Jquery mobile webapplicatie verbinden met database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mikey Van den Berghe

Mikey Van den Berghe

12/03/2013 12:12:10
Quote Anchor link
Hallo dames en heren,
Voor een schoolproject moeten wij een project maken met Jquery mobile Dit wordt een applicatie genaamd Quick Links waarin men een gemakkelijk overzicht krijgt van de meest gebruikte internetpagina's. Men kan hier zelf links invoegen die toe worden gevoegd aan een lijst met alle "quick" links, zodat alles overzichterlijk op één pagina te vinden is.

We hebben de HTML/CSS-bestanden klaar en hebben ook al met PHPmyadmin een database gemaakt met velden. We lopen echter vast op het punt waar we de database moeten verbinden met de applicatie. Wij (ik en mijn projectpartner) zijn relatief nieuw in het php/jquery/javascript wereldje en zouden elk soort hulp erg waarderen.

De website waar we momenteel mee bezig zijn is te bezichtigen op onderstaande linke:
http://quicklink.radiusict.nl/

Ik hoop van jullie te horen.

Hoogachtend,
Mikey van den Berghe.

Toevoeging op 12/03/2013 12:47:03:

Even een kleine update: we hebben zojuist een connectie gemaakt met de database en dit is gelukt. We hebben echter nu nog moeite met het invoegen van onze data in de database. Bij het toevoegen van de links willen we dus daadwerkelijk de dingen toe kunne voegen, zodat deze in een lijst komen te staan.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 10:44:35
 
Albert de Wit

Albert de Wit

12/03/2013 13:01:41
Quote Anchor link
Kun je wat code laten zien? Kun je laten zien hoe de database is opgebouwd?
 
Mikey Van den Berghe

Mikey Van den Berghe

12/03/2013 13:49:39
Quote Anchor link
De database is opgebouwd in phpmyadmin. Het is vrij simpel met vooralsnog slechts één tabel, omdat we nog geen idee hebben hoe we verder moeten. Ik kan eventueel wat scereenshots maken en dergelijke als dat handig zou zijn. We hebben een connect.php bestand gemaakt en deze met een include in onze Jquery-site gestopt, zodat deze een verbinding maakt met de database.

Toevoeging op 12/03/2013 13:49:44:

De database is opgebouwd in phpmyadmin. Het is vrij simpel met vooralsnog slechts één tabel, omdat we nog geen idee hebben hoe we verder moeten. Ik kan eventueel wat scereenshots maken en dergelijke als dat handig zou zijn. We hebben een connect.php bestand gemaakt en deze met een include in onze Jquery-site gestopt, zodat deze een verbinding maakt met de database.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

12/03/2013 16:23:04
Quote Anchor link
Kun je wat code laten zien?
 
Eddy E

Eddy E

12/03/2013 20:58:30
Quote Anchor link
Google eens op mysql_connect() en mysql_select_db() .
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.