Javascript Coderen als het ware

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

 - Diov  -

- Diov -

30/07/2013 22:46:22
Quote Anchor link
Beste,

Het is gebleken dat iemand een paar scripts gestolen heeft van me website.
Vooral javascript scripts, waar veel werk in zat ...

Ik ken de persoon in kwestie van op skype, een developer waar ik vroeger bij meehelpte.
Is het mogelijk om voorbeeld Javascript te coderen?
Zodat het moeilijker leesbaar is ofzo?

Alvast bedankt,
Diov
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 07:18:45
 
Chris -

Chris -

30/07/2013 22:54:02
Quote Anchor link
Moeilijk leesbaar maken (obfuscate in het Engels) is mogelijk, maar alsnog kan dit ongedaan worden gemaakt/leesbaarder/begrijpelijk worden gemaakt..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/07/2013 22:58:20
Quote Anchor link
Of je 'packed' het in met bijv. deze packer..
Dan is de werking zeer lastig terug te bekijken. Zorg wel dat je zelf het origineel behoudt.

Minifien kan ook, maar dan worden alleen de variabelen en functienamen voornamelijk ingekort.
 
Wouter J

Wouter J

30/07/2013 22:58:39
Quote Anchor link
Nee, dat is niet mogelijk.

Je kan het minifyen, maar zelfs de Chrome Dev. tools kan dit al omzetten in een leesbaar script.

Om dit te voorkomen kun je een licentie aan je code hangen. Wel even goed kijken welke licentie je gebruikt, zodat je niet met compatibility problemen kamt en je je code niet te goed beveiligt.

2 veel gebruikte licenties zijn MIT en Apache2. MIT verplicht dat de code jouw naam bevat en is gepubliceerd onder de MIT licentie of een strengere licentie. Apache2 verplicht dat jouw naam en copyright in de code staat, maar het mag ook onder andere licenties (ook zwakkere) gepubliceerd worden.
Ook de Creative Commons licenties zie je vaak.

Bij het overtreden van deze licenties kun je naar een rechter stappen.
Dat is de enige methode om jouw werk te beveiligen.
 
 - Diov  -

- Diov -

30/07/2013 23:06:25
Quote Anchor link
@Aar,

Handige link :) Moet ik dan die 2 vinkjes aanvinken? En dan die output vervangen door het script dat ik nu heb?

@Wouter,
Pff, naar een rechter stappen voor een script.. Brengt dat niet veel miserie met zich mee? Advocaat, Gerechtskosten ...

Maar ik zal er zeker is naar kijken, je weet maar nooit als ik het ooit nodig heb!
 
Joey Drieling

Joey Drieling

31/07/2013 00:14:14
Quote Anchor link
Een rechtsbijstand verzekering kost niet veel en als je je gelijk hebt komen alle gerechtskosten voor de gedaagde.
 
Eddy E

Eddy E

31/07/2013 08:28:57
Quote Anchor link
Heb je al contact gehad met de 'dief'?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.