Is dit mogelijk met php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Peter

peter

18/04/2007 13:09:00
Quote Anchor link
Ik ben aan het kijken voor een idee waarbij de ingevulde content gelijk weer een stukje verder op de site zichbaar wordt. Dus niet aan de hand van een submit knop. Is dit mogelijk met php?

Heb een voorbeeld site gevonden waar dit gedaan is met asp en javascript
Het realtime verwerken wordt gedaan doormiddel dat tekstvlak in een iframe te laden. Vind dat niet zo netjes.

Voorbeeld site


http://www.naambordenbestellen.nl/default.asp?page=shop_cart&shop_product_group=8&shop_product=446&action=product_addM
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Peter
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 02:02:40
 
Gerben G

Gerben G

18/04/2007 13:21:00
Quote Anchor link
ja dat is mogenlijk met php,javascript en ajax
 
Peter

peter

18/04/2007 13:24:00
Quote Anchor link
aha ajax kan realtime dingen verwerken? of gebruik je puur ajax voor een mooier geheel voor de form?
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

18/04/2007 13:39:00
Quote Anchor link
Ajax is javascript en XML in combinatie met een dynamische scriptaal

AJAX is dus geen nieuwe scripttaal enkel een combinatie van een aantal.
 
Peter

peter

18/04/2007 13:41:00
Quote Anchor link
Aha ok.

Denk dat ik binnenkort maar ff een vacature neerzet om zo'n mooi formuliertje te maken.
 
Jelmer -

Jelmer -

18/04/2007 13:41:00
Quote Anchor link
Het is puur het laden van een plaatje. Toevallig doen zij dat via een iframe, maar je kan ook gewoon een img-tag in je pagina opnemen en daar via javascript de bron van veranderen. Echt real-time is het dan nog niet.

Alternatief is het genereren van die tekst gewoon in een div en die div voorzien van de opgegeven styles. Nadeel is dat het genereren dan dus op de client-side gebeurt, waardoor presentatie onderling anders zou kunnen zijn (lettertype is bijv. niet beschikbaar, client heeft tekstgrote verhoogd, etc)

Nog geen alternatief is Flash. Flash kan zijn eigen lettertypen gebruiken, dus dat is dan opgelost. Ook wordt flash als het goed is overal hetzelfde weergegeven, dus dat is dan ook niet een probleem. Enige nadeel van Flash is dat je een plugin nodig hebt voor je browser. Nu hebben veel mensen die plugin wel, maar er zijn situaties te verzinnen waar er geen plugin beschikbaar is. Echter, is er zo'n situatie waar het om een klant gaat is de vraag.. Ik denk het niet. (denk aan mobiele telefoons bijvoorbeeld)

Hoe dan ook, als je het via PHP wilt doen, dan zou ik voor GD gaan. Maar zoals ik al zei, dat levert gewoon plaatjes op, en dat is niet real-time. Maar PHP zal sowieso niet real-time zijn, aangezien PHP alleen beschikbaar is aan de server-side.
 
Peter

peter

18/04/2007 13:53:00
Quote Anchor link
@jelmer
Thanks voor je uitleg.

Ik heb al wel een beetje door dat dit stukje mij even te ver gaat. Ik ga me er wel in verdiepen. Kijken hoever ik kom.

Jelmer weet jij misschien hoeveel mij dit gaat kosten ongeveer als dit door een derde wordt gemaakt? Dan gaat het alleen om het formulier...
 
Kalle P

Kalle P

18/04/2007 14:06:00
Quote Anchor link
Alinea 1 en 4 van Jelmer kan je ook samenvoegen en dan krijg je AJAX met PHP. Waardoor er client-side communicatie wordt gemaakt met PHP (server-side).

Alinea 1 en 2 kan je ook samennemen, en die zou ik je aanraden. Waarom? Nou, het is een zonde om voor zulke simpele dingen een plaatje te maken mbv bv PHP.

Enkele belangrijke begrippen:
*onkeyup --> javascript (uit de textfields de tekst ophalen)
*css --> gebruikmakend van css, stijl je tekst
*div --> waarin je de tekst komt te staan.

Je zal wat acties moeten schrijven. Wanneer erin een textfield wordt geschreven of een radiobutton wordt gekozen zal er hierna automatisch een actie moeten worden uitgevoerd.

Arjan Kapteijn zal sinds hij enkele tijd al geen mod meer is vast wat meer rust hebben, dus je kan bij hem eens aankloppen of ie het voor je wilt maken. (Wat is 't toch een lieve jongen :S). En dit is ook geen vraag als "headers...." en een contactformulier. Voor Arjan zeker een uitdaging.

Kalle.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.