Items alleen voor Admin zichtbaar

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bastiaan

Bastiaan

18/09/2007 11:25:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een simpel cmsje om gewoon vooral nieuws items te kunnen posten. Nu heb ik het zover dat er bij elk nieuws item "add/delete/edit" staat. Elke gebruiker kan dit zien, je kan er ook op klikken maar dan moet je inloggen en dat kan alleen de admin. Maar nu wil het zo, dat je die Add/delete/edit alleen ziet als je ingelogd bent. Dus ben er een beetje mee gaan klooien en heb wel iets geprobeerd het werkt alleen niet helemaal oke. Dus weet iemand misschien hier iets op? alvast bedankt!

Hieronder hetgene wat ik gedaan had:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function checklogin($dbconnect) {
     if(isset($_SESSION['username']) && isset($_SESSION['password'])) {
    $sql    = mysql_query("SELECT username, password FROM users WHERE username = '".htmlspecialchars(mysql_real_escape_string($_SESSION['username']))."' AND password = '".htmlspecialchars(mysql_real_escape_string($_SESSION['password']))."' LIMIT 1", $dbconnect) or die("Database error: ".mysql_error()."");
        if(mysql_num_rows($sql) == 1) {
        echo "<a href=edit.php>Edit/Delete Item</a><br/>";
        echo "<a href=add.php>Add Item</a><br/><br/>";
        }
        else {
            return FALSE;
        }
    }
    else {
        header("Location: login.php");
    }
}
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 06:51:56
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

18/09/2007 11:52:00
Quote Anchor link
k neem aan dat je het gewoon in een while of if of iets dergeleks hebt staan??
dan kan je de functie weglaten en het met een gewone if erbij zetten,
Ik zou zo snel niet weten waarom je dit met een functie zou willen deen.
 
- SanThe -

- SanThe -

18/09/2007 13:35:00
Quote Anchor link
In de query achter WHERE ..... AND status = 'admin' zetten. Ik neem aan dat zoiets in de database is te vinden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.