is dit de juiste filosofie?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chris rutten

chris rutten

29/04/2016 23:51:33
Quote Anchor link
Hallo allemaal;

ooit ik me verdiept in programmeren; ben er een lange tijd uitgeweest, en nu bestaat er ineens zoiets als OOP.... hmmm... Volgens mij begin ik het een beetje te vatten, maar dat zou ik graag even toetsen hier.... Is mijn filosofie te volgen in deze trend:

Stel ik wil een toepassing schrijven die gebruik maakt van informatie ergens anders. (een joomla applicatie die aan het user-object wil). In mijn 'oude' denkwijze heb je dan een library "joomlaBridge" in je applicatie met daarin alle functies die je nodig hebt.

In de nieuwe filosofie heb je dus een object "joomlaUser" in je applicatie. (?) Die eigenlijk enkel een schilletje met pointers is om JUser heen (?) zoiets als "class myUserObject extends JUser" (?) met wat extra methodes(=procedures?) die je zelf nog nodig vindt.

Nou kom ik niet van het gevoel af dat ik de "bridge" mis... Waar is die eigenlijk gebleven ??


Thx!
en groeten uit limburg
chris
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 06:16:44
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/04/2016 00:31:19
Quote Anchor link
Een bridge is een abstractielaag tussen twee verschillende subsystemen of modules in je code, of vaak tussen legacy en nieuwe code. Als je deze abstractie niet nodig hebt laat je deze uiteraard weg. Welk nut heeft een bridge immers wanneer deze geen nut heeft? Leuke tautologie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.