IRC bot geschreven in PHP.

Vrijwel alles werkt prima, alleen ben ik nu al een tijdje bezig met het bedenken hoe ik het beste een anti spam systeem in de bot kan bouwen.

Het idee, is dat als één persoon bijvoorbeeld 5 berichten binnen 2 seconde verstuurd, hij gekickt word. Ik het dit in het verleden gedaan d.m.v. MySQL, maar dit is toch wel erg database intensief.
Nu zat ik eraan te denken om het via Array's te doen, maar ik weet niet precies hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Kan iemand me misschien op weg helpen? Of uit leggen hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast erg bedankt!

Mvg,
CakeMasher - Rick

PHP hulp

PHP hulp

02/08/2021 11:13:21

Teun Hesseling

Teun Hesseling

20/02/2013 16:48:17
Quote Anchor link
Is het niet handiger om dat in een sessie te plaatsen? dan kun je gewoon de sessie met elke druk op de knop updaten en checken of iemand inderdaad zit te button smashen.

Cake Masher

Cake Masher

21/02/2013 00:58:43
Quote Anchor link
Hey Teun,

Ik denk niet dat een sessie de beste oplossing is voor een bot, een oneindige loop als het ware. Ik denk dat een array een betere keuze is, maar ik weet zo niet hoe ik dat het beste kan doen.

Toch bedankt!

Bart V B

Bart V B

21/02/2013 08:14:30
Quote Anchor link
De session global is een array, dus dan ben je er toch al?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.