!isset bij files

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arne

arne

23/01/2009 09:32:00
Quote Anchor link
Ik heb een stukje upload script. Maar het moet pas uitgevoerd worden indien er ook daadwerkelijk een bestand is ingevuld...

Nou dacht ik met de isset of empty functie wel te kunnen doen. Maar dan upload hij de file niet meer...

Zonder ! werkt upload hij wel weer maar dan geeft hij alsnog de error message weer. Hij moet alleen de error weergegeven bij verkeerd bestandstype wat eerder in het script staat.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?if (!empty($files['toppictures']))
        {
if ($extentie_check)
{
    if (is_uploaded_file($_FILES['toppictures']['tmp_name'])) {  
        move_uploaded_file($_FILES['toppictures']['tmp_name'], "uploads/" . $filename_toppictures);
    

}

}
else
{
    echo "$str_error";
}  

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 16:26:05
 
Jelmer -

Jelmer -

23/01/2009 09:38:00
Quote Anchor link
Zou het kunnen zijn dat je $files door de war haalt met $_FILES? Beiden zijn namelijk verschillend, maar je if-statement bovenaan kijkt naar de eerste, terwijl je waarschijnlijk de tweede moet hebben.

$_FILES[***] bevat een array met de eigenschappen van een geüpload bestand. tmp_name, name, maar ook error is er eentje. Aan die laatste zou je moeten kunnen zien of een bestand (goed) is aangekomen bij de server.
 
Arne

arne

23/01/2009 10:30:00
Quote Anchor link
Tering omg wat ben ik een dumbass... ziekelijk een _ vergeten idd...

Verder had ik nog een kleine aanpassing maar t zat hem met name in de $_ inplaats van $files...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.