[jQuery] Submit werkt niet.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

22/05/2013 21:41:39
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb nu een jQuery script geschreven die een adres naar een xml bestand moet ophalen, dat werkt alleen loop ik vast bij die submit knop, als je er op klikt werkt hij, maar zodra ik op enter druk niet meer... Hoe los ik dit op?
alvast bedankt!


Hier mijn script: http://jsfiddle.net/bg9Wv/.
Gewijzigd op 22/05/2013 21:41:56 door Keizer Webdesign
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 19:16:18
 
Reshad F

Reshad F

22/05/2013 21:50:18
Quote Anchor link
Moet je niet iets met keybinding doen?
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

22/05/2013 22:05:31
Quote Anchor link
Dan heb ik zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$("#search").keyup(function(event){
    if(event.keyCode == 13){
        $("#search_button").click();
    }
});


maar moet ik die functie nu dubbel schrijven, 1 als ik op enter druk en 1 voor als ik klik?

Ik ben helaas nog niet zo ver met jQuery...

Toevoeging op 22/05/2013 22:13:25:

http://jsfiddle.net/bg9Wv/1/ Het is me gelukt! Ik heb alleen nog 2 problemen. Hij parst hem dubbel als ik een paar keer op enter druk. hoe zorg ik dat hij dat maar 1 keer doet. en als ik een anderen link in voer, hoe zorg ik dan dat hij de vorige weer verwijderd en een nieuwe weer geeft en niet er onder zoals nu?
 
Wouter J

Wouter J

22/05/2013 23:14:38
Quote Anchor link
Eerst wat tips:

- script netjes. Spring in per block en zorg dat het duidelijk is waar iets bij hoort.
- je gaat nu elke keer als je op #search_button klikt JavaScript de dom door laten zoeken opzoek naar #search, vervolgens nog een keer de dom door zoeken voor #info, daarna nogmaals voor #info. Dat gaat enorm veel tijd kosten, cache deze elementen in een variabele en gebruik dat.
- gebruik geen inline JS, maar gewoon javascript. Dus $('#search_form').submit(...)
- $(elem).click() registreerd een click event, je wilt het click event triggeren gebruik dan $(elem).trigger('click')
- gebruik gewoon helemaal geen click event, $(elem).submit() geldt voor zowel de enter als de klik (zorg dan wel dat je type="submit" hebt ipv type="button")

De code na het verbeteren: http://jsfiddle.net/bg9Wv/2/

Dan het antwoord op je problemen:
1. Sla de url op in een variabele, als het nog hetzelfde is doe je niks. ( http://jsfiddle.net/bg9Wv/3/ )
2. Gebruik $(elem).html(...) ipv $(elem).append(...) ( http://jsfiddle.net/bg9Wv/4/ )

http://jsfiddle.net/bg9Wv/5/
Gewijzigd op 22/05/2013 23:16:13 door Wouter J
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

23/05/2013 19:54:33
Quote Anchor link
Huh?

Heel erg bedankt voor de tips Wouter.

Maar nu zal het wel weer aan mij liggen maar kan ik er nou echt geen zak van of zie ik iets over het hoofd.

Die jsfiddle werkt zoals hij moet werken maar dan bouw ik hem in op deze pagina en ineens werkt het niet meer...:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<html><head>

<script type="text/javascript">

$(document).ready(function(){
    
    // cache de elementen
    var searchInput = $('#search');
    var info = $('#info');
    
    var latestUrl; // gebruiken we om niet dubbel te parsen
    
    // submit event op het formulier
    $("#search_form").submit(function( event ) {
        var link = searchInput.val();
        
        if (link === latestUrl) {
            // zelfde url, stop callback
            return;
        } else {
            latestUrl = link; // sla de url op
        }
        
        // gebruik .html, dan override je alle content die erin staat
        info.html("<ul></ul>");
        
        $.ajax({
            type: "GET",
            url: ""+link+"",
            dataType: "xml",
            success: function(xml){
                $(xml).find('Book').each(function(){
                    var sTitle = $(this).find('Title').text();
                    var sPublisher = $(this).find('Publisher').text();
                    
                    $('ul', info).append("<li>" + sTitle + ", " + sPublisher + "</li>");
                });
            },
            error: function() {
                alert("An error occurred while processing XML file.");
            }
        });
    });
    
});

</script>

<script src="http://code.jquery.com/jquery-1.9.1.min.js"></script>
</head>
<body>



<form id="search_form">
    <input type="text" id="search" placeholder="Station..." />
    <input type="submit" id="search_button" value="Bekijk" />
</form>

<div id="info"></div>

</body>
</html>



als ik hem wil submit'en dan weergeeft hij niks en reload de page zich weer en krijg ik zn ? in me webbar. Wat doe ik verkeerd?
 
Wouter J

Wouter J

23/05/2013 19:57:08
Quote Anchor link
eerst jquery inladen en dan pas het script.

Open ook je console (Ctrl + J en F12 in IE) om te kijken voor JavaScript errors.
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

23/05/2013 20:43:57
Quote Anchor link
Hartstikke bedankt!
Kan ik met ajax ook url's op halen? Want als ik deze link wil op halen http://papermashup.com/demos/jquery-xml/books.xml (wel eerst de var sPublisher veranderd naar description) lukt dat niet
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.