Javascript wordt niet geupdate op server?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Xaboteur X

Xaboteur X

19/03/2012 01:07:17
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb sinds daarstraks een zeer irritant probleem, namelijk dat een javascript file niet of voor een deel niet wordt geupdate op de server.
Ik heb hier uren naar gezocht.
Met die javascript file (jQuery) worden er radio inputs gegenereerd, waarvan ik het name-attribuut vandaag heb veranderd. Echter als ik het formulier verzend, zie ik in de console dat die radio input is verzonden met het oude name-attribuut.
Dit wordt dus helemaal niet meer geupdate. Heb mijn browser cache al verwijderd, zonder resultaat.
En terug oude name gebruiken gaat, maar ik heb nog iets anders moeten aanpassen, wat dus ook niet geupdate wordt. Zeer frustrerend.

Ik heb gelezen dat je ergens "check for updates on stored pages" op "automatically" moet zetten, maar dit bleek alleen voor Internet Explorer te zijn, die ik niet heb op OS X Lion.

Of is er misschien een manier om de cache op de server te wissen?
Gewijzigd op 19/03/2012 01:07:48 door Xaboteur X
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 02:27:56
 
Reshad F

Reshad F

19/03/2012 01:09:32
Quote Anchor link
heb je geprobeerd om het opnieuw te uploaden?

ik zelf gebruik filezilla om te uploaden en werk ook op een iOs x Lion en krijg ook heel vaak dat opeens me stylesheet vet raar alles weergeeft net na het uploaden ( ook als ik refresh ) maar wanneer ik hem opnieuw upload dan is die weer goed.
 
Xaboteur X

Xaboteur X

19/03/2012 01:14:38
Quote Anchor link
Heb hem al 500 keer opnieuw geupload, hij blijft dezelfde oude waardes weergeven/gebruiken.
Ik gebruik Transmit van Panic als FTP.

Stylesheet heb ik ook af en toe, maar dat is na één refresh direct inorde.

Wat ik nu met die javascript aan de hand heb, heb ik nog nooit meegemaakt.

ps: het betreft de $.ajax POST, die niet geupdate wordt.

Zelfs als ik de $.ajax POST url aanpas naar een bestand dat niet bestaat, blijft het werken zoals de oude file.
Gewijzigd op 19/03/2012 01:22:46 door Xaboteur X
 
Reshad F

Reshad F

19/03/2012 01:30:26
Quote Anchor link
heel vreemd, krijg je iets van een error dat iets niet geupload wordt?
 
Xaboteur X

Xaboteur X

19/03/2012 01:38:34
Quote Anchor link
Nee, helemaal niets, het wordt gewoon ieders keer perfect geupload. Dus ik ben van mening dat het wel degelijk iets met de server te maken heeft...?
 
Joop Overmaat

Joop Overmaat

19/03/2012 04:46:12
Quote Anchor link
Gooi je browser cache eens leeg.

Gewoon even de geschiedenis & cookies wissen.

Ik ben ook eens uren aan het klooien geweest met een iets dat moest werken maar het niet deed omdat een browser eerst uit het cache put voordat het ding nieuwe data opneemt.
 
Wouter J

Wouter J

19/03/2012 07:53:46
Quote Anchor link
Plaats achter de url een random getal en elke keer als je hem updated verander je dat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<script src="/path/to/js/mijn-script.js?v=1"></script>
 
Kris Peeters

Kris Peeters

19/03/2012 10:05:43
Quote Anchor link
Xaboteur X op 19/03/2012 01:14:38:
ps: het betreft de $.ajax POST, die niet geupdate wordt.


Ik ben nog niet helemaal zeker of ik begrijp wat je probleem precies is.

- Gaat het nu om een javascript-file die niet wordt vervangen (door je FTP client ofwel omdat je browser de file in de cache zoekt)?

of

- gaat het om een Ajax request waarbij de request naar de cache zoekt en niet opnieuw naar de server surft?

In het tweede geval, kan je dit doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$.ajax({
  url: "test.php" ,
  cache: false,             // !!!!!
  success: function(html){
    ...
  }
})


Wat Wouter zegt, helpt ook. Voor het laden van javascript-files, voor het laden van images die dynamisch worden gegenereerd door php (de url blijft de zelfde, maar de image is telkens anders), ...

Eventueel kan het ook bij een request.
bv.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
var now = new Date();
$.ajax({
  url: "test.php?t=" + now.getTime().toString() ,
  cache: false,             // !!!!!
  success: function(html){
    ...
  }
})
 
Xaboteur X

Xaboteur X

19/03/2012 14:06:37
Quote Anchor link
Ik heb al jullie mogelijke oplossingen geprobeerd, maar de gegenereerde radio buttons worden nog altijd verzonden met een oude name-attribuut. Ik krijg die niet geupdate.
En de values worden ook niet geupdate als ik met de oude name post.

Ik heb dit zowel in Chrome, Firefox en in Safari.

Toevoeging op 19/03/2012 15:13:38:

Probleem gevonden!
Ik had er niet meer aan gedacht dat de POST gegevens op 4 verschillende manieren konden opgehaald worden, waarvan 2 manieren in een aparte 'autoComplete.js' zaten. Die had ik dus nog niet aangepast.

Sorry mensen!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.