Javascript naar ASP lukt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Patrick van Kampen

Patrick van Kampen

27/10/2010 11:15:53
Quote Anchor link
Hallo, ik probeer na een form check via JS een submit commando te geven aan mijn ASP gedeelte echter krijg ik dan een foutmelding 500 Internal server Error. Mijn code ziet er als volgt uit:

JS gedeelte wat ik aanroep d.m.v. een onclick event:
<script>
function Errorcheck(){
<%Session("btnSend")="555"%>
}
</script>

ASP gedeelte:
<%
If Session("btnSend").Count > 0 Then
Verstuur form content
%>
Gewijzigd op 27/10/2010 11:17:27 door Patrick van Kampen
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 17:45:35
 
Jacco Engel

Jacco Engel

27/10/2010 12:29:12
Quote Anchor link
Hallow Patrick,

Ik weet niet heel veel van ASP maar volgens mij lijkt het op c# :P

Wat ik zie is dat je in Session("btnSend") een string zet ("555") en dat je vervolgens in je if een string met een int wil vergelijken.

ik zou proberen Session("btnSend") te vullen met 555 (dus zonder de quotes) om tekijken of dit het probleem oplost. of je if veranderen in
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2

If Session("btnSend").toInt16() > 0


Verder is dit een php forum en vaak zijn phpers niet weg van ASP en hebben ze er niet heel veel kaas van gegeten :P.

Wat me automatisch bij de volgende vraag brengt, waarom ASP en geen php :)?
Gewijzigd op 27/10/2010 12:29:41 door Jacco Engel
 
Patrick van Kampen

Patrick van Kampen

27/10/2010 13:01:20
Quote Anchor link
Hallo Jacco, helaas lijkt dit niet te werken. Het lijkt erop dat de ASP if al direct zorgt voor de 500 error alsof de opmaak van de IF niet goed werkt of iets in die richting.

Ik had inderdaad gehoopt hier iemand tegen te komen die wat af wist van ASP i.c.m. Javascript.

Waarom ik voor ASP kies is omdat het formulier moet gaan draaien op de Windows IIS server van 1 van mijn klanten. Helaas heb ik zelf ook niet enorm veel ervaring met ASP waardoor ik nu vastloop ;)
 
Jacco Engel

Jacco Engel

27/10/2010 13:08:28
Quote Anchor link
Ai das jammer,

Maar idd de opmaak van je statement lijkt ook niet te kloppen.

http://www.tizag.com/aspTutorial/aspIfStatement.php
 
- Raoul -

- Raoul -

27/10/2010 13:19:17
Quote Anchor link
Jouw code met de session instellen:

<script>
function Errorcheck(){
<%Session("btnSend")="555"%>
}
</script>

Word automatisch gedaan als de pagina word geladen. Niet als de function Errorcheck(); word aangeroepen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.