[java/lobo]oplossing voor IE?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pepijn de vos

pepijn de vos

19/11/2008 18:08:00
Quote Anchor link
Hee allemaal,

Ik weet niet zo goed waar ik dit bericht kwijt moet, als ik het fout heb, sorry.

Jullie hebben je vast allemaal wel eens kapot geërgerd over de rendering van Internet Explorer.
Maar wat doe je er aan... Als je je site niet geschikt maakt voor ie zijn je klanten niet blij en als je het wel doet kost het je een hoop tijd en kan je niet alle gave CSS 2/3 trucjes gebruiken.

Een paar dagen terug viel mijn oog op het volgende project: The Lobo Project
http://lobobrowser.org/
Lobo is een 100% Java browser, nu zul je misschien denken "Nou en, Firefox is veel beter en toch bestaat ie nog steeds", goed punt, en op het moment rendert Lobo zelfs nog slechter dan ie.

Maar... Lobo is 100% java, dus ik heb eens zitten nadenken, Lobo maak gebruik van Cobra, de renderer... en wat nou als je die renderer in een Java Applet stopt?
Stel je eens voor, over een paar jaar als Cobra wat beter rendert, dat je een site maakt voor een moderne browser, en voor oude browsers toon je een Applet met Cobra er in, waardoor ook oude browsers je moderne website kunnen bekijken zoals het hoort.

Ik heb nog geen eigen site(Ga ik aan werken), maar hier kan je een zipje dowloaden om alvast uit te proberen hoe het werkt: CobraApplet.zip
Hier is nog een links naar SourceForge waar ik het idee heb geopperd: SourceForge forum

Ik hoop dat jullie het wat vinden...

Groeten,
Pepijn
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pepijn de vos
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 07:48:23
 
Pepijn de vos

pepijn de vos

03/12/2008 19:26:00
Quote Anchor link
hmm, nog geen reacties...

ik heb inmiddels en signed applet waarmee je ook ergens anders heen kan dan naar hetzelfde domein als de applet.

als iemand interesse heeft in deze google applet kan ik die ook uploaden, maar tot nu toe zijn de reacties nog niet wat je zegt overweldigend :P
 
M Ypma

M Ypma

03/12/2008 20:33:00
Quote Anchor link
Ik denk dat het geen solide oplossing is Pepijn, puur om het feit dat je je gebruikers nu dwingt java plugin te hebben. Niet iedereen heeft dat of wil dat hebben. Dat maakt de oplossing geen solide oplossing denk ik.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

03/12/2008 20:39:00
Quote Anchor link
pepijn de vos schreef op 19.11.2008 18:08:
Stel je eens voor, over een paar jaar als Cobra wat beter rendert, dat je een site maakt voor een moderne browser, en voor oude browsers toon je een Applet met Cobra er in, waardoor ook oude browsers je moderne website kunnen bekijken zoals het hoort.

Over een paar jaar zal IE6 amper meer gebruikt worden denk ik, en eigenlijk is dat nu de grootste boosdoener.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

03/12/2008 23:01:00
Quote Anchor link
@Pepijn

Behalve dat je perse een java plugin moet hebben en draaien, wordt je website ook nog eens zwaarder door het applet. Ik zou persoonlijk NOOIT een Java plugin downloaden om een website te bekijken.

Daarnaast heeft Jan groot gelijk, IE6 gaat er met een paar jaar echt wel uit, en IE7 gaat al een stuk beter. het is nog niet 100%, maar er zit wel veel minder tijd in het IE7 proof maken van je website dan voor IE6.
Mensen die nog IE6 gebruiken zullen mijns inziens niet snel het applet downloaden, anders hadden ze waarschijnlijk wel al IE7 gehad. Het idee is leuk, maar ik denk niet dat je er veel aan hebt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.