[javascript] right menu in forum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

20/03/2009 18:29:00
Quote Anchor link
Hallo

Ik ben bezig met een forum aan het maken. Voor de administrators zou ik graag willen als je op een topic rechts klik dat er een menu vrijkomt. Dus door gebruik te maken van <div>'s.

Dus bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<div id="menu" style="display:none;">
<a href="?delete">Verwijderen</a>
<a href="?edit">Wijzigen</a>
</div>

vanaf ik op mijn rechter muisknop druk zou er zit moeten komen naast mijn muis. Ik weet juist niet hoe ik dat percies moet doen. Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar ik vind het echt niet :s
Wie kan mij helpen?

mvg kasper
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 15:39:32
 
Niek Weevers

Niek Weevers

20/03/2009 19:25:00
 
Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

20/03/2009 19:37:00
Quote Anchor link
Niek schreef op 20.03.2009 19:25:

ja zo iets.. Maar ik zou het liever hebben dat ik in mijn html code zet. En als ik op mijn rechter muisknop druk dat het dan tevoorschijn komt. Is dit mogelijk?

mvg kasper
 
Eddy E

Eddy E

20/03/2009 19:38:00
Quote Anchor link
Let op dat niet altijd werkt, wat sommige (betere) browsers laten de browser niet weten als je op de rechtermuisknop-klikt.

Zorg er wel voor dat dit menu dus altijd zichtbaar is (ook zonder Javascript).
Zeker als je je forum gaat verspreiden.

maak het zonder Javascript eerst netjes en werkend, en daarna mag je met Javascript gaan spelen en het 'fancy' maken.
Let op: ook als Javascript aan staat kan het rechtermuisknop-actie niet altijd doorgestuurd worden naar de browser.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

20/03/2009 20:24:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar Google Docs, geen idee hoe hun het doen, maar het is in ieder geval cross-browser mogelijk. Ben nog geen browser tegengekomen waarin Google Docs niet werkt.
Weet alleen niet of Google een leuke manier heeft om het script te verbergen :)

edit: Ik zei niks :) Merk net dat het menu het in FF (mac) niet eens doet :P)
edit2: Hmm, in Safari ook niet, misschien ben ik dan in de war met iets anders, maar weet niet meer wat :(
Eddy: Zoals er nog een manier is om die opties te bereiken, vind ik dat niet meer echt van belang. Javascript is nu toch wel redelijk geïntegreerd hoor.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z
 
Eddy E

Eddy E

20/03/2009 20:32:00
Quote Anchor link
@ WillemJan Z: zeker.
Bij 95 tot 96%... dat is ongeveer 4 procent niet. Mocht je forum worden als phpBB, dan zijn dat toch een hoop mensen.

Grootste gevaar is dan ook dat de admins het menu niet missen, omdat ze ook niet weten dat het zou moeten werken bij rechtermuisknop.
Dus verrijk je site met Javascript, maar vertrouw er niet op.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

20/03/2009 20:34:00
Quote Anchor link
Eddy Erkelens schreef op 20.03.2009 20:32:
@ WillemJan Z: zeker.
Bij 95 tot 96%... dat is ongeveer 4 procent niet. Mocht je forum worden als phpBB, dan zijn dat toch een hoop mensen.

Grootste gevaar is dan ook dat de admins het menu niet missen, omdat ze ook niet weten dat het zou moeten werken bij rechtermuisknop.
Dus verrijk je site met Javascript, maar vertrouw er niet op.

Dat bedoel ik, zorg dat er nog een alternatieve mogelijkheid is, maar ik vind het tegenwoordig geen reden meer om geen javascript te gebruiken. Als je het maar blijft gebruikt als extraatje en niet als hoofd functionaliteit (wat wel afhangt van de applicatie, soms is het gewoon nodig natuurlijk, maar dan is je doelgroep ook slim genoeg om javascript aan te hebben :P)
 
Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

20/03/2009 20:44:00
Quote Anchor link
WillemJan Z schreef op 20.03.2009 20:34:
Eddy Erkelens schreef op 20.03.2009 20:32:
@ WillemJan Z: zeker.
Bij 95 tot 96%... dat is ongeveer 4 procent niet. Mocht je forum worden als phpBB, dan zijn dat toch een hoop mensen.

Grootste gevaar is dan ook dat de admins het menu niet missen, omdat ze ook niet weten dat het zou moeten werken bij rechtermuisknop.
Dus verrijk je site met Javascript, maar vertrouw er niet op.

Dat bedoel ik, zorg dat er nog een alternatieve mogelijkheid is, maar ik vind het tegenwoordig geen reden meer om geen javascript te gebruiken. Als je het maar blijft gebruikt als extraatje en niet als hoofd functionaliteit (wat wel afhangt van de applicatie, soms is het gewoon nodig natuurlijk, maar dan is je doelgroep ook slim genoeg om javascript aan te hebben :P)

ik zou dan bij mijn settings (per gebruiker) en iets extra voor de admin's
*menu (richter muisknop)
*buttons (naast de titel)

dit is dan een alternatief.. of niet goed?
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

21/03/2009 08:11:00
Quote Anchor link
Zolang die buttons niet javascript afhankelijk zijn wel :)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

21/03/2009 08:18:00
Quote Anchor link
http://abeautifulsite.net/notebook_files/80/demo/jqueryContextMenu.html

http://abeautifulsite.net/notebook/80

(beiden zelfde, 1e linkje is de demo)

Maar je maakt het contextmenu met een unordered list (ul/li) dus je kan hem in de HTML zetten, en dan met Javascript als contextmenu gebruiken.
 
Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

21/03/2009 08:52:00
Quote Anchor link
Robert_Deiman schreef op 21.03.2009 08:18:
http://abeautifulsite.net/notebook_files/80/demo/jqueryContextMenu.html

http://abeautifulsite.net/notebook/80

(beiden zelfde, 1e linkje is de demo)

Maar je maakt het contextmenu met een unordered list (ul/li) dus je kan hem in de HTML zetten, en dan met Javascript als contextmenu gebruiken.

dankje !
dit was wat ik zocht. Ik ga het in de loop van de dag proberen in mijn code te plaatsen.
 
Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

21/03/2009 14:09:00
Quote Anchor link
het integreren is gelukt..
maar nu als ik bijvoorbeeld op een bericht sta en daar dan rechter muisknop op doe zou het id van dat bericht er in moeten kom te staan ..
dus bijv:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="?id=30">bericht</a>

als ik hier rechter muisknop op doe moet er als link komen bij delete:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="?id=30&delete">delete</a>

i.p.v. standaard:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="?delete">delete</a>


wie kan me hier mee helpen?
 
Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

21/03/2009 16:07:00
Quote Anchor link
ik merk op dat dit voor maar in <div> met id="myDiv" werkt.
Ik zou dat per topic moeten kunnen aan roepen ..

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kasper Heyndrickx
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.