is de datum 1-10-2014 een bekende datum?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

23/12/2018 20:16:16
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een goed werkende grafiek (geschreven met jqplot), maar als ik een datums in geef van voor 1-10-2014, dan geeft hij geen waarden meer in de grafiek. Is dit een bekende datum, of moet ik in de code gaan zoeken?

De query die ik gebruik bouw ik op met MySQLi. Maar ik zie daar geen verschil voor of na die datum.

Tot nu toe vind ik het nog niet in de code, maar als iemand die datum toevallig wel kent, scheelt dat een hoop zoek werk. Tot die tijd zoek ik verder.

Alvast bedankt.
Frits van Leeuwen
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:12:18
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/12/2018 20:31:57
Quote Anchor link
Er is niets speciaals aan 1-10-2014.

Een betere vraag is wellicht: welk datumformaat of welke data verwacht jqplot precies? Misschien is er een interpretatiefout of is deze op een andere manier kieskeurig over de vorm waarin je data aanlevert.
Of wellicht: is het domein/bereik gelimiteerd tot een bepaald datum-interval waar de aangeleverde gegevens buiten vallen?
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

23/12/2018 20:46:00
Quote Anchor link
Steekproefsgewijs heb ik diverse datums uitgeprobeerd tussen maart 2012 en 2019 Na 1-10-2014 gaat het goed. Het lijkt mij dus niet aan het format te liggen.
Kan je ergens een datum bereik bepalen? Ik heb dat niet zelf in gecodeerd. Dus ik ben benieuwd waar dat zou kunnen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/12/2018 21:44:09
Quote Anchor link
Meh geen idee, maar ik denk dat je al een heel eind komt als je datums aanlevert in de vorm yyyy-mm-dd (dus met "leading zeroes" voor dagen en maanden of JavaScript timestamps gebruikt.

Aangenomen dat je van de dateAxisRenderer plugin gebruik maakt wordt dat hier toegelicht:
Quote:
Note, although jqPlot will parse most any human readable date, it is safest to use javascript time stamps when possible. Also, it is best to specify a date and time and not just a date alone. This is due to inconsistent browser handling of local time vs. UTC with bare dates.
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

23/12/2018 21:52:22
Quote Anchor link
Bedankt voor de tip. Maar dat probleem heb ik al getackeld. Die format instelling moet ik inderdaad gebruiken, anders doet hij het niet. Dat is het dus niet.

Ik kan nog aanvullen, dat de datums wel worden weergegeven in de grafieken die het betreft. Maar ze zouden geldbedragen moeten weergeven met een lijn of een balk, maar die worden niet weergegeven.

Ik denk dat ik de fout heb gevonden. Ik vermoed dat het in een vergelijking zit, waar er toch iets mis gaat met het format. Waarom het dan na 30-9-2014 wel goed gaat is me nog niet duidelijk, maar dat kan aan het testen liggen. Dat ik daar niet de goede datums voor gebruikte.


Toevoeging op 23/12/2018 22:58:41:

Bedankt voor het meedenken.
Ik heb het gevonden.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$date_vergelijken = date('Y-n-d', $date);
$key = array_search($date_vergelijken, $journaalposten_datum_arr);


Dit had moeten zijn:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$date_vergelijken = date('Y-m-d', $date);
$key = array_search($date_vergelijken, $journaalposten_datum_arr);



Het bleek dus toch een format fout te zijn. Door de 'Y-n-d' te gebruiken werd de maand zonder een voorloopnul. Toen ik de n in een m veranderde, was die voorloopnul er wel.

Fijne Feestdagen allemaal.
Gewijzigd op 23/12/2018 22:59:27 door Frits van Leeuwen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.