jQuery animate te snel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

- Raoul -

- Raoul -

13/11/2011 12:17:06
Quote Anchor link
Hallo,
Ik probeer iets met animate() maar de animatie gaat te snel.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$('#iets').slideDown('fast').animate({ left: '0px' }, 'slow', function(){
    alert('boe');
});


Hoe kan dit?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 12:16:16
 
Jacco Engel

Jacco Engel

13/11/2011 12:24:20
Quote Anchor link
in plaats van 'slow' kun je ook de tijd in MS gebruiken , gewoon aangeven hoe lang hij er over moet doen :)
 
- Raoul -

- Raoul -

13/11/2011 12:30:54
Quote Anchor link
Werkt niet,
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
    $('#iets').delay(1000).slideDown('slow').animate({ left: '0px' }, 10000, function(){
        alert('boe');
    });
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

13/11/2011 12:43:52
Quote Anchor link
Internet Verslaafde op 13/11/2011 12:30:54:
Werkt niet,
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
    $('#iets').delay(1000).slideDown('slow').animate({ left: '0px' }, 10000, function(){
        alert('boe');
    });


Zonder quotes: http://jsfiddle.net/zqcQq/
En delay gebruik je niet voor animate.
 
- Raoul -

- Raoul -

13/11/2011 13:01:23
Quote Anchor link
De animatie is nu wat vloeiender, maar nog steeds te snel, zelfs al gebruik ik 3000ms of 10000ms, het blijft hetzelfde.
Ik gebruik een afbeelding trouwens.
 
Wouter J

Wouter J

13/11/2011 15:10:59
Quote Anchor link
Je gebruikt ook de verkeerde functie, delay geeft aan dat hij 1000ms (1 seconde) moet wachten en dan pas de functie uitvoeren.

Zoals te zien in de documentatie bevat animate 2 properties:
Een object met alle CSS styles
De snelheid van het object

Deze snelheid kan slow (600ms) of fast (200ms) zijn of leeg gelaten worden en in de default (400ms) worden geplaatst. Je kan er ook je eigen aantal invullen. Deze kan je zo groot maken als je zelf wil.

Let wel op dat de animatie in stukjes gebeurt. jQuery laat elke zoveelste 10e van een seconde de afbeelding 1 of minder pixels opschuiven of aanpassen. Het probleem van dit is dus dat als je dit heel langzaam zet je de afbeelding ziet opschuiven de pixels.

Offtopic:
@Jacco, MS is een foute afkorting. Allereerst is het met een kleine s en een hoofdletter M als vermenigvuldigingsfactor betekend mega, wat neerkomt op 1 miljoen secode.
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

13/11/2011 18:41:55
Quote Anchor link
Internet Verslaafde op 13/11/2011 13:01:23:
De animatie is nu wat vloeiender, maar nog steeds te snel, zelfs al gebruik ik 3000ms of 10000ms, het blijft hetzelfde.
Ik gebruik een afbeelding trouwens.


Dan doe jij toch iets verkeerds:
http://jsfiddle.net/zqcQq/6/
 
- Raoul -

- Raoul -

14/11/2011 00:20:58
Quote Anchor link
@Wouter: Waarom denk je direct dat ik die delay() daar zet om het te vertragen? Nee, ik wil een delay hebben van 1 seconde voor die animatie begint, maar daar gaat het niet over.

Echter lijkt het mij ook dat het aan mijn (veel te trage) computer licht. Ik zal het morgen eens proberen op een wat snellere ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.